BAB 38

258 11 0
                                    

" Elqar , Eyash pergi kemas beg .. Kita kena balik UK sekarang " arah Tuan Abrashy.

"Kenapa tiba-tiba aja ni daddy ? Ada problem ke? " soal Elqar.

"Mummy dah meninggal kena tembak , jadinya Kita kena balik sana untuk bawak balik jenazah mummy supaya jasad dia ditanam dekat sini " Jawab Tuan Abrashy
.
"Hah? Macam mana mummy boleh kena tembak ? She had an enemy in UK?" Tanya Elqar.

Mendengarkan pertanyaan anaknya membuatkan Tuan Abrashy mengeluh , susah dia ingin mengatakan perkara itu kerana dia sendiri tidak pasti.

"Mungkin 50-50" balas Tuan Abrashy.

"Ash.. kenapa muka kamu nampak resah aja ni ? " Tanya Hajah Kalsom.

"N..nenek, mummy dah Tak ada , mummy dah meninggal kena tembak " Jawab Eyash sambil memeluk tubuh neneknya.

"Daddy, Eima nak ikut sekali balik UK boleh ? Don't worry I will ask Asytar for his permission later " Ujar Arisya.

"Are you sure ? " Soal Tuan Abrashy yang memahami perasaan Anaknya walaupun riak wajahnya tidak menunjukkan yang dia sedih dengan berita itu.

"Yeah , I'm sure about it daddy .. she still my mummy anyway walaupun Eima dah mati bagi dia " balas Arisya.

Kursus yang sepatutnya lagi 3 hari itu ? Tidak mengapa dia tidak terjejas dan dia begitu yakin bahawa ianya akan ditangguhkan lagi.

" abang.. boleh sayang ikut daddy , Elqar dengan Eyyash balik UK sekejap ? Kitaorang nak bawak jenazah mummy balik Malaysia"-Arisya.

"Wait , what ? Jenazah ? "-Asytar.

" Mummy meninggal sebab kena tembak dekat rumah UK , tapi abang jangan risau sebab kitaorang balik sana sebab nak buat pengecaman mayat lepastu terus balik sini "-Arisya.

"Okay abang izinkan , take care sayang"-Asytar.

" Korang .. aku minta maaf sebab Tak dapat jumpa korang harini , aku kena balik UK .. mummy aku baru meninggal"-Arisya.

"Babe.. I saw the news right now , takziah wei .. it's okay , next time boleh jumpa "-Basyirah.

Lelaki yang bernama James Vicky ketawa puas apabila melihat berita mengenai Puan Yuhaira dibunuh tersiar di berita Dan media sosial.

" serve you right , rest in peace darling after 15 years you broke my heart "ujarnya .

Dia ditangkap? Oh itu sememangnya tidak akan terjadi .. rakaman CCTV di rumah Puan Yuhaira sudah dia rosakkan sebelum dia lakukan misi Pembunuhan seperti yang dirancang setelah sekian lama.

"Bro.. Puan Yuhaira ni bukan Mak mertua kau ke? " soal Hayyan sambil memandang sekeliling untuk memastikan suaranya tidak begitu kuat untuk didengari orang sekeliling.

"Iya.. tapi Bini aku baru minta izin nak balik UK kejap dengan daddy Dan adik-adik dia " Jawab Asytar.

"Hah Puan Yuhaira? Anak dia ? Wei bukan dia cakap anak dia dah lama meninggal ke ? " Tanya Calif .

"Hah tulah kau , dah kawan lama dengan Asytar pun boleh tertinggal kereta API .. bidadari Asytar Wildan ni memang anak kandung Puan Yuhaira tapi aku pun Tak beberapa nak pasti sangat mengenai Alasan yang sebenarnya kenapa arwah Tak anggap Arisya tu anak dia lagi " Jawab Harris.

"Aku rasa ada someone yang rancang Pembunuhan ni lepastu dia sendiri yang bunuh Mummy mertua aku ni " idea itu timbul di fikiran Asytar.

" tapi aku dengar cerita yang CCTV rumah dia dah rosak dikerjakan pembunuh tu " ujar Hayyan.

