"Helicopter dah ready ke? Kita dah kena gerak pergi Indonesia sekarang " Tanya Jibrael.
"Dah ready so jomlah gerak , lagi cepat Kita settlekan misi lagi cepat Kita boleh balik " jawab Asytar sambil memeriksa keadaan helicopter yang dia bersama dengan Saiful bawa untuk menuju ke tempat misi.
"Kamu semua dah bersedia ? Kalau dah bergerak masuk dalam helicopter jangan tercegat lagi dekat sini " arah Jibrael dengan nada yang tegas. " baik tuan! " sahut anak-anak buahnya.
" kau tahu misi sekarang ni pasal apa ?" Tanya Saiful sambil melirik ke Arah Asytar .
"Tentera sana ramai yang cedera lepastu Tak boleh nak bertugas so pihak atasan dah letak nama Kita untuk tolong tentera sana jaga kawasan tu " Jawab Asytar.
" fulamak .. aku haraplah Kita ni dapat jodoh Doktor , kot-kotlah Kita tercedera masa bertugas bolehlah Usha bu doktor di rumah sakit " ujar Saiful .
" sebelum aku tembak kau baik kau diam , apahal kau ni boleh pulak fikir pasal jodoh lempang karang ! Tapi aku malas lah nak jodoh Doktor , klishe sangat sebab dah ramai sangat doktor kahwin dengan askar " bidas Asytar.
" dahtu kau nak kahwin dengan siapa ?" Tanya Saiful .
" Lawyer " sepatah sahaja Asytar menjawab.
" fulamak gila lah , jarang Tau askar kahwin dengan lawyer " jawab Saiful dengan nada yang teruja.
" haish sudahlah , janganlah cakap pasal kahwin sekarang ni .. Sila ingat yang Kita ni tengah nak fokus drive" kata Asytar dengan nada yang serious.
________________________________________" babe , kau taknak ambik cuti balik UK?" Tanya Basyirah.
"Kirim Salam ajalah kalau aku nak ambik cuti balik UK , rumah Mak bapak aku dekat sana pun aku Tak tahu " jawab Arisya.
" seriously ? Kau Tak pernah tahu langsung ? " Ternganga mulut Basyirah apabila mendengar jawapan spontan Arisya.
" Tak .. Dan untuk pengetahuan kau , aku langsung tak pernah pergi UK , since my mom finished up her confinement.. she and my dad went to the UK and leave me with my grandparents. Seumur hidup aku aku langsung tak pernah jumpa Family aku " Kata Arisya sambil mengetap bibirnya untuk menahan air matanya daripada terus mengalir.
" You know what dalam AKTA 303
AKTA UNDANG-UNDANG KELUARGA ISLAM (WILAYAH PERSEKUTUAN) 1984BAHAGIAN VI - NAFKAH ISTERI, ANAK DAN LAIN-LAIN
Seksyen 72. Kewajipan menanggung nafkah anak.
(1) Kecuali jika sesuatu perjanjian atau sesuatu perintah Mahkamah memperuntukkan selainnya, maka adalah menjadi kewajipan seseorang lelaki menanggung nafkah anaknya, sama ada anak itu berada dalam jagaannya atau dalam jagaan seseorang lain, sama ada dengan mengadakan bagi mereka tempat tinggal, pakaian, makanan, perubatan, dan pelajaran sebagaimana yang munasabah memandang kepada kemampuan dan taraf kehidupannya atau dengan membayar kosnya.... Masaalahnya mummy daddy aku Tak buat semua tu " rintih Arisya.
Basyirah segera menenangkan Arisya yang sedang menangis itu , tuhan.. khilafnya dia kerana baru mengetahui isi hati rakannya hari ini.
________________________________________" Jibrael , are you there ? " Tanya Asytar.
" yes , I'm here" jawab Jibrael .
" Kita dah sampai dekat lokasi and korang dah boleh terjun ke bawah " jawab Asytar.
"Okay , Roger that .. thanks Dan " Balas Jibrael.
" Kamu semua dah boleh turun , ingat ye terjun dengan teknik yang betul jangan sampai ada di antara kamu yang terluka " tegas Jibrael.
Mengapa helicopter itu tidak mendarat di darat, kenapa mesti terjun ? disebabkan kawasan itu sempit Dan tidak sesuai untuk mendarat , disebabkan itulah mereka perlu terjun.
" Selamat siang , ini tentara daripada Malaysia ya ? " sapa seorang angkatan tentera yang bernama Rendra itu.
"Ya , benar " balas Jibrael.
" Baiklah kalian Harus siapin diri kalian Dan terus menuju ke tempat kalian bertugas secepat yang kalian bisa " kata Rendra lagi.
"Ingatkan Kita datang harini boleh rehat" ngomel Badri.
"Siut ajalah kau ni , ingat Kita pergi sini bercuti ke ? Kita datang sini sebab kena bertugas " bidas Asytar.
" a" belum sempat Badri menyambung kata-katanya, Asytar sudah memotong.
" jangan cakap , kalau kau cakap aku tembak kau " ." fulamak abang Asytar nak tembak Kita, takutnya" Badri mengejek .
" senang diri! " Kata Asytar dengan nada yang serious. Tanpa mengeluarkan sebarang perkataan, Badri segera melakukan perbuatan yang melambangkan senang diri itu mengikut arahan Asytar , Kalau Asytar sudah serious memang tidak boleh main-main lagi kalau tidak memang meletup Dua kali ganda jadinya.
Mereka dibahagikan kepada 5 kumpulan kerana mereka ditugaskan untuk menjaga 5 buah kampung nelayan yang menjadi tempat persembunyian Penjahat.
YOU ARE READING
Akta Cinta
Romancesiapa sangka Airforce dan lawyer bakal berjodohan ? begitu juga dengan Asytar Wildan Dan Arisya Eimara " kau rasa kesalahan aku yang mencuri hati kau ni merupakan satu kesalahan ? "- Asytar " tak ada undang-undang pasal tu , jadinya kau Ta...