1. kapitola

19 0 0
                                    

Na klopanie som sa stočil od okna k preskleným dverám. Žalúzie som mal stiahnuté, ako zvyčajne. Svoju prácu som musel robiť bez zbytočných rozptýlení.

„Zdravím, pane." Spoza dverí vykukol môj poslíček, Max.

Prišiel neskúsený nováčik a samozrejme, že ho pridelili na zaučenie rovno mne. Isto si to vydrankala šéfová a už keď ho brala, vedela že pôjde mne, ako naschvál. Vedela, že som ich nenávidel. Bolo ich treba stále niečo učiť a potom boli na nič a spomaľovali ma vo vyšetrovaní.

Kývol som hlavou na zložku v jeho rukách. „Čo to je?"

„Uh, nový prípad, pane. Kvôli nemu som aj prišiel. Aby som vám ho doniesol, pane," vyslovil rýchlo až bolo zložité mu porozumieť.

Naďalej som po ňom bez slova pozeral. Stále som nevedel, o čo sa jednalo. Ľudia ma zrejme neskutočne radi zdržovali.

Poslíček preglgol a narýchlo konečne spustil. To mu to trvalo. „Brutálne niekoľko násobné vraždy mužov. Už asi osem za posledné dva roky, aspoň tie ktoré sa objasnili. Stále sa s tým nedokáže pohnúť vpred. Huang Takahashi ma poslala za vami."

Pokrútil som hlavou a v krku mi nepríjemne zapraskalo. Mal by som s tým už zájsť za tým chiropraktikom, čo m odporučila manželka. „Posuňte to Winstonovej. Viete, že ja takéto prípady neberiem. Zameriavam sa na násilníkov, ktorí zneužívajú ženy či dievčatá."

„Počkajte. Možno by vás to zaujalo. Je to-"

„Max," oslovil som ho krátko, načo mladík stíchol a stuhol. „Už som povedal."

„Áno, pane." Sklopil hlavu a nemusel som ho ani vyzvať na to, aby odišiel. Rýchlo sa učil. Vedel, že tu sa rozhovor skončil. Na ceste naspäť na chodbu však spis aj tak pohodil, zrejme si myslel, že nenápadne, na môj stôl a až potom sa rýchlo vytratil za dverami.

Zložku som najprv prepaľoval pohľadom.

Chcel som dolapiť toho grázla, a ten musel byť jeden z násilníkov, ktorých som riešil, neplánoval som sa zapodievať nejakými malichernosťami akou bola táto. Mali celé oddelenie na podobné prípady a aj to pridelili mne.

Napokon som však neodolal a prečítal to.

Do písmena. Na rukách som cítil ako sa mi postupne každým riadkom stavali chĺpky. Naozaj to bolo brutálne. Tento prípad ma začínal zaujímať.

Najviac však otázka, akú silnú musel mať tento páchateľ motiváciu?


Vražda za trestWhere stories live. Discover now