Declarition of War

86 13 7
                                    

Beberapa bulan di Runadelle


" In just a few month, and all your vision and mission are fulfilled, Your Honour... " Ujar Lord Henry kepadaku.


Aku tersenyum dan duduk di tahta ku dengan dia yang duduk disamping singgasana Edmund.


" Have you seen The High King and King Edmund? " tanya ku sambil melihat seluruh ruangan.


Tak lama pintu ruangan terbuka ternyata itu Esme. Dia membungkuk kepadaku dan berjalan kearah ku.


" The High King and King Edmund is going somewhere, Your Grace... " Ujar Esme yang sepertinya mendengar pembicaraan kami tadi.


" Why didn't they tell me? " Ujar ku.


" I have no idea, My Lady[nyonya]..." jawabnya.


" SHEEKA! " terdengar suara anak laki yang ku kenal sambil berlari kearahku.


" HIS HIGHNESS, PRINCE EUSTACE THE CROWN PRINCE " Ujar prajurit dengan cepat karna Eustace masuk dengan cepat.


" Er.. i mean, Your Majesty... " Ucap nya sambil membungkuk.


" Ouh, Lady Esme you're here too.. " ucap nya pelan kepada Esme.


" Your Highness... " ujar Esme sambil membungkuk kepada Eustace


Aku tersenyum bahagia dan berdiri melihatnya.


" Prince Eustace... " jawabku sambil tersenyum bangga melihatnya menggunakan setelan kerajaan.


" You should have entered after your name was announced[diumumkan], Your Highness.. " Lanjut ku sambil menatap nya dan tersenyum.


Sedangkan Eustace hanya tertawa dan mengangguk malu.


" How are you, cousin? " tanyaku sambil mengacak rambut nya.


" Quiet good... I came here because, i was bored " jawabnya melas. Aku tertawa melihatnya.


" This island just got a whole better. There's no doubt that you're the one in charge " Ujar Eustace kepadaku. Aku tersenyum malu.


" I didn't do it myself " jawabku sambil tertawa.


Tak lama pintu terbuka lagi. Dia adalah jenderal Runadelle. Dia membungkuk kepadaku, Eustace dan Lord Henry lalu berjalan kearah kami.


" My Queen, there is someone who wants to meet you... " ucap General Ward.


" Who is that? " tanya ku bingung.


" They are from Platican Kingdom, My Queen... " jawabnya ragu.


Lord Henry melihatku dan berjalan kesamping ku sedangkan Esme berjalan sedikit kebelakang ku.


" What are they doing here? Let them in " perintah ku kepada General Ward. Dia mengangguk dan pergi keluar.


" Platican? Caspian told me about them... " Bisik Eustace di disampingku.


" Yes, they controlled this island before we did. Runadelle used to belongs to them, forcibly[secara paksa] claimed... " Jelas ku sambil menatap pintu.


" And they're one of the strongest Empire alongside us, right? " Tanya nya ngeri.


" They are.. " jawabku


Lord Henry melihatku untuk meyakinkan ku. Aku mengangguk untuk meyakinkannya.


Tak lama General Ward datang dengan lima orang dibelakangnya.


" Greeting... High Queen Sheeka and Lord Henry.. " Ucap orang yang paling depan kepada kami sambil membungkuk. Aku mengangguk dan tersenyum.


Lalu orang itu melihat Eustace bertanya-tanya.


" It's Prince Eustace, the Crown Prince of Narnia.. " Ucap ku memperkenalkan Eustace. Orang-orang itu sedikit membungkuk kepada Eustace.


" So, Who are you? " tanyaku sambil tersenyum palsu.


" My name is Andrew from Platican Kingdom.. and i have come here to bring a message by order of the King. King Lian the first.. " Jelas nya kepada ku.


" And what is it? " tanyaku.


" The King demanded[meminta] that Narnia give Runadelle back to the Platican. Because Runadelle Island belongs to Platican " Jelas nya kepada ku.


" So you're saying that King Lian wants to claim Runadelle? " tanya ku sambil tersenyum palsu.


" Basically, Runadelle does belongs to Platican, Madame " jawabnya sedikit tinggi.


" It used to be. Before we continue our conversation, let me warn you, Sir. Don't you dare to raise your voice in front of me.. " Tegas ku sambil tersenyum palsu.


" We have already claime Runadelle as Narnia's property " lanjut ku.


" You did so without our concent[persetujuan], Madame " Ujar Andrew.


" I DO NOT need any permission to claim Runadelle. All i need is the permission of Runadelle people. Claiming an territory, must require[membutuhkan] the concent of the people of that territory. That basic legal knowledge, Sir Andrew.. " Jelas ku panjang.


" If you do not return Runadelle to us, it's tantamount to declaring[menyatakan] war on the Platican, Madame " Ujar Andrew dengan nada tinggi.


" DID YOU JUST THREATEN ME, SIR?! " Tegas ku sambil berjalan kearahnya, Eustace mengikuti ku dari belakang dengan cepat untuk menahan ku


" It's not threatening, Madame. But it's going to happen. We Platican will destroy Runadelle and we will invade[menyerang] Narnia afterwards[setelahnya]! " Ujar Andrew.


" I can come to Platican and claim it if i want to, Sir! I can command[memerintahkan] the soil[tanah] and trees to destroy Platican, if you dare to touch Narnia in slightest[sedikit saja]! " Tegas ku emosi yang membuat seisi ruangan terkejut.


Eustace menahan ku untuk mengendalikan emosiku. Aku mengatur nafasku dan melihat Eustace.


" Remember your anxiety... " Ucap Eustace pelan kepadaku. Aku mengangguk dan kembali menatap Sir Andrew.


" Don't you dare to threaten me, Sir.. It doesn't usually end well. And you won't to see the real side of me... she's been asleep for a long time and is ready to come back again..." Lanjut ku sambil menahan amarah ku.


" I suppose you're already made your decision, Madame... " Ujar nya lalu membungkuk kepadaku lalu pergi.


Aku mengantur nafas ku dan duduk di tahta ku.


" You all right? " Tanya Eustace dihadapan ku. Aku mengangguk dan tersenyum kepadanya.


" What shall we do, Your Majesty?.. " tanya Lord Henry kepadaku.


" We're preparing the military for the worst... " jawabku.


Lord Henry mengangguk dan menyuruh General Ward menyiapkan pasukan.


" Did i do something wrong? " tanyaku kepada Lord Henry.


" Certainly not, Your Majesty.. We also don't want Runadelle being controlled by them anymore " ucap Lord Henry. Aku mengangguk dan menbuang nafasku.


" And i don't want to you all suffer anymore... " ujarku pelan lalu berdiri.




Menegangkan isn't it???


Narnia: Fire With Fire Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang