Maryse Lightwood híres volt merev és rendkívül szigorú jelleméről, amit a négy gyermekén is előszeretettel alkalmazott. A nő észrevette, hogy legidősebb fia elég sok időt tölt egy bizonyos boszorkánymester társaságában, ami nagyon nem tetszett neki, így eldöntötte, hogy beszél erről a fiával.
– Mi a helyzet? – nyitott be anyja irodájába Alec.
– Ülj le, fontos dologról kell beszélnünk – közölte Maryse ridegen.
– Hallgatlak – válaszolta Alec. Nem igazán tudta, miről van szó, de rossz előérzete támadt.
– Mostanában sokat látni téged egy alvilágival. Szeretném, ha tudnád, hogy Magnus Bane veszélyes és megbízhatatlan. Nagyon sok dolgot nem tudsz még róla. Nem akarlak többé meglátni a közelében – Alec nem igazán volt meglepve, szülei soha nem voltak nagy barátságban az alvilágiakkal.
– Néha összefutottunk és váltottunk pár szót. Nem kellene mindenbe többet látnod, mint ami. Viszont nekem semmi bajom Magnusszal, szerintem nagyon is megbízható. Ha nem lenne az, akkor a Klávé sem akarná a segítségét – próbált úgy fogalmazni, hogy ne dühítse fel az anyját, de ahogy beszélt Magnusról, az még neki is rosszul esett.
– Még túl fiatal vagy ahhoz, hogy ezt megértsd. Nem ismered azt a boszorkánymestert, és hidd el, jobb is így – Maryse-t bosszantotta, hogy Alec-nek szimpatikus volt a varázsló.
– Nem egy naiv kisgyerek vagyok, hanem az Intézet legerősebb árnyvadásza. Tudok vigyázni magamra. És erősen kétlem, hogy Magnus veszélyeztetné a biztonságomat – forgatta szemét Alec. Néha nagyon idegesítőnek találta, hogy az anyja mindenbe beleszólt.
– Magnus Bane az Árnyvilág legerősebb boszorkánymestere. Mellette senki sincs biztonságban. És elhiheted, hogy az utolsó dolog, amit tenne, hogy megvéd egy árnyvadászt. Neki csak a vagyon számít, kizárólag hatalmas összegekért cserébe segít. Nem olyan kedves, mint amilyennek elsőre látszik, úgyhogy kerüld el. Ez parancs, nem kérés – zárta le a témát Maryse.
Alec nem látta értelmét tovább vitatkozni vele, így inkább csak bólintott az utasítására, majd kisétált az irodából. A véleménye viszont nem változott a varázslóról, és nem állt szándékában elkerülni őt.