BAB 45

285 10 0
                                    

"Sayang, abang berat hati nak pergi " ujar Asytar sambil menatap anak mata Arisya .

" abang.. sayang okay ajalah , janganlah risau.. walaupun Tak selalu jumpa tapi sayang kan ada dekat hati abang same goes to me as well lagipun abang latih budak kan bukannya abang pergi misi , boleh aja call " tenang sahaja riak wajah Arisya berkata sedemikian.

"Take care of yourself sayang , abang dah sediakan rumah untuk sayang Dan dah siap kemas dah pun so that's mean sayang pergi situ dengan bawak baju aja " kata Asytar.

"Hah ? Abang dah sediakan rumah ? Kenapa Tak bagitahu? Dahlah sayang ingatkan nak duduk hotel dulu sementara ni " bebel Arisya.

"Kalau abang bagitahu Tak suprise lah namanya sayang , nah kunci and alamat rumah Kita " ucap Asytar lalu menyerahkan kunci rumah yang dimaksudkannya.

" abang ni memang Suka bagi hadiah eh? Nasiblah sayang Tak book hotel lagi Tau kalau tak terbang duit sayang sebab abang punya suprise ni " bebel Arisya.

" abang pergi dulu sayang , take care " sambung Asytar lalu mengucup dahi Arisya lama.

Sebaik sahaja kereta Toyota Camry hitam milik Asytar hilang daripada pandangan matanya , Arisya memasuki ke dalam .

" I'm always wait for you forever abang " ucap Arisya di dalam hati.

Setibanya di Pangkalan Tentera udara, Subang

" hai pengantin baru , cepat start enjin jet F/A-18D Hornet kau tu " arah Saiful.

"Eh kau ni Kita ni bukannya pergi misi pun, bawak ajalah eurocopter EC 725 tu" ujar Asytar.

" Eurocopter EC120 Colibri" rengek Saiful.

"Jangan nak mengada boleh ? Bawak ajalah eurocopter EC 725 tu sebab kalau Kita ada misi , Kita cuma balik sini angkut budak lepastu pergi "arah Asytar.

" aduh kau ni , aku taulah kau bersemangat nak latih budak-budak baru tapi Tak payahlah marah aku sekali" Saiful berkata dengan sedih.

"Eee ya Allah geramnya aku tengok kau ni ! Cepat panggil Yang lain untuk berkumpul sementara aku buat sport check ni " arah Asytar lalu melangkah ke arah Eurocopter EC 725 .

" sayang , I'm on my way to Alor setar to begin my journey as a coach for a new student " Asytar memulakan perbualan secara atas talian dengan Arisya lalu memakai suit hijau sebelum dia menerbangkan helicopter.

"Take care abang ,jangan menggatal cari yang lain ye dekat sana kalau tak abang makan fail kes daripada sayang " balas Arisya.

"Semua dah ambik tempat masing-masing, we can start our trip to Alor setar now " ujar Saiful.

"Kau pergi check for the last time , ful" arah Asytar. " arahan diterima tuan" ujar Saiful lalu memeriksa keadaan helicopter.

5 minit kemudian..

" done checking tuan , we can go now " sampuk Saiful .

"Bismillahirrahmanirahim, here we go" ujar Asytar lalu memandu helicopter.

Arisya turut memandang langit memandangkan Asytar baru sahaja memalumkan kepadanya bahawa dia baru sahaja bergerak menuju ke Alor setar.

Tring!

" hei pengantin baru , busy melayan suami ke tu? " - Basyirah

"Tak adalah , Asytar baru pergi .. dia kena pergi alor setar train budak baru masuk " -Arisya

" kau free Tak? Dengarnya kursus tu extend lagi , jom lepak dengan aku , Wang , Kayder sebelum kau pindah malam ni" -Basyirah.

"Eh boleh jugak tu , kau ambik aku lah wei "-Arisya

"Ok Roger boss"-Basyirah

Arisya tetap menghantar pesanan kepada Asytar walaupun dia tahu Asytar tidak akan membalas cepat kerana sedang membawa helicopter.

"Abang.. Sayang pergi keluar lepak dengan syirah, Wang dengan Kayder ya malam ni , love you lots abang ! Jangan garang sangat dengan budak-budak baru tu"-Arisya.

"Wei kau dah plan nak ajar apa dekat budak -budak baru ?" Soal Saiful memecahkan suasana sunyi sepi di antara dia bersama Asytar.

"Aku plan untuk ajar diaorang pasal kapal , How to fly a plane tapi kena make sure diaorang hadam Coordinate" jawab Asytar.

" tapi kenapa kau Dua Bulan aku 6 Bulan kena train diaorang ? Aish malas lah aku" rengek Saiful.

" sebab aku kena standby, Dua Bulan ni pun Tak mustahil aku kena panggil untuk misi"ujar Asytar.

" almaklumlah kau kan kesayangan pihak atasan, sebab tu kau asyik kena panggil je " kata Saiful.

" kau menganjing aku ek? Tahu lah aku kena train budak sekejap je Tak Macam kau " ujar Asytar.

" aku train budak 6 Bulan pun sebab nak upah daripada kau " ucap Saiful.

" hah ? Apahal kau nak upah daripada aku pulak ? Kau nak upah Apa ? " Tanya Asytar.

" aku nak anak buah daripada kau " Jawab Saiful.

"Pergi kahwin sana kalau nak anak" halau Asytar.

"Woi Saiful , rendahkan sikit helicopter ni .. kau nak langgar burung ke apa ha?" Marah Asytar.

"Tu bukan burung biasa - biasa wei , tu helicopter persaingan ketat Kita , TUDM labuan tu" ujar Saiful.

Tangan Asytar segera membelek senarai nama pengawai tentera yang bertanggungjawab mengajar

" kau kena fight lah dengan diaorang sebab diaorang ada dekat Kawad aja , yang mengajar kapal macam aku ni Tak ada so good luck lah bro " kata Asytar dengan girang.

"Arghhh menyesal aku sebab Tak mohon untuk jadi coach penerbangan kalau tak aku Tak payah hadap muka diaorang yang berlagak tu" ngomel Saiful.

5 jam kemudian , mereka pun tiba di Kolej Angkatan tentera udara, Alor setar.

" smoth landing Saiful " puji Asytar.

"Tapi Tak setanding landing kau " tambah Saiful .

Akta Cinta Where stories live. Discover now