BAB 23

402 18 1
                                    

Hari yang ditunggu telah pun tiba , dengan sekali lafaz sahaja Asytar Wildan bin Dato'Sri Zamani Dan Arisya Eimara Binti Abrashy Aizat sah menjadi suami isteri.

" aku terima nikahnya Arisya Eimara Binti Abrashy Aizat dengan mas kahwin 10000,00 tunai "

Sebak ? Ya itulah yang dirasakan oleh Arisya sekarang ini .. orang lain ada Ibu bapa yang datang ke majlisnya Dan dinikahkan oleh Ayah mereka sendiri tetapi dia hanya dinikahkan oleh atuknya iaitu Haji Uwais.

" Assalamualaikum ketua bidadari saya , Perlindungmu sudah datang " sapa Asytar.

" waalaikumussalam" Jawab Arisya.

" hei abang janganlah tenung akak lama sangat , tengok tu akak dah malu .. pergilah batalkan air wuduk tu cepat " seloroh Hanis.

" haish kau ni memang Tak bagi aku hidup aman betullah, sabar- sabar aku pun tengah nervous Pegang tangan perempuan lain selain kau dengan bonda " bidas Asytar lalu memulakan upacara Pembatalan air sembahyang.

" lepas ni siapa pulak ek ? Yan ke ? " Tanya Calif .

" kau ni kau dah tahu aku busy dekat balai , macam mana aku nak berpunya " jawab Hayyan.

" Tu , Hanis tu ada kahwin jelah dengan dia lagipun kau dengan dia Dua-dua Suka Sama Suka kan" usik Asytar.

" abang !! Kalau Tak usik Hanis sehari memang Tak sah , akak .. tengok abang tu Kak " rengek Hanis sambil memeluk Arisya .

" Eh kau ni tepi lah , upacara ni Tak habis lagi Tau .. sibuk aja nak peluk bini orang " sindir Asytar.

" Abang jealous ke tu? Iri bilang bos " ejek Hanis.

" Dah lah kau jangan kacau aku nak bermanja dengan bini lepasni " sembur Asytar Dan membuatkan Hanis mengomel seorang diri.

" Hah isya Salam lah tangan Asytar , tahulah handsome tapi Tak payahlah tenung dia Macam dia tu pemangsa kamu" usik Hajah Kalsom.

"Nenek ni kan mana ada isya tengok Asytar macam itu sekali , Tak baik Tau buat Kita blushing " balas Arisya lalu menyalam tangan syurga barunya itu.

" hah Wildan , isya .. cepatlah sikit proses cucu untuk bonda " usik Datin Sri Farhanah.

" arh..ergh.. cucu eh ? HAHAHA tengoklah macam mana bonda , Tak boleh nak janji sebab kitaorang pun mana boleh jumpa selalu " malu Arisya dibuatnya tatkala diusik oleh Datin Sri Farhanah.

" Asytar.. kalau kamu ni Tak jaga cucu kesayangan nenek dengan Atok elok- elok , standby ye kena ketuk sampai bocor kepala kamu tu ! Don't you dare to hurt my granddaughter" Haji Uwais memberi amaran kepada Asytar.

" ai ai Atok! Arahan diterima " ujar Asytar
______________________________________

Semasa mereka berdua merehatkan diri di bilik sebelum majlis resepsi berlangsung ,sepucuk sampul surat berwarna chocolate itu diberikan kepada Arisya .

" apa ni ?" Tanya Arisya.

" Bukaklah " jawab Asytar. Dengan penuh Tanda Tanya , Arisya membuka sampul itu Dan dia terkejut apabila nama dia diletakkan sebagai CEO sebuah syarikat Penerbitan buku.

" apa semua ni ?" Soal Arisya.

" hadiah aku dekat kau , aku tahu kau obsess dengan Novel Dan Suka sangat buat novel jadinya aku tubuhkan satu syarikat Penerbitan untuk kau Dan .. " Jawab Asytar yang tidak habis itu.

" Dan apa ? Asytar Wildan.. janganlah cakap tak habis " desak Arisya.

" Novel kau yang baru diterbitkan tu dah dapat permintaan hebat daripada luar negara" ucap Asytar.

Akta Cinta Where stories live. Discover now