Ben Nazlı,aslında buralarda Uşaklıgilin Nazlı 'da derler, kanatları kırılmış, ruhu yara bere içinde olan Nazlı.
Önce hayat ana mı elimden aldı,sonra baba mı, hani demiştim ya anası ölen öksüz kalıyor, Peki babası hayatta iken nasıl yetim kalır diye.
Anam öldü , tek başıma sahip çıktım gardaşlarıma , babam başka kadınla evlendi, yine ben sahip çıktım, "aba" dediler bana , ana demekti, şimdi onlarda yetim kaldı ..
Hasan ağa , iyi bir adamdı, içimde belki de uzun süre sonra ilk defa umut yeşerdi, anası şeytanın teki olsa da, yine de iyi adamdı, ezdirmez, korur kollardı beni.
Bizim buralar da dört gün sürer düğün , dul adamla evleniyorum diye , sade nikah kıyar geçer diye söylenir olmuştu , konu komşu.
Hasan ağa : Nazlı'nın hakkıdır düğün, benim başıma gelenler onu ilgilendirmez, her kız gibi teliyle duvağıyla gelin gelecek "demiş.
Ne hikmettir bilinmez , Ürükğe yenge de :doğru dersin oğul, her şeyi adetlere göre olacak, konu komşu bilsin ki bir oruspu yüzünden , Nazlı kızımı düğünsüz mü gelin edecekmişim eeehhheyyy, Mustafa herşeyi tam edin bakıyım, gelin nasıl gelirmiş köylü görsün" demiş.
Ürükğe yenge aşçısıymış köyün, yemekler kazan kazan yapıp elli hanelik köye ikram edecekmiş.
Dört gün dedim ya düğün dün başladı , önce erkek tarafı büsküt ve çayla erkeklere toplantı yaptılar. Bugünde davul zurna geldi , erkek tarafı akşam bizim buraya gelecek, avlu da davul zurna sesiyle gece yarısına kadar oyunlar oynayacaktık.
Zehra suratsız, suratsız ,böbürlenerek evin içinde dört dönse de kimin umrunda.
Bir kişi gelmedi sadece , Emine yengem, anamın yarısıydı"gelmem kızım, senin başını yakarlar da , ben buna engel olamam , bir de gelipte göbek mi atacağım , Allah mutlu mesut etsin Nazlım, dilerim korktuğum başına gelmez "dedi.
Nazlı:inşallah , çok mutlu olacağım , ben buna inanıyorum yengem" dedim.
Fatma ablam geldi, kardeş bellemiştik birbirimizi.Dışarıda tef ile şarkı söylemeye başladı teyzeler, demek ki erkek tarafının gelmesine az kalmıştı.
*****
Gözele bak gözele
Gelip bizden söz ala
Menim bir esmerim var
Değişmem yüz gözeleBahça barımdan oldum
Heyva narımdan oldum
Gece uykusu bilmem
Gündüz karımdan oldumBahçada baram sene
Heyvayam naram sene
Gam çekme nazlı gevil
Ölencek (Ölünce) yaram sene****
Ceviz oynamaya mı geldin odama
Nişanlın da bu modeller adama
Dayanamam senin kara SevdanaAman aman olmuyor
Eş eşini bulmuyor
Karayağız genç oğlan
Niye gönlün durmuyorAsker bayrağını burca diktiler
Küçücük yarimi asker ettiler
Ben doymadan o yari de alıp gittiler
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ZEMHERİ KARA KIŞ
Non-FictionBir insana annesi vefat edince öksüz derler. Peki babası hayatta iken yetim kalana ne derler. Nazlı üvey annesinin başlık parası ile dul adama gelin gitti. Kanlı düğünle evlendi. Hayat öyle bir çelme taktı ki bir daha toparlanamadı. Nazlı ile ilk eş...