~𝑍𝑎𝑦𝑑𝑒𝑙𝑖𝑎 𝑏𝑎𝑏11~

994 26 6
                                    

"Lama betul si Raisya ni bersiap nak pergi kedai runcit je pun!"omel Zayyan dalam hati sambil mengeluh kepanasan di luar rumah.

Beberapa minit kemudian.Adel terkedek-kedek berlari anak ke arah Zayyan kerana sudah terlambat tidak sempat aku berhenti terlanggar tubuh tegap Zayyan.

"Kemain besar pintu tu nak jugak langgar aku ni?Aku tahulah diri aku ni ada six pack takkan sampai macam tu sekali nak langgar"ujar Zayyan aku hanya menahan kesakitan dahi yang terlanggar oleh Zayyan.Badan dia ni besi ke apa.

"Raisya sayang...dah habis termenung nah ambil ni helmet pakai"soal Zayyan tangannya yang berikan aku sebiji helmet.

"Nak buat apa dengan helmet ni"soalku kepadanya pelik.Kita nak pergi kedai runcit bukan pergi berlumba.

Helmet ditanganku dirampasnya lalu di pakaikan ke kepalaku sambil membebel"your safety is my reponsibility..my universe."Dia ni sehari tak boleh nak buat muka aku jadi tomato agaknya.

"Dah siap... macam ni caranya nak pakai helmet wahai bakal isteriku"soalan Zayyan membuat wajahku kembali merah tapi aku cuba mengawal sebaik mungkin.

"Ey dia ni sibuk bakal isteriku...aku bagi bakal penumbuk nak!?"ternaik tinggi suaraku.

"Yelah jom nanti mak aku nak masak takde bahan...semua salah kau"sesi balas membalas mulut bermula.

"Sabar Adel kau kena sabar baru je hilang penyakit kau dah datang semula sebab ini jantan"omelku dalam hati.

Zayyan membonceng motornya manakala aku duduk jauh sikit darinya.Tak sampai beberapa minit dah sampai rupanya dekat je pahal nak kena pakai helmet?.

"Dah turun kau pergilah cari barang aku tunggu luar selalunya perempuan yang pandai cari barang"ujar nya kepadaku.

Mataku sedikit mengecil kepadanya ingin sahaja tampar wajah Zayyan apakan daya tidak mampu.

"Yelah" Adelia mampu pasrah.

"Good girl"

Lalu aku masuk ke kedai runcit tersebut. Tadi Aunty suruh aku beli kiub perencah maggi dengan daun sup tu jelah.

Setelah membeli barang tersebut aku keluar lulu menuju ke motor kawasaki Zayyan.

"Terkedek-kedek minah ni jalan sampai bila nak sampai nye boleh tak berlari sikit"omel Zayyan dalam hati.

Terlihat budak mana yang mengusik Adelia hendak menuju ke motor itu."pweeet cik gadis tak nak ke tumpang motor kitorang ni.."ujar budak motor kapcai itu.

"HOI KAU AGAK SIKIT LAH NAK KACAU MAKWE AKU TU AKU PUNYA..WALAWE SEDAP MAU AMBIL AKU BAGI PENAMPAR SELATAN BARU TAU"suara Zayyan meninggi.Ramai mata memandang tapi tidak diendahkannya.

Aku hanya mampu pasarah atas kelakuan Zayyan tadi."Naufal dahlatu dorang gurau je?"ujarku.

"Gurau apanya raisya sampai 'pwet' lagi kalau aku dah bagi silat kat dia dah".

"Dah jom balik aunty tunggu kat rumah tu"ucapku setelah melihat wajah Zayyan bertukar bengis.Mulalah tu.

Sampai dihadapan pintu pagar rumah terlihat kawanku sudah sampai.

"Assalamualaikum Zayyan"raung Aiden di depan rumah.

"Waalaikummusalam sini"jerit Zayyan pula diatas motor.

Vroom vroom!

"Eyy panjang umur pergi mana merempit dengan Zayyan ni...ke pergi datin-"belum sempat keyla ingin menghabiskan ayat puan Salmah muncul di hadapan pintu.

"Ramainya datang marilah masuk"ujar puan salmah.

"Yeen kau macam mana kebelakangan ni okey takk"ujarku kepada yeen yang tadi hanya duduk patung di sebelah Aiden.

Cinta yang kumiliki || OGWhere stories live. Discover now