" abang duduk sana diam -diam eh , jangan menggatal nak kacau saya .. kalau sayang Tak siap kemas jangan menggada nak merengek " ujar Arisya
.
"Alah kemas tu boleh lepas tepi , nanti abang nak keluar bawak sayang pergi jumpa Hayyan , Calif dengan Harris" kata Asytar."Abang.. sayang malu lah , lagipun sayang bukan kerja beruniform macam Korang bertiga , Harris jelah yang sama itupun Tak Sama sangat " tolak Arisya.
"Alah Tak dapatlah abang nak jealouskan diaorang sebab diaorang belum kahwin " rengek Asytar .
Ciuman yang Arisya berikan di pipi Asytar membuatkan Asytar terpaku Dan mulutnya terkunci.
" jangan bukak mulut ya abang , I just want to concentrate kemas baju " larang Arisya .
" kalau abang Tak bukak mulut tapi abang pergi cium pipi sayang , boleh ? " Tanya Asytar.
"Ikut Suka hati abang lah nak buat apa asalkan jangan kacau sayang kemas " Jawab Arisya pasrah kerana dia tahu sekiranya dihalang lebih membuak- buak perasaan Asytar ingin merengek kepadanya.
"Eh kejap abang bukan cakap abang nak pergi jumpa Hayyan ,Haris dengan Calif ke ? Kenapa bertenggek lagi dengan orang dekat sini " soal Arisya yang sudah memulakan misinya untuk mengemas barang.
" kejap lagi .. abang nak tenung muka isteri tercinta abang ni puas-puas " ujar Asytar sambil mencuit hidung Arisya.
Geram hidunya dicuit Asytar, Arisya segera memukul Asytar menggunakan bantal peluknya .
"Suka-suka hati abang ajakan cuit hidung orang .. sakit Tau rasa macam nak tercabut hidung bila kena macam ni" kata Arisya.
"Hidung sayang kan pesek , abang geram tengok orang yang hidung dia pesek macam sayang ni " selamba Asytar.
"Mentang -mentang hidung dia mancung , bukan main lagi dia mengutuk hidung orang "balas Arisya sambil tekun mengemas bajunya .
"Amboi sayang... kalau dengan abang ataupun dengan orang yang sayang selalu jumpa bukan main lagi mulut tu macam letak peluru dalam mulut , kalau dengan orang lain yang Tak rapat diam aja " seloroh Asytar.
" that's my personality that can't be change at all " ujar Arisya.
"Eh dia ni , abang baru perasan kenapa sayang angkut jugak bantal peluk sayang yang alpaca ni ? " soalan Asytar itu mendapat jelingan tajam daripada Arisya.
" Abang.. ni hadiah daripada kawan sayang lah , kawan perempuan Tau bukan kawan lelaki.. sayang dapat ni masa hari jadi sayang .. takkan nak buang kot , barang berharga ni daripada birthday sayang yang ke-16 sayang dapat ni Tau " jawab Arisya .
"Nasiblah kawan perempuan , kalau kawan lelaki abang jealous " seloroh Asytar.
" HAHAHA sejak bila Leftenan kolonel Asytar Wildan pandai jealous ni? Don't worry , isteri kesayangan abang ni memang Tak ada kawan lelaki yang rapat pun KECUALI Wang dengan Kayder je " ujar Arisya.
Setelah puas mencium pipi Arisya , Asytar berbaring di atas riba Arisya.
" abang ... sayang tengah kemas lah , janganlah kacau .. " ujar Arisya."Hold on for 5 minutes, please .. lepastu abang dah Tak kacau sayang sebab abang nak keluar" rengek Asytar.
" abang ... kenapa mata abang lain daripada Abuya dengan bonda ? Kenapa mata abang warna sea green meanwhile Abuya chocolate bonda pulak hitam " Tanya Arisya sambil merenung iris mata Asytar.
"Abang ikut mata arwah nenek sayang .. abang ajalah cucu dia dia ikut warna mata dia " Jawab Asytar.
" tapi abang lagi Suka mata sayang " tambah Asytar.
" eh kenapa pulak ? Mata saya colour dia hitam lepastu sepet pulak tu .. bulu mata pun Tak melentik macam Eyash " sekali lagi Arisya bertanya.
"Sebab mata sayang cantik bagi abang , kalau mata anak Kita ikut sayang tapi warna anak mata dia tu Sama macam abang mesti lagi menarik " Bidas Asytar.
"Ok abang , your 5 minutes is over now " sambung Arisya.
" alah .. kenapa rasa cepat sangat ni , sayang ? Tak puas lagi lah " rengek Asytar.
