9.Bölüm(beddua)

1.2K 144 33
                                    

Kader vardı ya ,hani daha biz doğmadan yazılan kader,evleneceğimiz kişiden ,rızkımıza kadar belli olan.

Bir hoca demişti çocuk yaşta dua edin ,evleneceğiniz kişi değişmez ama huyu güzelleşir diye.

Nazlı anası ölünce dua etmeyi bırakanlardanda.Müslümanım dese de inancı kalmayanlardandı.

Şimdi karar verme zamanıydı,Ali'ye evet dese,atasını silmiş olacaktı, adı namussuz geline çıkacaktı.

Babasının dediğini yapsa ,bunca sözden sonra Hasan karım dermiydi.

Karşısındaki adama baktı.Ali elini uzatmış ,gel diyordu.Hasan'a baktı başını yere eğmiş ,Nazlı'nın karar vermesini bekliyordu.

Halil kızını çoktan silmişti.Şimdi tek derdi borcuydu.Aliyle giderse bu kadar borç ne olacaktı.

Emine hanım "kızım " dedi.Bu sözün içinde o kadar çok şey vardı ki,sevgi,şefkat,merhamet,en önemlisi emanet,emanet kızdı Nazlı.

Nazlı gözünde ki yaşı sildi."Anamın sözü vardır,Ali abi kaçan kızın kimsesi olmaz diye,babam kötü ,eskisi gibi değil bilirim,anam öldü ben kardeşlerim öksüz kaldık,babam öldü yetim kaldık,ben bu adamı bu saatten sonra tanımam ,sen de dünya ahiret gardaşımsın,bu böyle biline,

Ali"Nazlı etme eyleme ne dersin "dedi.
Halil babam öldü yetim kaldık cümlesinde takılı kaldı .Nazlı yetim kalmıştı bugün, kimsesizdi.Kimin ne düşündüğü umrunda değildi.

Nazlı sözüne devam etti." Bütün mahalleye sözüm,anam ölünce ,yardıma gelmiştiniz ya iki hafta,sonra adıma ,namusuma iftira atıp Zehra'yı bu eve gelin ettiniz.Şimdi ahım hepinize ,ettiğinizi bulun ,ben namussuz değildim, bunu hepiniz bildiğiniz halde konuştunuz,bekar oğlu olan kapıma gönderdi.Şimdi ben mi namussuzum siz mi,Allah'ınızdan bulun.Oğullarınız iflah olmasın.

Sözüm sanadır Zehra ,olurda gebe kalırsan bu adamdan ,evladından hayır görmeyesin,bize ettiğinin bin mislisini yaşayasın,bu adam sana yar olmasın ,toprak olsun da ,üstüne dua edeni de olmasın,

Hasan ağa sevdiğin kadına iftira attılar,aslı astarı var mı diye sormadan boşadın,şimdi ne yüzle adı çıkmış kıza helalim diyecan,Şimdi beni de mi namussuz belliycen"dedi.

Herkes başını yere eğdi.Zehra ilk defa korktu,ilk defa söylediği yalanlardan korktu,dul kalmak da neydi şimdi.

Halil elini kalbine koydu,ne etmişti evlatlarına,şimdi yeni anlıyordu.Zehra gözünü kör etmişti.Zehra'nın oyununa gelmişti,bunu anlamıştı ama iş işten geçmişti.

Hasan:şahitler var,onlar olmasa inanır mıydım ,böyle şeye "dedi.

İnanmazdı,ona aldığı kolye başka bir adamın cebinden çıkmasa inanmazdı.Fadime'yi çok sevmişti, gözünden sakınırdı,başımın üstünde yerin her zaman derdi,onların sevdası sıradan bir sevda değildi.

Kalbi sıkıştı,yutkunamadı,böyle olmak zorunda mıydı,boğazı düğüm düğüm oldu,yaşananları hak etmiş miydi,neyin bedeliydi yaşadıkları,peki şimdi yaşanan şeylerle ne alakası vardı,tek suçu sevmekti,Fadime neden yarım bırakmıştı,yarım bırakmakla kalmamış başını yere eğmişti.

Nazlı sustu, uzun süre kimse konuşmadı, bu sessizliği bozan ürükğe oldu

Ürükğe: Halil kızın adı çıkmış dokuza inmez sekize ,bu neyin nesidir,namussuz mudur senin kızın de hele" dedi .

