" Aku nak Tanya .. kau Sudi ke Ldr dengan aku ? Yelah aku ni bukannya selalu ada dekat sini " Tanya Asytar.
" ak..soalan apa kau bagi aku ni ? Kbat aras berapa ni ? aku okay asalkan kau curahkan kasih sayang yang limited dekat aku , aku dah terbiasa LDR Dan aku tahu kau tahu pasal tu sebab kau dah dengar tadi" Jawab Arisya.
" Kalau aku kata aku nak halalkan kau boleh ? Kau sudi nak terima airforce ni dalam hidup kau ? " Soal Asytar .
" aku sudi sebab aku hargai semua afford kau buat dekat aku " balas Arisya.
" Hrm , ada tak akta pasal jatuh cinta ?" terkejut Arisya dibuatnya apabila Asytar mengajukan soalan itu kepadanya .
" soalan apa kau Tanya ni ? Mana ada ! Kalau ada aku rasa dah ramai masuk penjara sebab ni " Balas Arisya.
" aku Tanya ni sebab aku rasa bersalah , aku bersalah sebab jet aku dah mendarat dekat hati kau " balasan Asytar itu membuatkan Arisya tersenyum sendirian.
" kalau kau curi hati aku which is membuatkan aku cintakan kau pun Tak Salah Dan Tak boleh nak dihukum . Semua manusia berhak untuk jatuh cinta sebab jatuh cinta itu merupakan satu fitrah . " bidas Arisya.
" kalau aku Tak boleh nak bahagiakan Kau macam mana ? " Soal Asytar.
" kau ada Dua pilihan , kau pilihlah mana kau nak sama ada Kau nak kena masuk penjara ataupun nak suruh kawan sekerja kau tembak kau guna jet kau. Case closed ! "Arisya menjawab.
" aku sanggup kena mana -mana takpun kedua - duanya sekalipun asalkan kau puas hati " jawab Asytar.
Tring!
Telefon bimbit Asytar berbunyi , ada sahaja gangguan ketika dia hendak berdua dengan Arisya ."Tuan " ujar Harraz .
" ya , kenapa ? Ada misi lagi ke ? " Tanya Asytar sambil menjerling ke arah Arisya yang diam memberikan laluan kepadanya menjawab panggilan.
"Ya tuan , misi yang sepatutnya lagi sebulan tu dah dipercepatkan hari esok " Jawab Harraz.
" baiklah, kejap lagi aku balik " Asytar mengeluh perlahan.
" aku .. aku minta maaf , aku kena hantar kau balik sekarang , terbatal niat aku nak bawak kau Jalan-jalan" Ujar Asytar.
" tak apa , negara lebih memerlukan kau bukan aku .. jangan risau aku dekat sini okay jelah , aku ada banyak kes nak kena settlekan dekat court " Kata Arisya.
Sedih ? Tipulah kalau tidak sedih namun dirinya sudah terbiasa dengan bab yang berkaitan LDR .
" aku janji dengan kau aku balik dengan Selamat " Janji Asytar.
" Janji kena ditepati Tau , jangan janji jadi capati" bidas Arisya.
" arahan diterima , tuan ! " ujar Asytar sambil menabik hormat kepada Arisya.
_______________________________________" mana anak kesayangan awak tu ? Tak balik ke ? Dah lupakan family sendiri ? " Tanya Dato' Sri Zamani.
" apa abang ni ! Anak Kita balik Tau tadi siap belikan Arel Mainan lagi , dia balik kejap aja lepastu dia dah kena balik lagi sebab ada kerja" Jawab Datin Sri Farhanah.
"apa masaalah anak awak ni eh ? Kenapa Tak reti nak berhenti daripada jadi tentera? " herdik Dato' Sri Zamani .
" kejap .. kenapa tiba-tiba abang nak memberontak ? Tiba-tiba aja abang nak dia berhenti jadi tentera dah kenapa ? Abang lupa ke yang abang serahkan hampir keseluruhan harta Kita dekat menantu Tak guna abang tu ? So kenapa abang nak halang Wildan daripada jadi tentera ? Biarlah anak Kita tu kerja dalam bidang yang dia Suka , kalau dia Suka saya berkali Ganda Suka . " bidas Datin Sri Farhanah.
"Kau pilih sekarang , pilih Sama ada aku ataupun anak kau tu!" Herdik Dato' Sri Zamani.
