Baru sahaja Arisya ingin merebahkan dirinya di atas katil empuknya , tiba-tiba Makciknya yang duduk di Perlis itu datang berkunjung ke rumah .
Makcik yang paling dia benci kerana mulut puaka ! Hatinya malas hendak melayan namun dia gagahi jua sebelum mendapat amukan daripada nenek Dan makchehnya.
" Ingatkan nak duduk aja dalam bilik tu , Taknak bangun " sindir Puan Hayyana.
" apa kamu merepek ni ? Kamu Tak nampak dia pakai baju apa ? Seragam lawyer kan .. bila masa dia duduk melepak dalam bilik ? " soal Hajah Kasmah.
"Mak Tak payahlah nak backup Cucu kesayangan Mak ni " bentak Puan Hayyana
"Salah ke Mak nak backup ? Lagipun betul apa memang dia baru balik kerja .. hari ini aja dia Tak pergi kedai sebab hari ini cuti .. kau kalau kau datang sini nak sakitkan hati dia ni pergi balik " bidas Puan Asnah
" argh kau ni,Suka sangat menangkan dia memang patut pun Abrashy dengan Haira Tak pernah ambik kisah langsung pasal dia " kata Puan Hayyana.
" kalau acik rasa acik balik sini nak cari pasal , apa kata acik balik Dan jangan ganggu ketenteraman orang . Kalau acik rasa acik nak sangat merasa duduk penjara , Tak payahlah berhenti" sindir Arisya.
" Mak.. apa yang Mak bagi budak ni makan eh ?" Soal Puan Hayyana.
" Mak bagi dia makan makanan yang normal lah macam orang lain cumanya Mak yang pesan dekat dia kalau jumpa orang yang macam kamu ni jangan cakap lembut-lembut tapi cakap dengan kasar sebab orang macam kamu ni memang Tak reti malu " jawab Hajah Kalsom.
_________________________________________"Kakak.. ayel indu abang.. bila abang nak balik ? " ujar Farrel.
"Don't worry okay , lepas Abang habis operasi Abang balik lah " pujuk Hanis.
" kakak call lah abang ,ayel nak abang " rengek Farrel.
"Okay okay, tapi kalau abang Tak angkat jangan nangis Tau sebab abang busy" ujar Hanis sambil memangku Farrel.
Setelah 2 Kali mencuba , Asytar tidak menjawab panggilan ." Kita Cuba lain Kali jelah ayel , abang Tak jawab " ujar Hanis .
" erm yelah yelah " kata Farrel yang jelas terasa kerana Asytar tidak menjawab Panggilannya.
" apa yang korang semua jumpa lepas dah buat rondaan? " Tanya Asytar.
" Aku dah tahu mana penyanggak tu bersembunyi " jawab Zayden.
" dekat mana tu ? " Tanya Kai .
"Dekat aja daripada sini , nampak tak rumah besar tu? Hah dekat situ " jawab Zayden lagi sambil menunjukkan ke arah rumah yang dimaksudkannya.
" Malam ni Kita akan serbu sana , Zayden kau dengan team kau kena lenggahkan orang suruhan Penjahat tu lepastu team aku akan berdepan dengan boss diaorang and then team kau , Jibrael kau kena make sure 5 tempat Kita jaga ni Selamat Tanpa ada Penjahat masuk. Adakah kamu semua, faham ? " kata Asytar.
" faham tuan! " balas mereka. " kamu semua boleh bersurai , malam nanti tepat pada pukul 2000 berkumpul dekat sini " tambah Asytar lagi sebelum kesemuanya bersurai.
" mas tentara! " jerit seorang gadis yang dipercayai berasal daripada kampung itu .
" ya.. kamu kenapa ? Ada masaalah ya?" Tanya Asytar walaupun bahasa Indonesianya berterabur.
"Aku udah jatuh cinta Sama kamu mas , aura kamu berbeda Sama teman-temanku yang lain" jawab gadis itu .
"Kamu sudi ngak jadi pacarku ? " soalan Gadis itu membuatkan Asytar terbeliak.
"Maafkan aku ya , aku.. aku terpaksa nolak.. aku udah ada pacar " dengan lemah lembut , Asytar menolak permintaan gadis itu .
" ya udah deh , mustahil orang seganteng kamu ngak punya pacar .. jagain dia Dan jangan sakiti hati dia ya mas " sambung gadis itu lagi .
Entah mengapa dia teringatkan Peguam yang dijumpainya semasa perbicaraan kes Baihaqi itu.
Sebaik sahaja dia tiba di bilik yang dia ditempatkan itu , dia segera mencapai telefonnya kerana ada 3 missed called daripada Hanis . Dengan segera dia mendail nombor itu kerana dia yakin bahawa adik bongsunya ingin berbual dengan dirinya.
" heyyo... Abang ! Abang gi ane ? Kenapa abang Tak angkat call tadi ? "Tanya Farrel .
" abang work sayang , nanti malam pun abang work lagi" jawab Asytar.
" bila abang nak balik sini ? Ite rindu abang " soal Farrel .
"Abang Tak boleh nak janji tapi abang janji bila abang dah habis kerja abang terus balik ye" balas Asytar.
Tok tok !
" tuan .. tuan ! " jerit Salah seorang anak buahnya.
" kenapa ni ? " Tanya Asytar sambil memegang telefonnya kerana panggilan Telefon itu belum ditamatkan.
" ada kecemasan tuan , lagi satu Penjahat yang lain dah buat kekecohan Dan ada yang buat serangan daripada udara " jawab Yim.
"Jom pergi , Arahkan yang lain bersedia . " Ujar Asytar.
" arel, Abang tutup call dulu ya.. abang ada kerja ni , nanti abang call balik " kata Asytar.
" okay abang , ayik ayik Tau " pesan Farrel.
YOU ARE READING
Akta Cinta
Romancesiapa sangka Airforce dan lawyer bakal berjodohan ? begitu juga dengan Asytar Wildan Dan Arisya Eimara " kau rasa kesalahan aku yang mencuri hati kau ni merupakan satu kesalahan ? "- Asytar " tak ada undang-undang pasal tu , jadinya kau Ta...