" mana Kadet bawahan tu? " Tanya Jasman .
"Lah kau rindu dia dah ke? Dia ada Hal peribadi that's why dia Tak ada dekat sini sehari Dua ni " Jawab Saiful yang malas melayan Jasman.
"Tak ada masa aku nak rindu kadet bawahan tu , harap muka aja handsome" sinis Jasman.
" siapa yang kamu katakan Kadet bawahan tu , hrm?" Tanya Brigedier jeneral Alauddin daripada arah belakang.
"Padan muka kau , bapak angkat kesayangan Asytar dah muncul" Gumam Saiful di dalam hati.
" kenapa Tak jawab? Saya ulang soalan saya .. siapa yang kamu maksudkan dengan Kadet bawahan tu " ulang Brigedier jeneral Alauddin.
" A.. Asytar.. Asytar Wildan " Jawab Jasman dengan tergagap setelah dia melihat Brigedier jeneral Alauddin di depan matanya .
"Saiful.. Apa pangkat dia dalam TUDM ni eh? " soal Brigedier jeneral Alauddin sambil merenung tepat ke arah Jasman.
" Pangkat dia Dalam TUDM Ni jauh ketinggalan daripada Asytar tuan , Dia leftenan sahaja " balas Saiful.
Brigedier jeneral Alauddin tersenyum sinis lalu dia menyambung mengeluarkan isi yang ingin dia mempertengahkan kepada Jasman.
" cermin diri sendiri dulu, Leftenan Jasman.. kamu dengan Asytar bagaikan langit dengan bumi , Kalau saya tahu kamu buat lagi macam ni saya Tak akan teragak agama untuk melaporkan kepada atasan untuk tindakan walaupun kamu bukan dekat Sepang " tegas Brigedier jeneral Alauddin Dan Jasman akur dengan arahan tidak rasmi itu.
"T..tuan buat apa dekat sini? Cari Asytar ke? " Tanya Saiful .
"Tersedak Asytar yang dekat Johor tu dibuatnya, Saya gantikan tempat Asytar sekejap " Jawab Brigedier jeneral Alauddin.
" Hah? Balik Johor ? Kenapa Saya Tak tahu ? " ternganga mulut Saiful setelah mendengar jawapan ringkas Brigedier jeneral Alauddin itu .
"Dia dapat call daripada isteri dia that's why dia balik Johor tapi sekejap aja " ujar Brigedier jeneral Alauddin.
" sayang .. sayang makanlah sikit " pujuk Asytar.
"Memang nak makan pun tapi abang kena tunaikan sesuatu sebelum abang pergi Alor setar semula " Kata Arisya.
"What is it , sayang ? " Soal Asytar.
"Abang buatkan sayang teh tarik Dua botol boleh Tak? " Tanya Arisya.
"Sayang... sayang kan hari-hari minum teh ais kenapa minta abang buatkan ? " Soal Asytar lagi .
"Sebab sayang Tak pernah rasa lagi teh yang abang buat , please abang.. nanti kan Kita dah nak LDR lagi " Jawab Arisya.
" Okay nanti abang buat lepas sayang discharge, sekarang ni makan dulu " kata Asytar.
Tring!
" hoi kau kenapa kau Tak bagitahu aku yang kau pergi Johor jumpa bini kau Hah?"-Saiful" aku rushing lah bijak , ada emergency manalah sempat aku nak bagitahu kau "-Asytar
"Kau nak tahu Tak , Jasman dah kena brainwash dengan Brigedier jeneral Alauddin tadi sebab panggil kau Kadet bawahan "-Saiful
"HAHAHA,siapa ganti aku sekarang ni? Aku pergi sana semula lepas bini aku discharge "-Asytar
"Brigedier jeneral take over , Oklah sesi aku dah nak start dah "-Saiful.
"Sayang.. sayang Tak mengidam benda lain ke? Kenapa sayang mengidam nak minum teh tarik jugak?" Soal Asytar.
"Abang .. ni Kira bagus lah ni sebab sayang mengidam benda yang sayang Suka Dan senang dijumpai, kalau sayang mengidam nak bawak jet abang tu abang sendiri yang pening nak melayan " balas Arisya.
" don't talk about it anymore, abang akan buat 3 botol .. haish kalau lah boleh abang angkut sayang pergi Alor setar mesti abang dah angkut " rengek Asytar.
Tring!
"Puan.. Puan dah okay? Kes tu nak extend pergi next week ke?"-Sarina" judges, defendant dah datang ke? "-Arisya.
"Dah tapi kalau Puan Tak sihat lagi boleh extend " -Sarina
" abang... can I go to the court for a while ? I need to settle up a case, Hakim semua dah berkumpul dekat situ " Arisya meminta pandangan Asytar.
" tapi sayang kan Tak sihat lagi, doctor Tak bagi sayang discharge lagi " kata Asytar lembut.
"Boleh lah abang .. please , lepas settle kes tu kita baliklah sini semula.. taknaklah extend lain hari " pujuk Arisya.
Keluhan berat dilepaskan sebelum Asytar mengangguk.
" okay abang bagi tapi bersyarat.. biar abang temankan sayang sampai habis " kata Asytar .
" ok syarat abang diterima asalkan sayang Tak payah termenung duduk lama-lama dekat ward ni" ujar Arisya.
"Rina.. don't cancel up the case, I on my way to court now " -Arisya
" noted , Puan "-Sarina
YOU ARE READING
Akta Cinta
Romancesiapa sangka Airforce dan lawyer bakal berjodohan ? begitu juga dengan Asytar Wildan Dan Arisya Eimara " kau rasa kesalahan aku yang mencuri hati kau ni merupakan satu kesalahan ? "- Asytar " tak ada undang-undang pasal tu , jadinya kau Ta...