Ortaya fitne ateşini yaktı,Nazlı'yı Fadimeden daha beter edecekti.Amacına ulaşmasına az kalmıştı .Namussuz oyununu oğlu bozana dek.

Hasan:Nazlı'nın namusuna laf eden karşısında beni bulur ana,görmezmisin kız olana dünür olunur,Ali istemiş,Nazlı abi dedi ,olmadı,bunun neresinde namussuzluk,bacılarımın kapısındanda dünürcüsü eksik olmazdı,söyle senin de kızların da mı namussuz.

Ürükğe :Ne dersin Hasan ,bacıların bunlar gibi ahlaksız mı? kız olanı tabiki dünürcüsü eksik olmaz,bi daha duymayım böyle dediğini.

Hasan :ben de onu derim,sen Nazlı türküsü çağırmaya başladığın günden beri bu kapıda onu takip ettim bir yanlışını görmedim,elalemin lafıyla bekar kızın namusuna laf ettirmem.

Hasan adaletli bir adamdı,bildiği doğruları çekinmeden söylerdi.
Nazlı artık yetim bir kızdı,babası bugün ölmüştü onun nezdinde .Bir daha çaresizliğine ağladı,bir daha anasızlığına ağladı.

Bir ah vardı çok can yanacaktı,çok can pişman olacaktı,şimdilik kazananlar sevinse de herkes ettiğini bulacaktı.

Nazlı :baba istediğin olacak,borcun karşılığı Hasan ağa ile evlenirim,unutma benim sana bir can borcum var,iki cihanda yüzün gülmesin,bize ettiklerin yanına kalmasın,sen cigerimi yaktın,Allah'ta senin ciğerini yaksın,ben hakkımı helal etmem sana,babalık hakkın için kendi mi kurban ettim,benim üstümde hakkın yoktur "deyip Hasan ağaya baktı.

Hasan: İçeri geçip isteyelim o vakit ,yarın alacaklar alınır,bir hafta içinde düğün olur,bu evde kalamassın artık,bu adam benim evime adım atamaz ,deyip içeri girdi.

Halil yaptıklarına pişman oldu,Hatun ağladı,Emine çaresizce evine gitti.Ali emanete sahip çıkamadım diye yananlardandı .

Akşam isteme oldu,Zehra hiç bir şey açığa çıkmadı diye mutlu olanlardandı,Ürükğe sahipsiz kızı gelin almanın mutluluğunu yaşıyordu.Bekir bey hüzünle baktı gelinine .

Bu ailede ezilirdi,dayanamazdı,elindeki çayı içti,boğazına oturan yumruyla tek bardak çayı zor içmişti.

Eskiden çay sadece özel günlerde içilirdi.Pahalıydı ,küçük kutu içinde satılır,demir çay kutuları kadınların ,boncuk,baharat kutusu olarak değerlenirdi.Fakirlik vardı,yokluk vardı,ilçeye gitmek iki günü alırdı.At arabası ,eşeği olanlar şanslıydı,yürüyerek gidenlerin bir haftasını alırdı.

Zorluklar,mücadeler ,bitmez gibi bir de insanların bir biriyle uğraşması,tuzaklar kurup canların yanmasından büyük bir haz duyarlardı.

Nazlı kaderine ağladı,tülbentinin kenarına yüzünü silmekten bir hal olmuştu.İçi yandı,Hasan onu bu halde gördü ,"alışacak"dedi.

Başka çaresi yoktu değil mi alışmak zorundaydı .Anası olsa bunlar olmazdı,Anası olmayanların ,babası olmaz derler ya ,şuan bu sözün doğruluğunu yaşıyordu.

"Gardaşlarım" dedi.Peki onlara ne olacaktı,bu kadın nasıl davranırdı,neler ederdi şimdi onlara.

"Ah babam ah ,yaktın bizi sende yanasın babam " dedi.Halil duydu ,elini kalbine koydu ,sonra kolu uyuşmaya başladı,artık bedenini hissetmiyordu,hafif ince bir sızı geçti kalbinin üzerinden,su istedi,dili damağı kurudu,su içemeden yere düştü.

Herkes başına toplandı,tek kişi hariç Nazlı......

Herkes başına toplandı,tek kişi hariç Nazlı

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.


Bölüm nasıldı.

Hasan sizce Nazlı'ya nasıl davranacak?

emek için beğenmeyi unutmayın.

yorumlarınızı bekliyorum

bir sonraki bölüme kadar Allah'a emanet olun......

ZEMHERİ KARA KIŞ Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin