" kenapa raut wajah isya macam muka Abrashy Aizat? Someone yang Bonda kenal Dan lama Tak berjumpa " persoalan Datin Sri Farhanah itu hampir melemaskan Arisya.
" s.. sebenarnya .. he is my daddy, bonda .. " Jawab Arisya dengan terketar-ketar. Rasa awkward apabila dia menyebut panggilan itu Dan mengaku di hadapan orang lain .
" hah ? Kenapa dia cakap anak dia dah Tak ada dekat dunia ni ? " Terkejut Datin Sri Farhanah apabila mendengar pengakuan Arisya itu . Ibu bapa Jenis apakah sahabat lamanya itu Ya Allah
"Isya pun Tak pasti kenapa , bonda .. berdasarkan maklumat yang isya tahu, sejak mummy habis berpantang diaorang terus pindah UK Dan Tak pernah balik Malaysia sampai sekarang. Alasan apa yang menyebabkan mummy bencikan isya , wallahuaklam isya sendiri Tak pasti " dengan riak wajah yang menahan air matanya daripada terus mengalir , Arisya menjawab pertanyaan Datin Sri Farhanah.
" sepanjang sambung berlajar dekat UK a few years ago , I always taught that I would be able to meet Mummy and daddy . Dah jejak sampai pergi rumah diaorang dah pun , tapi ayat diaorang yang mengatakan anak diaorang dah mati membuatkan saya berputus asa .. Alasan sebenar kenapa daddy mummy taknak mengaku saya anak tu saya Tak tahu langsung tapi kalau itulah yang membahagiakan mummy daddy .. saya terima sebab anak mana aja Tak mahu parents diaorang bahagia walaupun hanya mampu tengok diaorang senyum daripada jauh " Ayat Arisya itu membuatkan semua yang berada di situ sebak.
" s..saya minta maaf semua , korang semua Tak sepatutnya sedih dengan cerita sedih berdasarkan kehidupan peribadi " ujar Arisya dengan nada yang serba salah.
" It's okay kakak, you will be my kakak soon so don't cry we always with you and love you till jannah " Pujuk Farrel .
Bangga Asytar dibuatnya apabila melihat Farrel memujuk Arisya dengan kata-kata yang mengharukan seperti dirinya .
Like older brother like younger brother !
________________________________________
" Dar.." panggil Tuan Abrashy dengan nada yang lembut .
" kenapa bie?" Tanya Puan Yuhaira.
"Bie terjumpa anak Kita , dar " jawab Tuan Abrashy.
" you mean , Anak perempuan ? " Tanya Puan Yuhaira lagi dengan mata yang membulat yang jelas menunjukkan dia terkejut dengan pengakuan suaminya itu .
" yes , she is " jawab Tuan Abrashy .
" Macam mana dia boleh jumpa you ? Dia ni memang Tak reti malu ke ? Dah lupa yang dia pernah kena halau Dengan I masa dia datang sini ? apa lagi yang dia nak daripada you? " Dengan nada yang marah Puan Yuhaira menyoal .
" It's not her fault at all , sampai bila Kita nak menghukum dia , dar ? Dia Tak Pernah ada dosa pun dengan Kita . I pun Tak expect I terjumpa dia dekat Indonesia, dia Tak minta apa pun daripada I... Dia cuma Salam I " Balas Tuan Abrashy sambil menahan air matanya .
Rindu ? Ya itulah yang dirasakan oleh Tuan Abrashy dengan perasaan bersalah yang menebal.
Dia bersama dengan isterinya meninggalkan Arisya Eimara bersama kedua ibu bapa Puan Yuhaira di Malaysia atas tuntutan kerja Dan isterinya sendiri mendesak bahawa dia akan mendera Anak itu sekiranya dia tinggal bersama mereka. Kerana ugutan itulah , Tuan Abrashy terpaksa mengaku bahawa anaknya sudah meninggal dunia.
Tiada siapa pun yang mengetahui Alasan sebenar Puan Yuhaira membenci Arisya melainkan diri Puan Yuhaira sendiri
" maafkan daddy , eima.. daddy khilaf, daddy bersalah Dan sampai sekarang daddy Tak berjaya membuatkan mummy terbuka hati untuk terima kamu walaupun kamu tiada dosa dengan kami berdua " ujar Tuan Abrashy di dalam hati.
" daddy akan memperjuangkan hak kamu yang berhak mendapat kasih sayang mummy , tunggu daddy ye Eima.." tambah Encik Abrashy lagi . Kali ini dia nekad mahu memperbetulkan kesilapannya Dan juga Puan Yuhaira kepada Arisya .
_____________________________________" b..bonda .. isya kena pergi sekarang, Isya Tak boleh lama- lama sebab kena tolong nenek dekat kedai , kesian Makcheh masak sorang-sorang" ujar Arisya yang meminta izin untuk pergi.
" lain Kali akak jangan segan Tau nak datang sini , pintu rumah ni sentiasa terbuka untuk akak " kata Hanis.
" aku yang datang bawak kau pergi sini , aku kena hantar kau balik. Jom " arah Asytar.
" Bye kakak oyer! Nanti datang agi Tau" Farrel menjerit sambil tangannya melambai ke arah Arisya.
" nampaknya takhta abang dah kena rampas dekat Kak isya lah , padan muka" sindir Hanis kepada Asytar.
"Eh eh cakap dengan cermin ke sis ? Bukan ke takhta kau yang kena rampas bukan aku ? " Perli Asytar.
"Eeee ya allahh malasnya aku nak melayan perangai gila kau ni abang , aku rasa nak telan Panadol setahun tahu Tak" ngomel Hanis Dan diikuti dengan gelak tawa Asytar.
YOU ARE READING
Akta Cinta
Любовные романыsiapa sangka Airforce dan lawyer bakal berjodohan ? begitu juga dengan Asytar Wildan Dan Arisya Eimara " kau rasa kesalahan aku yang mencuri hati kau ni merupakan satu kesalahan ? "- Asytar " tak ada undang-undang pasal tu , jadinya kau Ta...