BAB 26

378 14 3
                                    

"kalau aku bukan jodoh kau , macam mana perasaan kau ? " Tanya Arisya.

"Then aku takkan kahwin sampai bila-bila, membujang sampai tua " Jawab Asytar.

" kenapa kau bertekad nak jadikan aku sebagai isteri kau ?" Tanya Arisya lagi .

" sebab kau jawapan kepada doa aku " Jawab Asytar tenang.

" kau Tahu Tak aku berangan Tau nak kahwin dengan lawyer masa aku kecik dulu, hari-hari aku duk berangan membayangkan berapa cantiknya aura bini aku masa pakai blazer hitam yang lawyer selalu Pakai tu , Tak sangka angan-angan aku tercapai " ujar Asytar.

" Kenapa kau berangan nak kahwin dengan lawyer? " Soal Arisya.

" sebab aku taknak cliche macam tentera yang lain, tentera lain ramai yang kahwin dengan Cikgu dengan doktor " balas Asytar lalu menarik tubuh Arisya ke pelukannya.

"Izinkan aku peluk kau hari-hari masa aku Tak cuti " pinta Asytar.

"kenapa kau minta izin daripada aku? Kau kan berhak dekat atas aku " bidas Arisya.

" Mana tahu kau Tak bersedia lagi ke kan sebab kau Tak pernah kena peluk oleh sesiapa pun kan termasuk daddy , pelukkan korang dekat Indo tu first and last kau kan buat masa sekarang ? " soalan Asytar membuatkan Arisya tergamam , mana dia tahu ni ? .

" Kau skodeng aku ke ? Bukan ke kau busy bagi bantuan ke masatu? " Tanya Arisya.

"Aku ada di mana jodoh aku berada " Jawab Asytar .

" Sudahlah kau .. baik aku kemas baju untuk honeymoon " Kata Arisya.

"Tak payah susahkan dirimu , sayangku.. aku dah kemaskan dah pun untuk kau " Ucap Asytar.

"Hah? Bila masa kau kemas ? Kenapa aku Tak nampak ? Kau jangan macam - Macam Asytar Wildan , aku ketuk jugak kepala kau nanti " marah Arisya.

" aku gunakan magic untuk tutupkan mata Kau tu , Aku kemas guna baju baru yang aku belikan untuk kau " ujar Asytar.

" baju kelawar aku ada tak ? " Tanya Arisya.

"Penting sangat ke baju kelawar ? Tak rimas ke pakai? " soal Asytar semula .

"Apa yang rimasnya , baju kelawar tu baju paling selesa Tau " Jawab Arisya.

" mestilah ada, gila Tak ada kang nanti kau mengomel sorang -sorang pulak " ujar Asytar.
_______________________________________

" bonda.. Hanis nak kahwin" rengek Hanis.

" dah kenapa kamu ni ? Kata lama lagi " Ujar Datin Sri Farhanah.

"Tak sanggup pula nak tunggu lama tu" ucap Hanis.

" jangan nak mengada ya , kata nak fokus dekat kerja kamu tu .. Bonda dengan Yan dah bagi peluang dah dekat kamu " bidas Datin Sri Farhanah sambil menggelengkan kepalanya dengan pernyataan Hanis itu .

" Tapi abang Bomba a.k.a bakal menantu Bonda tu attractive sangat lah bonda , Cair anak Dara bonda ni dibuatnya Tau." Kata Hanis.

" aish.. siapa ajar anak bonda menggatal ni?" Tanya Datin Sri Farhanah.

" abang~" Jawab Hanis selamba .

" hei kamu lagi teruk daripada abang kamu ya, jangan mengada " ujar Datin Sri Farhanah sambil mencubit lengan Hanis.

" bonda.. malulah Hanis " rengek Hanis.

"Dah kenapa pula tiba-tiba malu ? Tadi elok aja " balas Datin Sri Farhanah.

"Erm.. erm.. bakal menantu kesayangan tapi bukan menantu hauk bonda ada dekat belakang tu " kata Hanis lalu memusingkan badan bondanya .

" Hi.. assalamualaikum aunty " ujar Hayyan .

Akta Cinta Where stories live. Discover now