Kapitola 5.

276 26 8
                                    

    Zanedlouho za námi přišel Peter. 

     „Neruším?" Ve tváři se mu uhnízdil tvrdý pohled, když nás viděl až v takové blízkosti. 

   „Děje se něco?" Zeptal se Matt. Peter si odkašlal. 

   „Hlídači chtějí mluvit s Crystal a Melissou." Podívali jsme se s Mattem na sebe. 

   „Už jdu."

Melissu jsme potkali na půli cesty. Až teď jsem si všimla, že měla taky řetízek jako já, ale úplně jiný. Také na něm měla dva havrany, ale neměla na něm hodiny, což mě docela mátlo. Nechala jsem ji, aby vešla jako první. Byli jsme tam jen my čtyři. Nikdo další. 

   „Jméno a hodnost." Tedy vlastně zatím jen my dvě. 

   „Crystal Collinsová, oživovač." Začala jsem. 

   „Melissa Jacksonová, oživovač." Zněla nervózně. A taky tak vypadala. Oba Hlídači se objevili na svých trůnech. 

   „Vítejte." Díky. 

   „Nebudeme chodit okolo horké kaše. Budete se muset vydat na menší výpravu." Výpravu? Jakou výpravu? 

   „Vše se dozvíte, Crystal."

„Něco se blíží. Myslíme si, že černí havrani chtějí znovu zaútočit." To už nebyla žádná novinka. 

   „Proč by čekali tak dlouho? Museli se dozvědět, že jste ztratili oživovače, měli zaútočit hned, ne?" Založila jsem si ruce na hrudi. 

   „Nevíme, Crystal. Možná čekali, že budeme připraveni na boj a nechtěli nic riskovat." Na tom něco bylo. 

   „Máme za to, že duchové vědí více, než si myslíme, ale nikdo z nás není schopen s nimi mluvit." Takže s nimi musíme mluvit my. 

   „Správně Crystal. Dokázala jsi už jednou mluvit se svou matkou, že?" Přikývla jsem. 

   „O něčem takovém mluvila. Už si to moc nepamatuju, ale něco takového říkala." Hlavní hlídač přikývl. 

   „Ale napojit se mohou jen oni na vás. Pokud..."

   „Pokud, co?" Promluvila Melissa. 

   „Pokud se nedostanete na posvátný hřbitov, kde je můžete vyzvat vy." Posvátný hřbitov? 

   „Posvátný hřbitov? Jak se liší od normálního?" Pokračovala jsem dál já. 

   „Na posvátném hřbitově se nacházejí všichni mrtví. To, že na hřbitově straší, jsou jen staré pověry, kterými se strašily děti. Nacházejí se tam jejích těla, ale ne jejich duše. Ty se přesunou sem. A právě tam je můžete jako oživovači vyzvat, aby s vámi mluvili." Neuvěřitelné. 

    „Jako vážně?" Opět Melissa. Pochybuju, že by si Hlídači dělali legraci. 

   „Ano. Vydáte se tam a promluvíte s nimi. Vědí mnohem více, než my všichni dohromady. Pokud vám to řeknou, budeme mít navrch."

   „To znamená, že bych...mohla mluvit s..." Chrisem. 

   „Crystal, je to možné, ale nesmíš se nechat ovlivnit svými city. Tyhle mrtvé už zachránit nemůžete. Jakmile se dostanou na posvátný hřbitov, není cesty zpět." Přikývla jsem. 

   „Já vím, jen jestli je to možné." Najednou jsem tam chtěla jít jen proto, že tam bude. 

   „A pamatujte, že každá z vás může vyzvat jen jednoho ducha." Chris musí vědět všechno. Byl u nich nějakou dobu. 

Podivný příběh Crystal Collinsové - A co bylo dál?Kde žijí příběhy. Začni objevovat