" abang jangan nak mengada eh , Kenapa makin lama makin mengedik aja memanjang ni , erm? That's all for now sebab abang kan cakap nak hangout dengan geng- geng abang tu kan , nanti diaorang mengutuk abang sayang Tak boleh nak tolong " ujar Arisya sambil mengeluarkan tawa kecil.
Tanpa mereka sedari, Tuan Abrashy memerhatikan mereka daripada luar pintu , bahagia tidak terkata apabila dia melepaskan anaknya kepada seseorang yang dapat memberikan kasih sayang secukupnya kepada Anaknya walaupun akan LDR atas dasar kerja tidak lama lagi.
"Daddy sentiasa doakan supaya kebahagiaan milik Eima, semoga jodoh Eima Dan Asytar kekal buat selamanya"doa Tuan Abrashy.
" abang.. sebelum abang keluar tu boleh Tak Sayang nak minta izin dekat abang ?" soal Arisya.
"Minta izin pasal apa tu? "Jawab Asytar dalam bentuk soalan.
"Boleh Tak kalau sayang nak jumpa Basyirah , Wang dengan Kayden esok?" Tanya Arisya.
" abang izinkan " balas Asytar.
________________________________________"Hoi ingatkan kau taknak datang tadi" laung Calif apabila melihat Asytar muncul di hadapan mejanya bersama Hayyan duduk .
"Kau ni bagi chance lah , apa masaalah kau ni? Wei Yan , kau lupa nak bagi dia makan ke apa ni?" Soal Asytar.
"Dia emosi sebab kena marah dengan Tuan Syarif tadi sebab kecuaian dia masa buat kerja " Jawab Hayyan.
"Aduh kau ni emosi macam Mak buyung tahu Tak , alah kau ni kau yang buat memang patutlah kena marah Tak payahlah moody sangat " ujar Asytar.
"Arghh kau Tak pernah kena marah dengan pihak atasan diam lah " Kata Calif.
"Memang tengah ABC kau ni kan , memang elok lah tu kau order makanan banyak-banyak biar hilang sikit kemarahan kau tu " sindir Hayyan.
"Astagfirullah, memang aku aja yang kena jadi juri masa korang bergaduh eh? Kalau korang Tak berhenti gaduh memang aku balik rumah dulu "pasrah Asytar.
"Eh sabarlah .. Harris siput tu belum sampai lagi , chill lah " pujuk Hayyan lalu menarik tangan Asytar sebagai isyarat untuk Hayyan kembali duduk ke kerusi.
"Kalau macam ni lah kan memang aku bagi surat resign dalam tempoh 24 jam "tekad Calif Dan pada masa yang sama dia mendapat tamparan daripada Hayyan.
"Kau ni kan baru kena sound sikit dah koyak , apahal kau ni ? Jangan lemah sangat boleh Tak? Aku ikat pili air dekat kau , baru kau tahu " perli Hayyan.
"Ada sesiapa mention pasal pili air ke ? Pili air ada dekat truck Bomba tu " Sampuk Harris.
"Aku Tak tahulah ris, kau tengoklah kawan kau yang sorang ni tiba-tiba aja moody semacam " kata Hayyan.
"Argh diamlah " arah Calif lalu menikmati mi goreng mamak yang terhidang di hadapannya.
_________________________________________"Where do you want to go , darling ? Come to me " ujar seorang lelaki inggeris apabila melihat Puan Yuhaira menari di dalam rumah.
"How do you get inside here ? I think that I already lock the door .. please go out" menggigil Puan Yuhaira dibuatnya apabila lelaki itu mendekatinya.
" Oh darling , why do you want to be afraid with me ? There were no reason for you to be afraid with me .. anyway today is your last day in this world " bisik lelaki itu lalu memacukan pistol ke arah Puan Yuhaira sehingga Puan Yuhaira tidak bernyawa.
Tuan Abrashy yang sedang memerhatikan Elqar yang ralit bermain permainan video bersama Eyash tersentak apabila telefonnya berbunyi Dan panggilan itu daripada UK .
"Mr Abrashy.." ujar polis lelaki itu. "Yes I am , but who is this ? Why did you call me ? " Tanya Tuan Abrashy . "I am the policeman , I just want to tell you that your wife , Madam Yuhaira already passed away " ujar Polis itu.
YOU ARE READING
Akta Cinta
Romancesiapa sangka Airforce dan lawyer bakal berjodohan ? begitu juga dengan Asytar Wildan Dan Arisya Eimara " kau rasa kesalahan aku yang mencuri hati kau ni merupakan satu kesalahan ? "- Asytar " tak ada undang-undang pasal tu , jadinya kau Ta...