~𝑍𝑎𝑦𝑑𝑒𝑙𝑖𝑎 𝑏𝑎𝑏6~

1K 38 8
                                    

"YA ALLAH tolonglah selamatkan kawan kami yeen.."ucap Keyla sambil tangannya berdoa.

"Raisya kau okey tak ni kenapa makin lama makin kuat ko menangis.Tadi dah redha dah menangis kau" ujar Zayyan yang mengambil berat tentangku.

"Kawan s-saya Naufal"ujar Adelia sambil memandang tepat ke mata Zayyan. Keyla pula mengambil keputusan untuk memberi kami ruang.

"Ye aku tahu tak elok kau menangis..bengkak mata kau nanti,nak balik ke aku boleh hantar kan kau balik"ujar Zayyan.

"T-tak aku nak tunggu y-yeen " tersedu Adelia sambil menjawab soalan Zayyan.

"Takpela we aku hantar kau rumah keyla...jom bangun"

Adelia bangun dari tempat duduk tiba-tiba seperti kepala kini terasa berdenyut kuat sampaikan ingin pitam lalu dunia semakin gelap....

"WEH RAISYA BANGUN,BANGUN"ujar Zayyan seakan ingin mengejutkan Adelia bersungguh-sungguh.

"Aduhh macam mana ni,Keyla mana lak ni mesti ikut Aryan cari Yeen apa aku nak buat"

Zayyan melapikkan tangannya dengan sarung tangan motor yang diambil dalam keretanya"nasib baik ada tapi tak cukup ni ..."ujar Zayyan.

Zayyan bergegas ambil alas meja itu dengan tiada rasa malu lalu mengangkat Adelia secara bridal style dan memasukkan Adelia kedalam kereta miliknya.

Sampai di dalam kereta Zayyan bergegas pergi ke hospital yang berdekatan dengan restoran flowering garden.

"Raisya bangun"

"Raisya, pls bangun untuk aku? "suara perlahan Zayyan memanggil nama Adelia tapi masih tiada jawapan.

Lampu isyarat bertukar merah tapi tidak diendahkan oleh Zayyan dia terus memecut pergi ke hospital.

"Raisya aku tahu kau tak suka aku then aku akan buatkan kau jatuh cinta dekat aku raisyaa."air mata lelaki Zayyan terus jatuh menuruni pipi tetapi Adelia masih lagi tidak sedarkan diri akibat stress akan kehilangan Yeen.

Sampai di hospital.

Zayyan memapah Adelia dengan kain alas meja tadi lalu diletakkan di atas kerusi roda.Nurse yang ada disitu membantu Zayyan lalu mengejarkan aku ke ward biasa.

Beberapa minit kemudian Adelia tersedar dari pitam.

"Uh-uh aku dekat mana ni " Adelia bangun perlahan-lahan dari katil apabila matanya sudah mata. Terlihat Zayyan tengah terkejut akan suara kecilnya bersuara.

"Raisya..kau dah sedar, dari semalam kau pengsan,tau tak betapa cemasnya aku! " ujar Zayyan dengan nada yang perlahan.

"Tak tau" apabila memproseskan ayat Zayyan baru dia sedar akan sesuatu.

"HOSPITAL"terus membuntang mata Adelia.

"Habistu sape bawak aku dan angkat aku Naufal"

"Aku"

"Haram gila!?"teriak Adelia kepadanya. Kenapa angkat jugak? Lain kali biar je dia sendiri yang pengsan sorang kat situ.

"Tapi aku angkat kau berlapis agak-agak la nak pegang memang tak la..heish aku tau la batas Raisya.."ujar Zayyan.

"Habistu yeen macam mana"soal Adelia kepadanya.

"Hmm"jawapan itu yang diberinya dekat dia sendiri. Hampa betul.

"Aku tanyalah Naufal..Jawablah"Soal Adelia kepadanya lagi.

Namun Zayyan seperti tidak mengendahkan soalanku tadi.

"Haraplah yeen takde pape"omelku dalam hati.

"Bila aku boleh discharge Naufal .."Tanya Adelia kepada dia setelah lama mendiam.

"Ermm besok"ujar Zayyan.