" saya lebih sanggup hilang suami daripada hilang anak ! Kalau abang nak lepaskan saya , pergilah saya Tak kisah ! Awak hiduplah dengan menantu kesayangan awak tu yang entah apa dia sihirkan awak. Saya pun malas nak ada suami yang Tak betul macam abang ni " balas Datin Sri Farhanah sambil menuju ke atas untuk membawa Farrel Dan Hanis pergi .
_______________________________________Siapa sahaja di dunia ini tidak cuak apabila mendapat email daripada pihak atasan untuk melakukan perbicaraan secara mengejut ?
"Kenapalah semua ni berlaku dengan mengejut ? Eee ya Allah , penat aku dibuatnya ! Nasib lah aku dah study awal-awal pasal kes ni kalau tak jem orak aku wei" ngomel Arisya sambil memegang stereng keretanya .
Nasib baik kes harini merupakan kes jenayah iaitu Kes membunuh .
" tertuduh, Ong Sam Leong didakwa atas kesalahan membunuh adik kandungnya sendiri iaitu Ong Sunnny dengan sengaja"
" mengikut seksyen 302 Kanun Keseksaan jika membunuh dengan sengaja hukumnya gantung sampai mati"
________________________________________" Kamu semua terjun dulu daripada helicopter ni , ingat jangan ada yang tersilap langkah " tegas Asytar.
" Buat seperti yang dirancang , faham ? " Asytar kembali menyoal.
" Faham , tuan!" Balas anak buahnya serentak Dan mula terjun ke bawah .
" Saiful , Arahkan airforce yang lain bersiap siaga , penjenayah tengah bersiap sedia tu dan bila-bila masa saja dia boleh buat serangan " arah Asytar sambil menyiapkan dirinya untuk terjun ke bawah menyerang Penjenayah.
"Kawasan pintu masuk clear tuan , tuan boleh masuk sekarang " ujar Fayyad.
"Pintu lain ? " Tanya Asytar. " line clear , Tuan Jibrael Dah melakukan misi menggoda dia " jawab Fayyad.
" ok, teruskan " kata Asytar .
Dia memasuki tempat ketua Penjahat itu dengan berhati-hati.
" Aku ngerti sampeyan polisi" Hatinya seperti ingin ketawa mendengar kata-kata Ketua Penjahat itu . Polis pun bolehlah bang .
"Aku dudu polisi, aku tentara angkatan udara" Asytar menjawab Tanpa rasa takut Dan baju yang digunakan untuk menyamar itu dibuka ."sampeyan pancen sarwa, sampeyan wis duwe kabeh obatku" sindir Ketua Penjahat itu.
" oh aku kesengsem banget kowe wis ngerti.. dadi kapan kowe arep mlebu penjara?" Soal Asytar dengan nada yang sinis.
" Fayyad .. kau dengan kumpulan kau masuk dalam .. aksi tembak menembak dah nak bermula , pastikan mereka Tak mati " arah Asytar.
BAB tembak menembak di darat ini , dia serahkan kepada tentera darat dengan segera dia berlari ke luar Dan masuk ke dalam jet miliknya itu kerana dia yang bertugas untuk berlawan dengan musuh di udara.
" dalam kiraan 1,2,3 .. Kita dah boleh serang diaorang " arah Asytar sambil membuat kiraan .
" 1,2,3! Shoot ! " tambahnya ." Do you guys want to die? This is our country not yours! " Tanya Penjahat yang mendahului rakan-rakannya.
" even though this is not our country , we still need to help the local army because 75% of the local army had been shoot by all of you !" Balas Asytar. Hanya dia sahaja yang berkuasa untuk berkomunikasi dengan pihak lain .
" get lost ! " ujar Penjahat itu lagi lalu menghadiahi Tembakan.
" dasar Tak guna ! Mulakan tembakan berdas-das , diaorang Tak banyak sangat senjata " Asytar memberikan arahan.
YOU ARE READING
Akta Cinta
Roman d'amoursiapa sangka Airforce dan lawyer bakal berjodohan ? begitu juga dengan Asytar Wildan Dan Arisya Eimara " kau rasa kesalahan aku yang mencuri hati kau ni merupakan satu kesalahan ? "- Asytar " tak ada undang-undang pasal tu , jadinya kau Ta...