"Leftenan kolonel " panggil seorang anggota maritim .
" ya saya .. dah ada maklumat baru ? " Tanya Asytar.
"setakat sekarang ini Tak ada lagi tapi dah boleh dah untuk mulakan pencarian daripada atas " Jawab anggota maritim yang bernama Wasif .
"Anggota Kita semua dah lengkap ? Semua dah ada dekat sini ? " soal Asytar.
" dah tuan " jawab Saiful yang semestinya memanggil Asytar sebagai tuan walaupun Sebaya namun pangkat Asytar lebih tinggi daripadanya.
" bergerak masuk ke dalam helicopter, semua .. Kita akan teruskan misi " arah Asytar.
Helicopter itu sudah diterbangkan ke udara , Asytar Dan kumpulannya mencari melalui udara, Maritim melalui laut Dan Bomba melalui darat
" Saiful , helicopter ni macam Tak familiar lah " ujar Asytar .
"Kau rasa apa yang aku rasa Tak? " Tanya Saiful .
"penculik tu" jawab Asytar Dan Saiful serentak.
" Apple " ujar Asytar melalui talkie walkie.
"Mengikut location Penjahat yang culik mangsa ni, helicopter dia ada dekat depan .. kau kena menyamar untuk masuk ke dalam helicopter tu " arah Asytar.
"Kau nak aku menyamar Macam mana ? Masuk pun aku Tak jumpa cara ni" Kata Apple cemas.
"Kau kan ada bawak baju t-shirt hitam spare dengan topi jadinya kau pakai aja baju tu plus aku akan dekatkan sikit helicopter ni dengan helicopter diaorang lepastu kau lompat , sambungkan Tali dan masuk daripada bumbung " arah Asytar.
" kalau macam tu aku proceed, arahan diterima tuan ! " balas Apple.
Apple berjaya masuk ke dalam helicopter itu dengan senyap , nasib memyebelahinya kerana tiada CCTV Dan tiada Pengawal di situ.
" aku taknak mati! Aku taknak kena jual!" Jerit Salah seorang mangsa yang berjaya menarik perhatian Apple.
"Tuan .. " seru Apple.
"Memang sah helicopter ni helicopter yang mengandungi mangsa kena culik" ujar Apple.
"Okay mantain aja dekat situ, jangan buat apa-apa " arah Asytar.
" Saiful , kau pergi Arahkan yang lain untuk masuk sekali dekat Helicopter tu , aku akan inform maritim dengan bomba pasal ni " Asytar sambung mengarah . Saiful faham dengan arahan Asytar itu lalu dia keluar daripada kokpit itu.
Helicopter yang berada di atas langit itu dipandang daripada beranda , Dia percaya Asytar sedang menjalankan kerjanya.
" I always pray for you , Goodluck untuk misi hari ni suamiku" ucap Arisya dalam hati.
8 orang tentera udara sudah masuk ke dalam helicopter musuh , setelah dipastikan orang bawahan musuh mereka beredar masuk ke dalam ruang yang dimana mangsa ditempatkan.
" jangan dekat ! "
" jangan apa-apakan saya!"
"Jangan risau kami semua tentera , kami akan Selamatkan kamu semua" kata Saiful Dan membuatkan mereka terdiam dengan mata yang bersinar-sinar.
" kau siapa hah? " Tanya orang bawahan musuh itu.
"Aku nak mengagalkan rancangan korang untuk jual diaorang semua ni " Jawab Saiful.
" Jangan harap! " marah orang itu lalu mengeluarkan pistol daripada koceknya.
" take position semua ! Lindungi mangsa yang kena ni " arah Saiful .
Satu vs 8 sudah tentulah tentera memang .
Setelah Musuh mereka tewas di tangannya, Saiful Dan Dua orang tentera yang lain menuju ke arah Tempat pemandu Helicopter.
" semua dah okay ? " Soal Asytar.
"Ok aja, cumanya aku dengan lagi Dua orang nak pergi kokpit .. Kalau aku Tak hempuk driver helicopter ni Tak pasal- pasal kitaorang sampai dekat Thailand " Jawab Saiful .
"Semoga berjaya babe , aku ada dekat belakang .. apa-apa nanti Roger " ujar Asytar.
Saiful beserta apple Dan Fadhlan sudah menghampiri Kokpit , nasib menyebelahi mereka apabila Pemandu helicopter itu seorang diri Tanpa ada co- pilot disebelahnya
" hei bang , sorang aja ?" Tanya Apple.
