~𝑍𝑎𝑦𝑑𝑒𝑙𝑖𝑎 𝑏𝑎𝑏17~

1K 33 1
                                    


Matahari di italy sudah terpacak di tingkap nampaknya Keyla tengah mandi. Kita What'sapp seseoranglah cakap dia buat apa. Skrin telefon dibuka lalu menekan icon tersebut.

Naufal gilaᰔᩚ

"Aslm my future husband what are you doing Huh?! "

"Eh dia ni wslm my future wife Raisya tengah push rank ni..jangan kacau!"

"Mogok lah ceni..BYE!!"

"Mogok lah I tak kisah janji rank I naik"
Seen*

"Heh push rank lah sangat nak mogok lah ceni seabad"bisik Adelia. Baru je nak bagi pickupline tapi takpelah nak mogok.

"Dah Adel cepat mandi nanti kita jalan-jalan kat satu italy ni"ujar Keyla yang baru sahaja keluar dari bilik air. Adelia mengorak langkah menuju ke bilik air.

Selesai sahaja mandi Adelia terus menyarungkan baju coat dengan bertemakan warna hijau cair. Selepas itu, menyarungkan jersey shawl. Make-up kita kena simple-simple je. Adelia melihat dirinya di cermin untuk memastikan semuanya lengkap.

"Dah lah tu kau asyik dengan cermin je..sikit-sikit cermin apa yang best sangat"Keyla menjelingkan anak matanya ke arah Adelia.

"Aku dengan Aryan nanti nak pergi tempat lain tahu kau dengan Zayyan good Luck bestie"Keyla terus meninggalkan Adelia didalam bilik hotel itu seorang. Nak mogok dengan Naufal pun tak boleh. Menyampah.

"Kata je sarapan sama-sama tapi keluar ngan orang lain apalah Keyla ni fake friend"bengis Adelia di depan cermin.

Daun pintu dibuka terus tubuh tegap Zayyan berdiri di situ. Nasib tak kena langgar. "Sanalah aku nak lalu".

"Asal pulak dengan si Raisya ni aku ada buat salah ke"monolog hati Zayyan.

Adelia dan Zayyan memasuki ke badan kereta yang disewakan oleh Zayyan semalam. Kalau takde kereta memang jalan kaki jelah. Enjin kereta dihidupkan lalu pergi ke restoran yang terdekat di italy.

"Awak nak makan apa"ujar Zayyan yang memecahkan ruangan sunyi sepi didalam kereta.

Adelia hanya memandang keluar tingkap kereta untuk memandang suasana indah di italy perbualan Zayyan tadi diendahkan sahaja.

"accigliandosi verso Raisya(merajuk ke si Raisya ni)"Zayyan hanya berbicara dalam bahasa italy maklum lah dekat italy kan.

"Memang sengaja entah-entah dia mengumpat aku dengan bahasa tu"Adelia bersuara agak perlahan tapi didengari oleh Zayyan.

Automatik kereta itu berhenti di bahu jalan. Tali pinggang yang dipakai oleh Zayyan tadi dibuka lalu mendekatkan dirinya ke Adelia. "perché ti ricordi che ti ho maledetto, caro?(kenapa ingat aku mengumpat kau ke sayang!)".

Kepala Adelia terus tersentak apabila destinasi ke restoran ingin dituju sudah sampai. "Mimpi rupanya tadi"bisik hati Adelia tapi kenapa Zayyan senyum senget kearahku. Entah-entah dia buat-.

"Raisya apa kau buat tu cepat lah dah lapar ni". Adelia terus melangkah keluar daripada perut kereta. Pintu restoran dibuka oleh Zayyan kononya nak memujuk lah tu. Tapi kenapa hati aku rasa tak sedap je ni.

Cinta yang kumiliki || OGWhere stories live. Discover now