"ALAAA NAK BALIKKK TAK SUKA LA DUDUK SINI"ujar Adelia kepada Zayyan dengan suara kebudak-budakkan.

"ALAAA AWAK KENA STAY SINI " giliran Zayyan membuat suara comel didepanku. Terus aku membaginye jelingan maut .Tapi Zayyan hanya membuatkan wajah kacaknya didepanku.

"Heleh ingat handsome sangat ke muka pun macam monyet"omelku dalam hati.

"Raisya kalau aku melamar kau nak tak jadi penaman hidup aku" ujar Zayyan.

"Perempuan lain banyak kan dekat luar sana carilah.Ada yang dah bertutup-tutup awak cuma pilih je. Sedangkan aku ni Naufal perempuan kotor didepan mata kau"ujar Adelia kepada Zayyan dengan riak wajah yang sedikit mendung.

"Aku tak nak ingat lagi kejadian yang dah berlalu" sangat perit dia sendiri nak telan.

Tanpa disedari air mata sudah jatuh di pipi. Lagi sekali dia menangis didepan Zayyan .Zayyan hanya merenung dengan pandangan yang sayu.

"Raisya nape kau menangis ni. Aku just bagitahu je sebab aku dah lama suka dekat kau dari awal kita jumpa"ujar Zayyan kepadanya. Betul ke awal jumpa?

"Aku perempuan yang takde maruah la Naufal perempuan kotor. Orang lelaki pun takkan terima perempuan kotor la Naufal. Lelaki bodoh je yang terima perempuan kotor"ujar Adelia dengan mengelap tangisan di pipi.

"Raisya what do you mean " ujar Zayyan sedikit kebingungan dengan kata-kata Adelia sebentar tadi.

"2 tahun lepas Aku pernah kena ro-rogol dengan pakcik aku disebabkan ayah aku yang gilakan duit. Sanggup dia bagi aku dekat pakcik aku.Tapi sekarang ayah aku dah berubah ha ha ha"luah Adelia dengan membuat gelakan hujung ayat didepan Zayyan.

"Kau pasti"ujarnya.

"Pa-pasti apa"

"Kau pasti ke ayah kau dah insaf Raisya" soalnya lagi.Tapi tangan kanannya digenggam dengan kuat sampai menampakkan urat-urat.

"Aku tak tahu...tapi aku pasti dia dah bberubah...kejadian dah berlalu elok kita lupakan"sambung Adelia lagi.

"Orang macamtu tak boleh nak insaf Raisya kalau dia sendiri sanggup bagi kau kat pakcik kau sendiri"ujar Zayyan.

"Aku benci lah kalau orang ambik kisah pasal aku! Tak payah nak mengungkit lagi boleh tak!?menyemak?!"Adelia semakin tidak terkawal apabila ditanya begitu soalan yang dia tidak suka, seperti orang yang tidak tentu arah.

Lalu Zayyan keluar dari situ untuk mencari nurse sedangkan Adelia masih tidak terkawal lagi di dalam ward pesakit itu dengan sangat kuat.

Nurse datang ke bilikku dengan membawa jarum terus dicucukkan di lengan kiriku lalu mataku hampir terlena.

"Encik..suami dia ke"ujar nurse itu kepada Zayyan.

"Erk tak..saya bakal suami dia"ujar Zayyan.

"Ouh okay tapi jangan stress kan cik Adelia ye, saya rasa trauma dia datang kembali.."ujar nurse itu.

"Ha? "omel Zayyan dalam hati.

Lalu nurse itu keluar dari bilik pesakit.

"Do you want to know raisya? I think you have the strongest woman who overcomes all odds.. I respect you Raisya"omel Zayyan dalam hati lalu matanya memandang wajah Adelia yang sedang terlena akan ubat tidur tadi.

*:..。o○ ○o。..:*

Up coming bab 7

Raisya kenapa? Yeen pula kenapa?
Ouh no macam mana ni sorang kat sini..sorang kat sana Adakah mereka berdua akan selamat kita tak tahu.Tunggu la bab seterusnya hehe

Jangan lupa vote and comment ye

Cinta yang kumiliki || OGWhere stories live. Discover now