Bugün imam nikahı vardı. Azer Memmedov, yıllar sonra mutluluk hissini yaşıyordu. Mutluydu. Heyecanlıydı. Sevdiği kız ile evlenecekti. Ahsen'e sarılabilecekti, zarif olan kokusunu içine çekebilecek, ona helal olacaktı. Azer nasıl mutsuz olabilirdi ki bu güzel günde? Cuma günüydü ve bu güzel günü daha da güzelleştiren şey Ahsen'in ona artık helali olacak olmasıydı. Takım elbisesini giymiş ve salonda onu bekleyen arkadaşlarının yanına gitmişti. Yasir ailesi, Siyah ve imam olan arkadaşı Salih onu bekliyordu.
"Çok şükür gelebildin." dedi Salih. Azer gözlerini devirerek Siyah'ı kucağına aldı. Siyah yine kendini sevdirmeye çalışıyordu.
"Annen ile evlenmeye gidiyorum, Siyah. Artık gerçekten annen olacak Ahsen." dedi Siyah'a. Siyah başını Azer'in göğsüne yasladı. Bu görüntüye salondaki herkes gülümsedi.
"Hadi o zaman çıkalım." dedi Salih ayağa kalkarak. İmam nikahı Özçivit ailesinin evinde kıyılacaktı.
"Bismillahirrahmanirrahim." diyerek evden çıktı Salih. Onun ardından Yasir ailesi ve Azer evden çıktı. Azer evinin kapısını kitilerken Siyah'ı kucağından aşağı indirdi ve kapıyı kitledikten sonra tekrar Siyah'ı kucağına aldı. Apartmandan çıkıp arabalarına doğru ilerlediler. Yasir ailesi Fatih'in arabasına bindiğinde, Salih ise Azer'in arabasına binmişti. Azer Siyah'ı arka koltukta olan taşıma çantasına koymuştu. Şoför koltuğuna gelip oturduğunda derin nefes aldı. Resmen Ahsen ile evlenmeye gidiyordu.
"Heyecanlısın sanırım." dedi Salih arkadaşıyla dalga geçmek için. Tip bir bakış attı Azer.
"Heyecandan ölüyorum dediğin şeye bak."
"Tövbe estağfurullah, ne ölmesi lan? Ahsen ile evlenmeden ölürsen boğarım seni. Kaç aydır başımın etini yedin Ahsen Hanım ha Ahsen Hanım diye. Şimdi evlenince fenalaşırsan boğarım seni." dedi Salih. Kaç aydır Ahsen ile evlenirse nikahlarını kıysın diye onu sıkboğaz etmişti yahu!
"Ne yapayım be, oğlum? Sevince böyle oluyor işte. Seninde gönlün birisine abayı yakınca o zaman seni de görürüz." dedi sırıtarak Azer.
"Benim karşıma daha öyle biri çıkmadı, Azer. Hem evlenmek için erken daha. Yaşım kaç başım kaç?" dedi Salih. Tam bu sırada Siyah'ın mırıltısı duyuldu.
"Seni kınıyoruz şu an Siyah ile beraber. Gelmişsin 27 yaşına. Daha ne kadar bekleyeceksin?"
"Nasibim ile karşılaşana kadar bekleyeceğim." dedi Salih sadece ve sustu. Evlenmek istiyordu ama doğru kişi hala karşısına çıkmamıştı ki!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Mahperi
SpiritualAnnesinin doğma vatanına yaşamak için gelen Azer Memmedov, veteriner olan Ahsen Özçivit ile tanışır. ~~~ "Annemin vatanına geldiğimde nasibim ile karşılaşacağım aklıma gelmezdi. Bu hayatta sevdiğim tek kadın annemdi. Ama artık sevdiğim iki kadın va...