Sabah erken kalkılırdı.Ahır ,bahçe temizliği yapılır ,kahvaltı öyle yapılırdı. Geç kalkan olunca komşular "bir sorun mu vardır komşu * diye kapıya gelirdi ,Bugün de öyle olmuştu.Zehra kasıklarında hissettiği ağrılarla güne uyanmıştı.
Halil :sen dur,ben gidip işleri yaparım,Nazlı gelince ev işlerini yapar.Sen dinlen Zehram "demişti.
Ne demişti bu adam,yanlış duydum herhal diye emin olamamıştı Zehra:Halil ne dedin sen az önce" dedi.
Emin olması lazımdı.Halil:Sen dinlen dedim" dedi .
Zehra: yok yok ondan sonra ne dedin,
Halil:Zehra işin gücün yok mu kadın,beni de ağlersin,ben gidiyom sen de dinlen deyip gitti .
Zehra :çok şükür, amacıma ulaştım,şimdi sıra Nazlı'ya geldi,gelsin paralar dedi ,kendi kendine.
Tuzaklar kurulmuş,sadece bu tuzağa Nazlı'nın düşmesini bekleyecekti.
****
Nazlı uyanır uyanmaz,Emine yengesine yardıma ahıra gitti.birlikte işleri bitirip eve çıktılar .
Bu sürede Hatun ve Fatma kahvaltıyı hazırlamıştı.Annesi öldükten sonra bu insanlar ailesi olmuştu.
Emine hanım kara düşüncelere dalmıştı,bu kızı nasıl koruyacaktı.Aklına gelen şeyi ,gidip oğluna söyledi,bilemezdi bu işin sonu Nazlı'nın başını yakacaktı.
Emine hanım oğlunun karşısına oturup"oğlum sana diyecem var hele,gel otur yamacıma dedi.
Oğlu Ali karşısına oturup"söyle ana seni dinliyom dedi.Emine hanım" oğlum seni everme yaşın gelmiş de geçer bilirsin dedi .
Ali :Eee ana diyeceğin bu muydu,beni everme yaşımın geçmesi mi
? Askere gitmemiş adamım,arkamda gözü yaşlı bırakamam kimseyi dedi.Enine:Doğru dersin oğlum ,ben de öyle düşünürüm amma ,durum buralara kadar geldi.
Ali:Ne geldi ana dedi .
Emine:Oğlum gönlünde biri varmıdır? dedi
Ali"Yokdur ana hem sen napıcan olsa da olmasa da."
Emine:Olur mu oğul sana diyeceğim şey çok önemli dedi,amma nasıl diyecekti oğluna şimdi,ağzında lafı dolandırıp bir seferde demeye karar verdi Emine hanım.
Emine:Oğul derim ki Nazlı'yı sana alah,anası öldü,analığı dul Hasan'a yamamaya çalışır kızçağızı,hem bildiğimiz kızdır,tek kötü huyunu görmedim ,sen de bilirsin ,ösüz birini ortada koymak bize yaraşmaz Ali'm demişti.
Ali:Ana ne dersin, buna Halil abi izin verir mi ?
Emine:Verir verir,canından çok sevdiği Iraz'ın üstüne gül koylayan,kızına mı acıyacak demişti.
Ali: Benim kafam karıştı ,sen de Nazlı'yı al dersin öyle mi,Hatun ne olacak ana .
Emine:Hatun daha bebedir,zamanı gelince onada bir hal çaresi bulurum,şimdi he de oğlum,ananı çaresiz bırakma kuzum .
Ali:Ben düşünüp sana cevabı mı derim ana ,deyip uzaklaştı Ali.
Fatma içeri girip"ana doğru olanı yaparsın,Nazlı yanımız da büyür,zamanı gelince karı koca olurlar" dedi.
Nazlı daha küçüktü,bu işe asıl Nazlı ne diyecekti.Nazlı elinde sini ile yanlarına girince
Emine: Emine yengenin yanına gel hele kızım demişti,yemenisini düzeltip ,konuşmaya başladı.
Nazlı :bir şey mi olmuştur yengem dedi.
Emine , Nazlı'yı dizinin dibine oturtup "şimdi beni dinle ,lafı mı bölme tamam mı kızım dedi.
"Tamam" dedi Nazlı.
Emine:Kızım Zehra'nın ettiğini bilirsin,seni Hasan ağaya vermeden durmaz.Gel sen de he de seni Ali'ye alıyım,büyüyene kadar seni bekler,Ali de askere gider,ben sana ana olurum,Fatma abla, benim de erim erken yaşta ölmüştür,senin de anan erken yaşta öldü , yapacak bir şey yok , ölenle olana çare bulunmaz, kader kızım,erkek adam eve sahip çıkmaz sen de bilirsin, Sen he dersen seni kurtarırız,
Hatun da büyüyünce bir hal çaresi buluruz kızım dedi.Nazlı gözleri yaşlı dinliyordu,o böyle hayal etmemişti.Anası kına yakacaktı ellerine,sabaha kadar anasının koynunda uyuyacaktı.
Şimdi el kapısına sığıntı gidiyordu.Emine yengesi sahip çıkmak için böyle bir yol bulmuştu.
Ali ile göz göze geldi.Bu duruma Ali abisi ne demişti.Abi bilmişti onu,bu nasıl bir kaderdi.Asıl başına gelecekler,öyle kolay şeyler olmayacaktı.Nazlı kaderinin çaresizliğine ağladı.İsyan edemiyordu,artık inancı kalmamıştı.
Oysa nasıl dua ederdi anam yaşasın diye.Şimdi dili dönmüyordu,göz yaşını yemenisiyle silip "Ali benim abimdir ,Emine yenge" dedi.
Ali başını yere eğdi.Nazlı he demediği sürece bu iş olmazdı.Anası Nazlının kararını değiştirecek miydi?
🍂🍂🍂
Uzun aradan sonra umarım beğendiğiniz bir bölüm olmuştur,emek için beğenmeyi unutmayın,yorumlarınızı bekliyorum.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ZEMHERİ KARA KIŞ
Non-FictionBir insana annesi vefat edince öksüz derler. Peki babası hayatta iken yetim kalana ne derler. Nazlı üvey annesinin başlık parası ile dul adama gelin gitti. Kanlı düğünle evlendi. Hayat öyle bir çelme taktı ki bir daha toparlanamadı. Nazlı ile ilk eş...