O bizim dostumuz değil derken ne demek istemişti?
Henüz bu okuldaki ikinci günümüz ve bir düşman edinmek istediğimizden emin değilim.. yeterince var zaten..
Aklımızda ki düşüncelerle kantine geldiğimizde Ilgaz ve Burağın kaşları Caner'in sözlerini duyduklarından beridir çatılı duruyordu.
Hep beraber pencere kenarındaki masalardan birine yerleştiğimizde Ayça boğazını temizleyerek direkt olarak Caner'e bakarak konuşmaya başladı
"Caner bak anlıyorum az önce kardeşini kaybettin başın sağolsun tekrardan.. Ada kardeşine benziyor bu yüzden de onu yanından ayırmak istemiyorsun onu da anlıyorum.. Ama kusura bakma, sizin Eymen'le aranızda geçenler yüzünden biz onunla konuşmayacak değiliz"
Caner,Murat ve diğer iki çocuk şaşkınca Ayça'ya bakıyorlardı. Bunu Ayça'dan duymayı beklemiyorlardı.. yüzlerindeki ifade bunu en net şekilde belli ediyordu
Ayça 'da en sevdiğim özellik buydu aslında. Hani derler ya bazı kızların içinde erkek yatar tıpkı öyleydi ayça..
Cesaretli , aklına geldiğini olduğu gibi ifade etmekten çekinmeyen biridir.Biz Caner 'den cevap beklerken kardeşinin ölümünü bir kez de Ayça'nın ağzından duyduğu anda gözleri tekrar doldu.. Sanki ilk kez duyuyormuş gibi gözlerinden yaşlar akmaya başladı..
Çok değil yalnızca birkaç saniyelik sessizlikten sonra okul koridorlarındaki hoparlörlerden bir ses duyuldu.. bir Yetkili değildi , daha önce duymadığım boğuk bir sesti..
"MERHABA YAĞIZOĞLU KOLEJİ..
MÜDÜRÜNÜZ VE ASLI ABLANIZ BİR SÜRE FAALİYETTE OLAMAYACAK. İKİ CESET YALNIZCA BİR UYARIYDI! HER ZAMAN MASUMLAR ZARAR GÖRMEZ Mİ ZATEN ? EN KOLAY HEDEF EN MASUM OLANLARDIR ÖYLE DEĞİL Mİ.. ADA? BU KEZ SENİ KURTARACAK BULUT DA YOK. EVDE SENİN AÇ OLUP OLMADIĞINI MERAK EDERKEN ONA UZATILMIŞ NAMLUDAN HABERİ YOK .. ÇOK YAZIK! BANA O'NUN YERİNİ SÖYLEMEDİĞİN HER 3 SAATTE BİR , BİR KİŞİ ÖLECEK . YA O YA DA ÖLÜM KARAR SENİN .. ADA!"Olduğum yerde kaskatı kesilmiştim.. Benim yüzümden mi iki kız öldürüldü..
Neden ben.. neden benim yüzümden..Benim tek suçum nefes almak .. BENİM TEK SUÇUM SEVİLMEK İSTEMEK.. BENİM TEK SUÇUM YAŞAMAK..
NEDEN BEN ? NEDEN TANIMADIĞIM , ADINI DAHİ BİLMEDİĞİM BİRİNİN YERİNİ BİLMEDİĞİM İÇİN YAPILANLARIN MESULİYETİ BANA MÂL OLUYOR?
Tüm bedenim sarsılıyordu.. vicdanım haykırıyordu sanki .. vücudum duyduklarımla buz keserken ne çevremdeki sesleri duyabiliyordum ne de tek bir kelime söyleyebiliyordum.
Vicdanım tek bir şey söylüyordu..SEN YAPTIN.. SENİN YÜZÜNDEN HEPSİ SENİN SUÇUN!
Belkide bu ses vicdanımdan gelmiyordu.. belkide çok daha yakınımdan.. az önce karşımda otururken duydukları yüzünden şuan da boğazıma yapışan Caner'den geliyordu bu ses..
Yavaş yavaş gözlerim kararırken tek duyduğum SEN Mİ YAPTIN ? oldu ve ona tek söylemek istediğim şey ise "ben yapmadım" demekti..
"YAZARIN ANLATIMIYLA"
Konuşan kişi Ada'ya zarar verilmemesi için soy ismini söylememişti ama Caner biliyordu.. Ada'nın bu işle bir ilgisi olduğunu biliyordu, hissediyordu.. en azından o öyle sanıyordu..
Okulda 9 Ada vardı hepsi birbirinden masum , hepsi hiçbir şeyden habersiz..
Kantinde 4 Ada vardı.. onlar sakince bu okuldan kurtulmayı planlarken duydukları ile herkesin kendi çevresinde bulunan Ada'yı sıkıştırması bir oldu..
ŞİMDİ OKUDUĞUN
GÖLGELERİN İÇİNDE( ARA VERİLDİ )
RomanceOkulunuzda çıkarılan yangının hedeflerinden biri olmak mı? o gizemli çocuğun kim olduğunu biliyor musunuz? Bu karmakarışık olayların içinde yanınızda kim olacak? Düşmanınız karşınızda mı yoksa arkanızda mı?