KEDENGARAN pintu bilik Adelia dibuka dan dia melihat satu susuk tubuh figura perempuan dengan mataya yang masih kabur dari bangun tidur tapi dia membiarkan saja.
"Adel bangun kau dah solat ke"rupanya yang kejutkan dia tadi keyla kawannya sendiri. Ingat perempuan mana tadi. Kenapa Ada perempuan lain ke kat dalam rumah ni?
"Dah tadi,tapi aku sambung tido balik"sambung Adelia dengan suara serak.
"Yela siap nanti kita pergi lunch dengan Yeen" ujar keyla.
"Hmm k" jawapan yang ringkas Adelia menjawab.
Sesudah itu Keyla beredar dari bilik. Adelia membuka notifikasi yang sedari tadi asyik berbunyi menandakan ada yang menghantar mesej
Ting!
Trio powerpuff
Weh aku datang breakfast lambat sikit ni tau-Aryeen Qaidina
Awat lak tetibe datang lambat? macam biasa dekat marrybrown tau.-Adelia Raisya
Ada hal sikit.-Aryeen Qaidina
Orait!.-Keyla Natasya
Perbualan kami hanya tamat disitu. Kenapa dia kini rasa macam sesuatu pelik berlaku kepada Yeen. Kalau ada masalah bagitahu jelah. Telefon dicampak ke sebelah bantal.
Setelah itu Adelia bangun dari katil dan menuju ke bilik air.
Siap mandi Adelia memakai blouse ala-ala korean dan seluar bootcut hitam ... selendang yang berwarna putih diletakkan dikepala dan make up sederhana sedikit.
**✿❀ ❀✿**
"Keyla kau dah siap ke? "ujar Adelia apabila tiada susuk keyla di ruang tamu.
"Eyy aku dekat ataslah...dah siap lama kau je lambat terhegeh-hegeh"laung Keyla dari tingkat atas. Suara kalau boleh kalahkan speaker masjid.
"Ok aku tunggu dalam kereta kau bawak eh harini aku sakit kaki la plss eh"laungan Adelia pula bergema dari keyla di tingkat bawah.
Adelia menuju ke arah kereta dan mengambil tempat duduk depan di sebelah pemandu.
3 minit berlalu.
Keyla pula menuju ke arah kereta dan mengambil tempat di bahagian pemandu. Keyla mengambil kunci dan memulakan destinasi sebelum membaca doa naik kenderaan.
Dalam perjalanan pergi ke marrybrown. Adelia sempat mengerling kearah jam bagi menunjukkan sekarang ini sudah pukul 10 pagi.
"weh Keyla borak jom" setelah sunyi sepi Adelia mula memecahkan ruangan kesunyian.
"Borak apa lah kau ni mulut tu takleh nak tutup ke? "ujar Keyla sedikit bosan dengan perangainya. Lagipun banyak cakap memang hobi Adelia tapi kalau nak dibandingkan dengan Keyla 2x5 je.
"Keyla bila kau nak ada pakwe"tanya Adelia sekadar berbasa basi atau dengan sengaja.
"Lambat lagi kau ni dh kenapa Adel? dah tak boleh cakap hal lain ke nak cakap pasal pakwe ni"sambung Keyla setelah soalannya habis ditanya.
YOU ARE READING
Cinta yang kumiliki || OG
RomanceLelaki yang bernama Zayyan Naufal yang dulunya satu sekolah dengan Adelia Raisya kini dipertemukan semula? "Zayyan Naufal kan nama kau? "-ADELIA RAISYA. "Ehh tak lah nama aku beruk yang menakluki bumi demi koko yang dicari-cari"-ZAYYAN NAUFAL. Ki...