BAB 47

231 11 0
                                    

" take care , jaga diri elok-elok isya, dekat sana dah tak ada orang yang boleh melayan perangai gila awak ni " ujar Puan Asnah.

"I just can't believe, this moment came again" kata Arisya .

"Ni ada makanan sikit untuk isya, jangan lupa makan Tau .. nenek akan rindu cucu nenek yang sorang ni " sampuk Hajah Kalsom lalu menghulurkan mangkuk tingkat kepada Arisya.

" kalau nenek dengan Atok cuti , datang lah Johor .. Isya ni pun Tak tentu sangat cutinya , jumaat sabtu pun belum tentu dapat cuti dengan tenang " Kata Arisya.

"InsyaAllah, hati-hati memandu tu . Yash .. jangan buat kakak stress masa memandu tu Tau "laung Puan Asnah.

"Mana ada Kita buat kakak stress , paling Tak pun cerita pasal kereta je "cebik Eyash.

"Sudahlah Tak payah nak bergaduh lagi dekat sini sebab memang Tak akan menang punya , geraklah cepat nanti jem " bidas Haji Uwais.

Pemandangan daripada dalam helicopter Ec 120 dilihat , teringat pula kenangan ketika dia melamar Arisya untuk menjadi isterinya.

Berdasarkan silibus pertama , kapal terbang ini sudah tentu digunakan .

"Kalau diaorang Tak pass drive kapal ni aku Tak tahu lah nak cakap Apa wei, dahlah satu enjin je " bebel Javian.

"Aku yakin diaorang pass with flying colour, senanya aja bawak helicopter ni .. ajar diaorang yang basic dulu sebelum yang lain " tambah Asytar.

" tapi kenapa aku tengok kau excited betul naik helicopter ni , dah macam kau pulak yang nak berlajar " usik Javian.

"HAHAHA aku teringat bini aku sebab aku melamar dia guna species helicopter Ec 120 ni lepas aku naik pangkat " seloroh Asytar.

" Patutlah bukan main Suka kau ye " usik Javian.

" eh sudahlah jom try test bawak helicopter ni , aku taknak ada part yang Tak berfunction masa sesi Kita nanti " ucap Asytar.

" okay , jom start tuan " sahut Javian .

"Daddy.. Eima nak singgah Rumah Bonda , Daddy okay ke kalau Eima singgah sana sekejap?" Tanya Arisya.

"Pergilah , kan nanti apa pula yang Bonda kamu fikir kalau kamu Tak singgah sekejap " Jawab Encik Abrashy mengiyakan.

Setibanya di rumah Puan Farhanah..

" assalamualaikum bonda , sorry sebab Isya datang Tak bagitahu bonda.. isya dah kena gerak pergi Johor dah ni " ujar Arisya.

"Hati-hati memandu bonda sayang , nanti bonda menyusul teman kamu sepanjang kamu dekat Johor " tambah Puan Farhanah .

"B..bonda... don't say that Asytar yang suruh bonda pindah " kata Arisya.

"Dia risau sangat dengan kamu , Tak apalah lagipun bonda nak keluar daripada Selangor ni .. dah bosan dah duduk sini " seloroh Puan Farhanah.

"Kakakkkkkkkkkkkk!" Jerit Farrel sambil berlari menuju ke arah Arisya.

"Arel sayang , sorry no present for you today "sambung Arisya.

"You don't have to give me a present, abang kata Ayel dah Tak payah minta hadiah sebab ayel dah besar " jawab Farrel.

" Arel jaga bonda Tau , bonda.. Isya pergi dulu lah ye, takut lambat pulak " ucap Arisya.

" take care sayang ,nanti dah sampai sana inform bonda " kata Puan Farhanah Dan mereka berdua berpelukkan.

"Nampak gayanya helicopter ni memang dah perfect, Tak ada kecacatan langsung" Javian berkata untuk memecahkan suasana.

"Itulah , Tak sabar nak tunjukkan diaorang skill bawak helicopter" tambah Asytar.

"Nak terus ajar diaorang ke?" Tanya Javian .

"Hari first ni Kita bagi briefing aja dulu " Jawab Asytar.

Tepat pada pukul 3 petang , sesi helicopter, jet Dan seangkatan dengannya yang dikendalikan oleh Asytar , Javian Dan rakan-rakan yang lain bermula.

"Memandangkan hari ni first class , saya sebagai coach anda semua selama 2 Bulan sebelum tempat saya di ambil alih oleh orang lain untuk 4 Bulan seterusnya akan memberi sedikit taklimat mengenai helicopter Ec 120 yang bakal digunakan sebagai media pembelajaran kamu semua pada kelas yang pertama ini.. helicopter ini cuma ada satu sahaja.

Crew: 1
Capacity: 4 pax / 755 kg (1,664 lb) payload (700 kg (1,543 lb) max slung load)
Length: 11.52 m (37 ft 10 in) overall
9.6 m (31 ft) fuselage
Height: 3.4 m (11 ft 2 in)
Empty weight: 960 kg (2,116 lb)
Max takeoff weight: 1,715 kg (3,781 lb) internal load
1,800 kg (3,968 lb) external load
Fuel capacity: 416 L (110 US gal; 92 imp gal) in two tanks
Powerplant: 1 × Turbomeca TM 319 Arrius 2F turboshaft, 376 kW (504 hp) for take-off
335 kW (449 hp) max continuous
Main rotor diameter: 10.0 m (32 ft 10 in)
Main rotor area: 78.54 m2 (845.4 sq ft)

Kamu semua faham ? Ada soalan ke yang ingin di ajukan sebelum Kita berpecah kepada kumpulan untuk berlajar bawa helicopter " panjang lebar Asytar terangkan Dan diselitkan dengan Soalan.

"Coach , coach dah ada girlfriend ke?" Persoalan daripada Kadet perempuan itu membuatkan tawa Javian pecah Dan Riak wajah Asytar bertukar menjadi cuak.

"Bukan girlfriend tetapi isteri , saya baru sahaja berkahwin masuk 2 minggu yang lepas " jawapan Asytar itu membuatkan ramai Kadet perempuan hampa.

" tipu lah coach , jari coach Tak merah pun lepastu Tak ada pun cincin dekat jari" bidas Kadet perempuan yang lain.

Tawa Javian tercetus lagi, HAHAHA inilah nasib seorang insan yang bernama Asytar kerana sejak daripada zaman persekolahan lagi dia sering digilai wanita .

"Bila free nanti saya akan reveal the answer yang betul-betul jawapannya , sekarang ni masa untuk divide korang kepada kumpulan " Asytar berkata dengan satu nafas.

Akta Cinta Where stories live. Discover now