"Kau lupa ke aku memang sorang ? " soal Pemandu itu dengan nada yang tegang.
"Oh maafkan saya abang , saya tersesat sebenarnya.. saya ingatkan helicopter abang ni helicopter saya" Jawab Apple.
Lelaki itu memandang ke arah belakang Dan terkejut melihat kelibat Saiful , Apple Dan Fadhlan di situ.
" kau ni siapa hah ? Kau tinggal sini ke?" Soal Lelaki yang berusia dalam lingkungan 30-an itu .
"Kitaorang jpj dekat langit sebab tu kitaorang ada dekat sini " balas Saiful lalu mengarahkan Apple Dan Fadhlan untuk memegang Tangan pemuda itu supaya dia tidak lari ke mana -mana .
"Tuan.. suspek dah berjaya diberkas" ujar Saiful .
" bagus , teruskan sampai selesai .. Kita jumpa dekat bawah " sambung Asytar.
________________________________________" assalamualaikum.." laung Asytar sebaik sahaja dia tiba di bilik setelah selesai misi , rindunya terhadap isteri tercinta semakin membuak walaupun berada di tempat yang sama.
" waalaikumussalam, eh kau dah balik dah ? Misi habis awal ke? " Tanya Arisya yang menyambut kepulangan Asytar dengan baju khas untuk mandi yang disediakan.
"Haah , senang betul misi tadi .. Kau pakai baju macam ni nak goda aku ke ? " Asytar menjawab Dan menyoal Arisya.
"Kau tergoda ke ? Aish aku mana tahu kau balik awal sebab tu aku pakai macam ni " Balas Arisya.
" tak apa kau pakai aja macam ni dekat depan aku , aku kan dah halal dengan kau jadinya kau nak seksi depan aku pun Tak jadi masaalah" ujar Asytar.
" Eh kau ni jangan nak mengada eh , pergi mandi .. peluh dah melekat dekat badan kau tu " arah Arisya.
"Bagi aku peluk kau dulu please , aku rindu gila dekat kau wei masa operasi tadi" rengek Asytar.
" peluk aja eh jangan nak buat benda lain kalau tak aku hempuk kau " tegas Arisya.
"Hempuk lah sebab aku memang sanggup kena hukum kalau kau jadi hakimnya " ucap Asytar.
"Nampaknya kau memang rela kalau aku yang buat " kata Arisya yang merelakan dirinya dipeluk oleh badan sasa Asytar .
Dia 172 Asytar 192 hah gempak , jarang ada lelaki di Malaysia yang tinggi sebegini .
"Seperti yang aku pernah cakap dekat kau dulu , kau bahagia aku pun bahagia" Ucap Asytar sambil mengusap lembut kepala Arisya .
" Nasiblah kau tu tentera Dan tentera tu cuma boleh kahwin satu je , kalau tak aku rasa aku dah dapat madu dah Tau" kata Arisya.
" kalau aku bukan tentera sekalipun aku tetap setia kepada yang satu " sambung Asytar.
_________________________________________"Qar, Yash .. Makcheh rasa kamu berdua Tak boleh nak berada dekat sini lama-lama.. Makcheh bukan nak halau kamu berdua tapi Makcheh dapat rasakan Mummy kamu boleh mengamuk" ujar Puan Asnah sambil menghidangkan lauk daging Salai kepada Elqar Dan Eyash.
"Tapi Makcheh , Qar dengan Yash belum jumpa kakak lagi .. Kitaorang nak jalankan misi untuk Kembalikan Hak yang kakak sepatutnya dapat daripada Mummy" sampuk Elqar.
" kamu berdua kenal kan mummy macam mana .. macam inilah , Makcheh bagi nombor Telefon kakak lepastu korang berhubunglah dekat situ " Puan Asnah memberikan cadangan.
Dia sendiri tahu perangai adiknya Dan dia sendiri faham dengan kesakitan yang dialami oleh Arisya setelah dihalau oleh Puan Yuhaira semasa dia berkunjung ke rumah daddy Dan mummynya di UK .
YOU ARE READING
Akta Cinta
Romancesiapa sangka Airforce dan lawyer bakal berjodohan ? begitu juga dengan Asytar Wildan Dan Arisya Eimara " kau rasa kesalahan aku yang mencuri hati kau ni merupakan satu kesalahan ? "- Asytar " tak ada undang-undang pasal tu , jadinya kau Ta...