" ingat ya sisturku , Kita datang sini untuk menghulurkan bantuan bukan sebab nak mengurat abang tentera " kata Basyirah .
" eh kau bercakap dengan cermin ke ? Ulang lagi sekali please.. aku rakam" ujar Arisya sambil mengeluarkan Telefonnya.
" haish kau ni Kali ini aja aku nak kacau orang " ucap Basyirah .
" Kau ni kan.. aku malas Tau nak ceramah sambil masukkan akta dekat sini , janganlah sampai aku membebel" pasrah Arisya.
" alah bebel ajalah aku lagi Suka kau bebel masukkan akta walaupun sekarang ini tengah diluar court " bidas Basyirah.
" kau memang gila lah wei , Di bawah Seksyen 507A baharu, sesiapa yang berulang kali melakukan sebarang tindakan gangguan, berniat untuk menyebabkan atau mengetahui bahawa berkemungkinan menyebabkan kesusahan, ketakutan atau kecemasan kepada seseorang mengenai keselamatannya, boleh disabitkan melakukan kesalahan menghendap." Panjang lebar Arisya menjawab .
"Fulamak akak LA Kita dah bersuara" sorak Basyirah.
Arisya hanya menepuk dahinya tatkala melihat perangai Basyirah itu , semakin lama semakin gila !
" haish sudahlah kau , cepatlah turun daripada bas ni " kata Arisya lalu turun daripada bas Dan berlari ke arah Tempat meletakkan barang di bas yang dinaikinya.
Mata Asytar tertumpu ke arah Arisya , jelas terkejut tidak kepalang dia apabila melihat Orang yang dia berharap untuk berjumpa kembali berada di situ walaupun tangannya masih ralit memakai suit hijau sebelum dia masuk memasuki Jet miliknya.
" tuan.. kami semua dah bersedia " ujar Qim . "Baiklah , Mari Kita bergerak sekarang . Bismillahirrahmanirahim" kata Asytar lalu mendahului anak buahnya beraksi di udara.
" wei tengok tu smart weh jet askar Kita " kata Kayder .
"Bakal jodoh member kau sorang ni " ujar Basyirah yang ditujukan kepada Arisya.
"Wei serious lah? Bila masa Kau bercinta dengan abang airforce ni ? Kenapa kau langsung Tak share dekat kitaorang? " Soal Wang .
" ergh... Bukan boyfriend lah, nama dia pun aku Tak tahu " bidas Arisya.
" klishe lah kau ni , Takkan tak sempat mintak nombor phone " Kata Basyirah.
" betul babe , memang Tak sempat .. tahu -tahu aja dia dah pergi . Aku dengan dia dahlah terjumpa dekat court Kita kerja tu " ujar Arisya.
Cuaca indah pada hari ini membuatkan Sesi penerbangan membawa jet dipermudahkan Dan sampai ke destinasi dengan cepat . Sempat lagi Asytar senyum sendirian tatkala mengenang kembali dia ternampak Arisya buat Kali kedua.
" Pangkalan , boleh kitaorang mendarat sekarang ? " Tanya Asytar .
"Dipersilakan, lapangan sekarang tengah sunyi sepi Tak ada jet lain " jawab orang yang ditugaskan menjada Pangkalan .
"Bersedia untuk mendarat semua " ujar Asytar mengarahkan anak-anak buahnya.
" Roger that , tuan " balas mereka yang aku dengan arahan Asytar.
" welcome back Atar " Vince menyambut kepulangan Asytar .
"Thanks a lot Vince , tapi aku balik ni sebab nak angkut benda alah ni je "balas Asytar .
"Balik betul lepas habis misi kemanusiaan nanti kau boleh rest lama , kau dapat cuti sebulan " ujar Vince .
" hopefully Tak ada yang kacau cuti aku lah ye , sudahlah memandangkan semua barang dah diangkut maknanya aku dah boleh pergi Indo semula " kata Asytar.
" awalnya balik , biasanya kau Suka tunggu sampai sejam Dua baru pergi balik " ucap Vince .
" sebab bakal isteri aku dah ada dekat situ , HEHEHE " bidas Asytar.
" kau jangan main-main boleh Tak dengan aku boleh Tak? " Tanya Vince .
" kau ada nampak muka aku main-main ke Vince ? Betullah aku serious ni "Balas Asytar .
__________________________________________" wei korang cepatlah sikit agihkan barang ni , janganlah lenggahkan masa .. dahlah Kita kena pergi 5 tempat " bebel Arisya.
" iya sabarlah , abang askar pun Tak bagi signal lagi suruh Kita naik jeep" bidas Wang .
"Manalah dia pergi agaknya hrm , lenguh wei tangan ni nak pegang lama-lama " ngeluh Basyirah.
" chill lah , apa Bengap sangat kau ni nak guna perkataan lain nanti kau terasa pulak.. Bonet ni dah lama terbukak Tau Tak terkunci pun " bebel Kayder .
"Terbukak eh ? Aku ingatkan terkunci .. patutlah aku aja yang Beria mengeluh rupa-rupanya korang semua dah letak dulu dahlah Tak reti nak bagitahu aku " Basyirah sambung membebel selepas Kayder.
" untunglah Kau , ada 2 calon menanti kau " ujar Arisya.
" aku kan hot Tak macam kau " balasan yang diberikan oleh Basyirah itu membuatkan Arisya menjengkelkan matanya , geram sungguh dia dibuatnya.
"Kalau kau rasa kau hot sangat , kau kahwin dulu sebelum aku " sindir Arisya.
"Oh yang itu , sememangnya tidak akan terjadi" ucap Basyirah.
"Pengacara semua sudah bisa naik ke dalam mobil ya "ujar Askar yang berwarganegara Indonesia itu.
Kesemua yang berada di situ hanya mengangguk lalu memasuki ke dalam kereta untuk menuju ke kampung yang mereka ditugaskan untuk memberi Bantuan.
YOU ARE READING
Akta Cinta
Romancesiapa sangka Airforce dan lawyer bakal berjodohan ? begitu juga dengan Asytar Wildan Dan Arisya Eimara " kau rasa kesalahan aku yang mencuri hati kau ni merupakan satu kesalahan ? "- Asytar " tak ada undang-undang pasal tu , jadinya kau Ta...