Bana sorsalar nasılsın diye bilmiyorum derdim sol yanım paramparça hiç iyi değilim.
Anamsız bir yıl geçti nasıl geçti, geçebildi hiç anlamadım .
Tek bildiğim birşey varsa o da ben büyümüşüm ana, senin küçük Nazlı'n olacaktım ben nasıl büyürüm ana.İstemeye görücüler gelir gider oldu.Babam şimdilik vermem dedi, ama borçlarımız çoğaldı ana,
Zehra cadısı :ağam bana düşmez bilirim, ben derim ki başlık parasını çok verene ver .Durumu iyi ki o parayı verebiliyor, yokluk çekmez sende borçları ödersin o parayla" demişti.
O an başımdan aşağı kaynar sular döküldü .
Nazlı :sen kimsin lan ,kimsin ha ben satılık mal mıyım? alırım seni ayağımın altına ,yolarım saçlarını" diyerek Zehra'nın üzerine yürüdüm.
Zehra:Ağam ben kötü birşey demedim valla demedim, benim gibi evde kalır sonra laf söz oluyor bilmez misin? diye üste çıkmaya başladı.
Babam :Nazlı yeter evde huzur bırakmadınız ,bende öyle düşünürüm, bırak Zehra ananı demişti" yine demişti anayımış görür o anayı...
Nazlı:Benim anam kara toprak altında, bir daha bu kadına ana dememi bekleme ,Kör Zehra onun adı tamam mı Kör"
dememe kalmadan babam bana tokat attı ,onun yüzünden bana tokat attı.Hatun: baba abama sen nasıl vurursun ,şunu bilesin ki artık bizim babamız değilsin "demiş ve odadan gitmişti.
Nazlı:Kız kurusu kaç ay oldu babama çoçuk bile verememiş ,gelmiş benim başlık paramın peşine düşmüş, utanmaz allanmaz demiştim" keşke demeseydim .
Babam: sen gardaş mı istiyon Nazlı, Zehra gebe kaldığı gün sen gelin gideceksin bu evden, millet bitti sen mi başladın "deyip kapıyı çarpıp gitti.
Zehra: Nazlı sen ne yaptın bilmezsin, ağzından çıkan sözü duymazsın ,bana yaptıklarınız yetmedi mi ?babana niye yansıtırsın "diye üste çıkmaya çalıştı utanmaz .
Nazlı:Sen geldin ayarlarımızı bozdun, çoçuğun olsa kaç aydır olurdu Kör, kalkta evi topla" deyip ben de çıktım.
Babam iki gün eve gelmedi bu akşam da düşünceli geldi.
Halil: kızım Hatun siz emine yengengile gidin, Fatma gelmiş onunla kalın bu gece "dedi .
Bu kadın geldiği gün bizi göndermişti bir daha da göndermedi emine yengemgile .
Nazlı:ben bi yere gitmiyom baba" demem üzerine
Halil: her bok senin yüzünden, şimdi mi gidip gitmemek aklına geldi Nazlı" diye bana kızmıştı.
Zehra köşede ağladığını gördüm ama beni ilgilendirmez ne yaptığı.
Nazlı:Ben ne yaptım baba ,bütün suç benim mi şimdi "demiştim.
Babam: sen ne yaptın biliyon mu aynı odada kalıyorlar diye elaleme fırsat verdin Nazlı ,Zehra'ya olan kinin gözünü kör etti, bu kadın sana ne yaptı ha ne yaptı, gardaş istemiyon mu bu gece o gardaş olacak Nazlı hanım, şimdi git emine yengengile.
Nazlı:Yalan mı baba ben kimseye birşey demedim bana ne sizin ne yaptığınızdan isterse damda yatsın çok mu umrumda.
Halil:Nazlı al gardaşlarını git "Zehra babam bize kızarken sinsi sinsi gülüyordu arada burnunu silerek tabi, bir iş varda bu işte sonra çıkar kokusu.
****
Emine yengem kapıyı açtı.
" Nazlı kızım ,hoşgeldiniz gelin gelin içeri Fatma geldi seni soruyordu.Nazlı:Hoşbulduk yenge bugün burada kalacakmışız babam öyle dedi ,senin de başın kalabalık"
demiştim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ZEMHERİ KARA KIŞ
Non-FictionBir insana annesi vefat edince öksüz derler. Peki babası hayatta iken yetim kalana ne derler. Nazlı üvey annesinin başlık parası ile dul adama gelin gitti. Kanlı düğünle evlendi. Hayat öyle bir çelme taktı ki bir daha toparlanamadı. Nazlı ile ilk eş...