" sebenarnya ada satu lagi perkara yang pembunuh tu Tak perasan , Ada camera kecik bawah meja ruang tamu tu dengan belakang tv " Kata Asytar kerana itulah yang dikatakan oleh Adik iparnya , Elqar.
______________________________________

"Akak kenapa akak ada dekat sini ? " soal Hanis apabila melihat Arisya memasuki kapal terbang syarikat penerbangan yang dia bekerja dibawahnya.

"Akak kena balik UK , ada emergency.." jawab Arisya.

"Oh eh kejap yang pasal mummy akak pergi mengejut tu ke? " Tanya Hanis sambil mengenggam erat tangan Arisya.

"Yup.. tapi akak bukan pergi sana sorang Tau , tu daddy dengan adik-adik akak ada sekali " balas Arisya.

" stay strong akak , nanti turun kapal Hanis terus teman akak " ujar Hanis .

" tak menyusahkan Hanis ke ? Hanis taknak jalan-jalan bandar UK ke ? " Dua soalan sekali Gus dilontarkan kepada Hanis.

" mana ada menyusahkan , kakak kan kakak ipar Hanis yang Hanis anggap macam kakak Hanis sendiri .. kalau Hanis Tak teman Kakak boleh kena bebel dengan abang , Malas lah nak Jalan-jalan lagipun duit pokai" rengek Hanis.

"HAHAHA boleh eh macam itu ? Kakak pergi sit kakak dulu , okay ? Nanti ada apa-apa akak panggil Hanis " ucap Arisya lalu dan Hanis pun mengangguk.

"Uish cantiknya , siapa tu? Kawan kau ke? Single lagi tak ? Aku boleh Usha dia Tak? " Tanya pramugara yang bernama Fadhlan .

"Kau jangan cari pasal eh , kalau kau mengorat dia habis kapal terbang ni kena rempuh dengan jet abang aku sebab kau pergi mengorat isteri kesayangan abang aku a.k.a kakak ipar kesayangan aku " Jawab Hanis.

"Wait what ? Dia bini abang kau ? Bila masa abang kau kahwin ? Apahal aku Tak tahu ? " soal Qashwina.

"Baru aja .. Tak sampai seminggu pun lagi ,sebab tu inai dia ada lagi dekat tangan tu . Abang aku bila dengan bini dia bukan main manja .. oklah , It's time to work jom start" kata Hanis.

" abang Yan.. cakap dengan abang yang tadi ada orang menggatal nak Usha akak"-Hanis .

Hayyan ketawa sendirian setelah mendapat message daripada Hanis.

"Asytar .. ada orang nak mengurat Arisya tadi dekat dalam flight " ujarnya.

"Tak apa , harini dimaafkan sebab jari bini aku masih merah lagi next time kalau ada yang buat memang aku campak bom daripada jet " bidas Asytar Dan ianya membuatkan Hayyan tergelak.

"Laku jugak bini kau ye walaupun ketat aja muka Dia " sampuk Calif.

"Hoi kau nak kena sebat dengan pili air ke ? Berani kau eh kutuk bini aku depan aku? Aku suruh kedai ni blacklist nama dengan muka kau daripada datang sini baru kau tahu " sindir Asytar sambil memberikan amaran kepada Calif.

"Betullah kan apa yang aku cakap "dengan rasa tidak bersalah Calif berkata sedemikian .

"Kau ni pun.. kau fikir dia nak ke muka ketat memanjang ? Dia ikut daddy dia lah yang susah senyum dekat public , muka heartless" Asytar membela Arisya kerana benar.

Hayyan Dan Harris yang mengunci mulut daripada tadi mengangguk setuju.

"Aku rasa kan Asytar , kau Tak payah stress nak melayan mamat sorang ni harini .. lain macam dia punya effect lepas kena marah, semua dia nak kutuk. Anyway tan Sri Zamani dah in progress membangkitkan syarikat Abuya kau " kata Harris.

"Dia memang nak kena ikat dekat alat pemadam api tu , siap bertambah lagi makanan extra double daripada biasa .. biar aku dengan Harris pulak yang sambung 'cuci' dia ni " tambah Hayyan.

"Bomba tapi mulut tu layak masuk parlimen" ujar Hayyan Dan Harris serentak.

Akta Cinta Where stories live. Discover now