1- Yeni Çocuk

533 19 0
                                    

Pazartesiydi, okul başlayalı bir ay kadar olmuştu. Şimdilik Volkan için 11.sınıf yeterince iyi ilerliyordu.

İlk ders matematikti. Otobüsü kaçırdığı için geç kalmıştı. Nefes nefese ilerledi sınıfının olduğu koridorda. Kapının önüne geldiğinde nefesini düzene sokup kapıyı tıklattı.

İçeri girdiğinde sınıfta müdür yardımcısını görmeyi beklemiyordu.

"-boş bir yerlere geç bakalım." dedi müdür yardımcısı. Sözü bittiğinde kapıdan içeri girmiş olan çocuğa baktı.

"Geç kaldığım için özür dilerim." diyerek yerine ilerledi.

Matematik öğretmeni başını otur anlamında salladı. Müdür yardımcısı "Sınıf başkanı kim?"

"Volkan." diye cevapladı öğretmen.

Çantasından kitabını çıkarırken kafasını kaldırıp öğretmene ardından yanında dikilen uzun boylu, kumral dalgalı saçlı, yeşil gözlü çocuğa baktı.

"Benim."

"Geç kalan kişi başkanımızmış demek ki." dedi alayla ve devam etti "Doğukan yeni sınıf arkadaşınız, arkadaşlarının iyi geçinmesini sağla ve teneffüste okulu gezdir ki öğrensin."

Müdür yardımcısı kapıdan çıkarken "İyi dersler hocam." dedi ve kapıyı kapattı.
Adam çıkar çıkmaz hoca, dersini işlemeye devam etti.

Zil çaldığında Doğukan, Volkan'ın yanına gitti. Gülümseyerek "Ee gezdirmiyor musun okulu?" diye sordu.

Volkan bakışlarını yeni gelen çocuğa dikti. "Ne o ilkokul mu sandın burayı?"

"Anlamadım."

Göz devirerek "Diyorum ki, küçük çocuklara muamele gösterir gibi seni gezdirmemi beklemiyorsun sanırım."

"Ne bu agresiflik, ilk günden elimden bir şey çıksın istemiyorum. Hocan ne dediyse onu dedim insan gibi."

"Yaa, bak sen elinden kaza mı çıkarmış?" dedi sinirle gülerek.

Volkan tam ayağa kalkacağı sırada kolundan biri tuttu. "Tamam sakin ol. Disipline gitmek istemezsin herhalde."
Volkan kolundaki ele bakıp başını olumlu anlamda salladı. Bir şey demeden  sınıftan çıkıp gitti. Arkasından da sakinleşmesi gerektiğini söyleyen çocuk gitmişti. Doğukan, çıkanların arkasından bakmaya devam etti bir süre. Derin bir nefes alarak "Sabır." diye fısıldadı. Yan tarafında oturan kıza sordu. "Kim bunlar?"

Kız başta anlamaz bakışlarla Doğukan'ı izledi. "Ha, Volkan ve Dağra'yı mı diyorsun?"

"Volkan ve Dağra demek."

"Evet. Şey bu arada ben Gökçe." dedi uzun kahverengi saçlı kız. Oldukça güzel gözüküyordu. Doğukan gülümsedi, "Doğukan. Memnun oldum."

Kız gülümseyerek karşılık verdi. Yeşil gözlü çocuğun yerine ilerleyişini izledi.

...

Son ders zili de çaldığında Volkan, başını yaslandığı sıradan kaldırarak etrafına bakındı. Dağra başında dikiliyodu.

"Hadi. Acelem var."

"Tamam, bekle iki dakika." diyerek kalktı sıradan.

Okuldan çıktıktan sonra her zamanki gibi birlikte yürüyorlardı. Dağra "Yeni çocukla uğraşma." dedi.

"Neden?"

"Sabah okula gelirken indiği arabayı görmeliydin. Onunla sorunun olursa kötü taraf sen olursun."

"Of amına koyayım ya. Nefret ediyorum böyle insanlardan." duraksayıp devam etti "Sınıftakiler pek sevmiş görünüyor."

"Bilmiyorum ki. Konuşmadım." diye cevapladı Dağra.

"En iyisi konuşmamak. Görmedin mi, birkaç gün önce peşimde gezen çocukların bir günde kankası olmuş."

Dağra başını salladı. "Harbi. Paranın kokusunu alınca köpek gibi yılışmaya başlıyor millet de."

Sözünü bitirdiğinde durdu. "Ben artık kafeye geçeyim burdan." dedi.

"Tamam, kolay gelsin." dedi Volkan. Evine doğru yürümeye devam etti.

Yeni gelen çocuk sinirini bozmuştu. Daha bugün gelmiş olmasına rağmen belliydi, bu yıl aralarında iyi şeyler olmayacaktı. Dağra, olumlu düşünmesini söylerdi genelde ama şu an olumlu düşünmek onu daha iyi hale getirmeyeceğini biliyordu.

Eve vardığında kendini yatağına attı. Cebinden telefonunu çıkarıp gelen mesajları okumaya başladı. Sınıf grubuna Doğukan'ı eklemesi için pek çok mesaj atılmıştı. Oflayarak gruba ekledi yeni çocuğu.

---

Evvett ilk bolum hayırlı olsunnn
kisa oldu biliyorum ama ilk bolum cok sey etmeyinn

Kış Yağmuru | bxbHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin