BAB 48

261 11 0
                                    

Baru sahaja melaporkan diri ke Makhamah tempat kerja baharunya , ada 2 kes menanti untuk diselesaikan namun tidak begitu berat .

" Puan .. ni fail kes gagal menemukakan inventori bahan kimia kepada ketua pengarah JKKP yang Datin Vineca Tak sempat nak selesaikan " kata pemantu peribadinya , Sarina.

" yang bakal dibicarakan lusa ke? " soal Arisya Dan Sarina mengangguk.

" okay thank you , letak aja dekat atas meja tu nanti saya belek " Arah Arisya.

Fail makhamah yang berada di atas meja dipandang , pertama Kali di dalam hidupnya menghadapi kes sebegini .

Makhamah majistret Johor Bahru
22 Februari 20xx

JKKP Johor
lawan
NBBS industrial Strains SDN.BHD

" first time aku dapat kes macam ni , tapi Tak apalah kes ni memang easy " Gumam Arisya di dalam hati lalu melakukan sedikit kajian mengenai kes yang terkandung di fail dihadapannya itu.

Tring!

" Hi isteri abang , macam mana first day kerja dekat tempat baru? I'm so sorry sayang , abang dah banyak kali kena Usha dekat sini padahal baru 2 hari dekat sini"-Asytar

" okay and semuanya berjalan dengan lancar cumanya baru masuk dah kena fikir pasal kes baru , abang kena Usha then abang Tak layan sangat tu Tak apa jangan abang yang Usha orang sudahlah"-Arisya.

"Hai tersenyum sorang - sorang menghadap phone ni tengah chat dengan bini ke, bro?" Soal Saiful.

"Eh kau ni memang Suka muncul di masa yang Salah kan , mestilah .. aku Tanya dia macam mana first day kerja dekat Johor " Jawab Asytar.

"Kau Tak risau ke Dia duduk sorang-sorang dekat Johor ? " Tanya Saiful.

"Tak sebab ada orang yang akan teman dia duduk situ Tak lama lagi " balas Asytar.

"Siapa ? Bini nombor Dua kau? " Usik Saiful . Mendengarkan pertanyaan gila Saiful itu membuatkan riak wajah Asytar berubah.

" haish kau ni , memang Tak lah aku nak menduakan Arisya .. bonda aku dengan Sukarela nak pindah Johor temankan Arisya " Kata Asytar.

"Wei ride pergi makan laksa utara jom lepas Kau habis session , lunch nanti kau free kan? Session kau lagi sejam kan ? Awal pagi kan?" Bertubi-Tubi soalan Yang ditanya oleh Saiful.

" nak suruh aku belanja lah tu kan , eh kejap nak ride macam mana , ish kau ni kan .. motor tertinggal dekat Sepang , Tunggu aku dekat tempat latihan budak-budak ni kalau kau Tak ada dalam masa 30 minit bye-bye" ucap Asytar.

" arahan diterima boss" sambut Saiful.

Hari ini, masih lagi menggunakan Helicopter yang sama seperti semalam .

Pendek aja bab ni sebab memang memang Mama saja nak buat pendek 🤪

Akta Cinta Where stories live. Discover now