AKI sudah tegak berdiri menghadap lelaki yang berdiri di hadapannya. Mata rasa berat. Takut je tengah-tengah berdiri ni tiba-tiba tertidur.
Aki mencuri jeling Syed Hayrin. Nak terketawa Aki dibuatnya melihat mata arab si Hayrin dah macam terjojol keluar. Gigih dia tahan mengantuk. Aki rasa nak je gelakkan Hayrin tapi tak larat pula nak ketawa.
"Apa ni Qayder? Baru jejak Malaysia tiba-tiba kena seru. Member ni jetlag lagi tau." Bisik Hayrin.
"Kau ingat aku tahu ke? Tanyalah abang aku sendiri."
"Hmmph. Tak apalah." Balas Syed Hayrin perlahan. Kaki kanan naik menggaru betis kirinya.
Pasrah gua.
"Tak reti duduk diam ke semua?" Tanya satu suara. Nada suara yang tegas itu membuatkan mereka semua terus tegakkan tubuh.
"Tuan!"
Seorang lelaki bermisai kontot terus mengelilingi mereka bertiga. Pandangan tajam lelaki itu membuatkan Syed Hayrin tahan diri dari nak lap peluh-peluh bunian di dahinya.
Fuh!
Seketika kemudian, lelaki itu berdiri tegak dihadapan Aki dan merenung lama wajah Aki. Aki hanya diam memandang ke hadapan sana. Langsung tak ambil kisah akan pandangan lelaki bermisai kontot itu.
Lelaki itu kemudian berkalih ke arah Syed Hayrin. Syed Hayrin rasa gerun pula. Automatik bibir menarik senyum.
Pakkk!!!
Aki tahan diri dari ketawa melihat lelaki itu selamba menepuk kepala Syed Hayrin dengan topinya.
"Ada aku suruh kau senyum?"
"T... tak ada Tuan."
"Macam pondanlah kau ni." Kutuk lelaki bermisai kontot itu.
Aki gagal. Bibir tersenyum lucu mendengarnya.
Pakkk!!!
Allah...
Aki terkejut apabila tiba-tiba kepala dia kena pukul sama. Wajah yang kosong tanpa emosi terus ditayang.
Hmm. Dengan aku-aku sekali kena. Ini semua salah Hayrin.
Lelaki itu kemudian berkalih ke arah Qayder. Dia merenung lama Qayder. Melihatkan pandangan dingin yang langsung tiada rasa gerun ketika melawan pandangannya membuatkan dia mengangguk perlahan. Puas hati gayanya.
Syed Hayrin gigit bibir bawah apabila betisnya rasa gatal lagi. Nak garu tapi si Hitler copy ori ni dah pandang dia macam nak cincang je gaya.
Tak apalah. Nantilah aku garu.
"Tuan Raja!" Lelaki itu laju membongkokkan tubuh ke arah seorang lelaki yang masih muda. Jelas menunjukkan kedudukan lelaki itu yang lebih dihormati berbandingnya walaupun dia sudah tua dua kali ganda dari majikannya.
"Thank you, Martin. And... what do we have here?"
Aki terus tegakkan tubuh. Syed Hayrin yang tadi rasa mengantuk auto jadi segar bugar semula dan Qayder juga sudah bersedia menghadap abangnya.
"They are the candidates chosen to be the captain for your three head military squadron, sir. They are the finest combatant i've trained. This is Qayder, the first class combatant, Syed Hayrin, skilled paratrooper and this is Israq Idraki, the highly intelligent bomber specialist." Lapor Martin.
Raja Daiyan diam berdiri di hadapan Aki. Lama mata coklat tuanya memandang Aki yang sudah memandang sepi jauh dihadapan sana.
"Kau? Bomb specialist? You can tame bomb then?" Tanya lelaki itu dengan wajahnya yang selamba.
YOU ARE READING
IDRAKI : MR STORYTELLER
Ngẫu nhiên#3rd Hello Mister! series •Every tale about him were nothing but straight up lies | Musang × Red Panda | AIRISYAA AILITH RINNE BINTI ABDULLAH. Nama yang cantik. Tapi hidupnya penuh dugaan. Dia dilahirkan sebagai anak luar nikah dan dibenci semuanya...