Berita mengenai Keadaan yang huru hara di Indonesia itu membuatkan Datin Sri Farhanah tidak sedap hati , sudahlah Asytar ditugaskan di situ.
" bonda.. bonda kenapa ?" Tanya Hanis .
" Tak ada apa cuma risau dekat abang kamu aja , dahlah dia bertugas dekat situ" jawab Datin Sri Farhanah .
" Bonda.. akyah lah risau , tadi Ayel baru lepas call abang tadi tapi kejap ajalah sebab abang ada kerja , nak balas serangan orang jahat daripada udara " Ujar Farrel.
" Bonda ni kenapa nak risaukan diri anak Tak guna ibu tu , kalau dia mati lagi bagus " kata Maryam .
"Kamu ni dah kenapa , tu adik kamu sendiri Tau.. adik kandung kamu " balas Datin Sri Farhanah .
" adik kandung tapi rasa macam anak pungut " sindir Maryam.
" jangan kamu berani nak mengata adik kamu ! " Marah Datin Sri Farhanah.
" Bonda stepler jugak mulut kamu ni , siapa ajar mulut kamu celopar macam ni ?" Datin Sri Farhanah sambung memarahi Maryam
Mulut Maryam bagaikan terkunci , gerun rasanya apabila melihat Datin Sri Farhanah marah.
_______________________________________" Haish " ngeluh Basyirah .
" Kau dah kenapa nyah ? Aku rasa aku yang banyak settlekan kes orang mintak khidmat nasihat daripada kau . Apahal kau yang mengeluh? " Tanya Arisya.
"Penatlah tengok kau bagi nasihat dekat diaorang nasiblah diaorang semua tu dah bersepakat untuk tidak bercerai .. dahlah 5 pasangan " Jawab Basyirah .
" nak buat macam mana , itulah fungsi mediasi , bagi Jalan penyelesaian terbaik " kata Arisya.
" Nasiblah Tak ada artis yang datang kalau tak sesak makhamah dibuatnya " bidas Basyirah.
" mungkin diaorang Tak ada kes sebab tu Tak datang mediasi , tapi tulah mediasi Lah paling selalu artis datang " ujar Basyirah lagi .
" Mediasi selangor jelah Mediasi negeri lain tak merasa " tambah Arisya.
" esok kau ada perbicaraan Tak? " Tanya Basyirah .
"Tak ada cumanya kerja atas meja tu tetap bertimbun" jawab Arisya.
" tapi kan aku sakit kepala betul fikir perbicaraan kes yang aku kena hadap lusa ni " tambah Basyirah .
" lah .. pasal apa? Pasal Judi terbuka tu ke ? " Soal Arisya Dan Basyirah mengangguk.
" kenapa pulak kau nak pening ? Benda boleh sabitkan di bawah seksyen 7(2) akta rumah Judi terbuka 1953" balas Arisya tenang.
" sebenarnya aku Tak takut cuma aku lupa akta tu " ujar Basyirah . " siut lah minat ni ! " kata Arisya sambil memukul lengan Basyirah.
_______________________________________"Kalian mau apa daripada kami ? Ngapain kalian menembak penduduk do sini ? " Tanya Asytar menerusi walkie talkie sambil membalas serangan daripada pihak musuh melalui udara
"Karna kami mau wang " jawab pihak musuh sambil membalas serangan Asytar.
" kalian udah gila , ngapain kalian harus mengorbankan nyawa penduduk yang tidak bersalah ? " Nada Asytar semakin serious ketika mengajukan soalan kepada musuhnya sambil menunggu masa untuk melancarkan tembakan yang Bertubi-Tubi "
"Saiful , Haq,Haydan ,let's do it ! Serang diaorang bertubi-Tubi " arah Asytar.
" Roger that"jawab ketiga-tiganya serentak.
" Jibrael , keadaan dekat bawah tu macam mana ? " Tanya Asytar.
"Pengganas dah mula rancak buat serangan " jawab Jibrael.
" Bismillah, jom serang diaorang balik" ujar Asytar lalu melakukan serangan balas .
" tolong.. tolong selamatin kami semua " ujar seorang lelaki tua .
"Kalian ngak perlu risau , kami semua ada di sini melindungi kalian .. James , Apple korang pindahkan diaorang semua ni ke tempat yang lagi Selamat " arah Jibrael .
" Roger that" balas James Dan Apple atau nama sebenarnya Ahlan .
________________________________________" kenapa aku tengok kau ni langsung Tak berubah lagi eh ? Tak serik ke nak bayar denda makhamah ? " Tanya Harris.
"Aku belum tua lagilah , buat apa aku nak serik " jawab Baihaqi.
"Ni kalau Asytar dengan ni mampus kau dia kerjakan " ujar Harris.
" dia reti jaga negara tapi Tak reti jaga keluarga dia " sindir Baihaqi .
" wei bengong ! Hah Kau kan dah mendapat dengan aku ! Kau dah kenapa pergi mengutuk kawan kau ni ? Kau lupa ke hah dia yang banyak tolong kau selama ni ?" Marah Harris cumanya nasib menyebelahi Baihaqi kerana tahap kesabarannya masih lagi terkawal Dan tidak membuatkan dirinya ingin terbalikkan meja.
" betullah kan apa yang aku cakap ni , Abuya dia dengan kakak dia dah Tak percayakan dia.. harta dia cuma tinggal 10% sahaja sebab abang ipar dia dah rembat 90%" Sindir Baihaqi lagi.
" kau ni memang talam Dua muka betul ! Langsung Tak berterima kasih dekat Asytar " kata Harris lalu melangkah pergi.
YOU ARE READING
Akta Cinta
Romancesiapa sangka Airforce dan lawyer bakal berjodohan ? begitu juga dengan Asytar Wildan Dan Arisya Eimara " kau rasa kesalahan aku yang mencuri hati kau ni merupakan satu kesalahan ? "- Asytar " tak ada undang-undang pasal tu , jadinya kau Ta...