12.Bölüm(Kader)

1K 95 70
                                    

Kader vardı,biz doğmadan yazılan.
Akıl vardı,fikir vardı.İki yol sunulurdu biri şeytanın sunduğu,diğeri doğru olan vicdanımızın sunduğu.

İnsan oğlu topraktan yaratıldığını unutur ,yaratıcısına ihanet eder gibi şeytanın yolundan giderdi.

Cehennem boşa yaratılmamıştı,önce şeytan Adem babamızı ve Havva annemizi yoldan çıkardı.Yaradanın karşısına geçip "ben ateşten yaratıldım,topraktan yarattıklarına secde etmem " dedi.

Sonra Cenabı Allah "sana isteğini yaptırma imkanı veriyorum,unutma kulum tövbe ederse onu affeder cennetimin en güzel köşesine korum" dedi.

Şeytan " sağından girer azdırırım,solundan girer azdırırım,olmazsa üfler duman olarak iğne ucu kadar delikten girer yine azdırırım ,onları koymam cennetine,benim kovulduğum yere onlar giremez"dedi.

Allah bize tövbe kapısını açtı,meleklerin üstünde olan şeytanı kulluğundan kovdu,hırs o kadar gözünü kör etti ki önce Kabil ile Habir 'i bir birine düşürdü.

Habil çiftçi ,Kabil çobandı.İki kardeş aynı anadan doğma ,aynı babadan olma,kıskançlık gözü öyle kör etti ki ,Kabil Habir'i öldürdü ve ilk cinayet işlendi.

Adem babamız ve Havva anamız dünyaya kovuldular ,ikisi de ayrı bölgelere konuldu,işlemişleri günah o kadar büyüktü ki,Allah'u zülcelal onları böyle cezalandırdı.İkiyüz sene dua ettiler ,Cenabı Allah tövbe kapısını açtı ve tövbe etmelerini nasip etti.

Sonra hızlı ve koşar adımlarla ikisini birleştirdi.Habil ile Kabil onların çocukları ,Allahu zülcelal ,insanlık çoğalsın diye Havva anamızın her yıl ikiz doğum yapmasını nasip etti.

İkizlerden biri kız diğeri oğlan oldu.İlk doğanlar kendi aralarında evlendi diğerleri bir sonra ki doğan ikiz kardeşlerle evlendiler.

Habil kardeşi Kabil'in ikizi ile evlenecek ti. Kabil ikizini sevdi.Habil'in ikizi çirkin ve güzel değildi.Kendi ikizi çok güzeldi.Kıskançlık damarlarına işledi ve Habir'i öldürdü ilk cinayet işlendi.

Pişman oldu ama şeytan kazanmanın gururunu yaşadı.

Bugünde iki kardeş aynı kıza aşık oldu,biri aldı sevdiğini diğeri kardeşini kıskandı.Dul bir kadınla evlendi Mustafa belki Fadime'yi o alsa bu kadar acımasız olmazdı.

Şimdi bedel ödeme zamanıydı.Gözleri o kadar kör oldu ki ,Hasan acı çekmeye mecburdu.İmanını şeytana satmaya yemin etmiş gibi ,bugün olacak şeyler insanlığın sonu olacaktı.

İnsanlık yazılan kaderin önüne geçecek ve yeniden kader yazılacaktı.
İki kişinin hayatı sonsuza kadar heba edilecek,bir daha eskisi gibi olmayacaktı.

Mustafa Sabah uyanınca ,yatağa baktı ümusün yoktu .Sabah kahvaltı hazırlamaya gitmişti muhtemelen. Nazlı gelince o yapacak başka bir ihtimali yoktu.

Dul bir kadınla evlendirilip aşağılanmıştı.Belki halen ölen kocasını seviyordu Ümusün ,onun gözlerinde sevgi kırıntısı dahi göremiyordu.Yatağa girip karı koca olsalar da mecburiyetti onların ki

Hazırlanıp odadan çıkıp ,salona gitti.Herkes kalkmıştı,sofra kurulmuş yemek için babaları Bekir bey bekleniyordu.

Bekir bey gelince kahvaltı yaptılar,kadınlar ev işleri ile ilgilenirken ,erkekler ahır ,tarla işleri ile ilgileniyordu.Bugün halı dokuma işine Hasan gidecekti.Mustafa'nın daha önemli işleri vardı.

anasına baktı etrafta yoktu.Ümusün'de olmayınca kızı Hatice'ye sordu .

Hatice: Baba ekmeklik evindeler işkefe yapıyorlar" deyince ekmeklik evine gitti .

ZEMHERİ KARA KIŞ Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin