5- Geçmiş

156 11 5
                                    

Ders boştu, coğrafyacı hastalandığı için gelememişti. Nöbetçi öğretmen yoklama alıp çıktığı için şu an herkes kafasına göre takılıyordu.

Doğukan bir süre Instagram'da dolandıktan sonra canı sıkılarak telefonunu cebine koydu. Etrafına baktığında herkesin bir şeyle ilgilendiğini ya da uyuduğunu gördü. Volkan yanındaki Dağra'yla konuşuyordu, Gökçe ise kız arkadaşlarıyla toplanmış muhtemelen dedikodu yapıyorlardı. Arkasına döndüğünde Samet'in de etrafa boş boş baktığını gördü. Ayağa kalkıp Samet'in yanındaki boş sıraya oturdu.

"Ee napıyorsun bakalım?" dedi oturur oturmaz.

"Oo sen gelir miydin yanıma? Hep ben gelirdim normalde, n'oldu?"

"Sıkıldım işte. Baktım oturuyosun boş boş."

"İyi hoş geldin bakalım." dedi Samet. Okulun nasıl geçtiğini sordu Samet, ordan konu okula öğretmenlere ve kişilere geldi. Doğukan fırsatını bulduğu anda sordu. "Siz yakın mısınız Volkanla?"

"Yani." duraksadı ve devam etti "Aslında biraz garip bir çocuk."

"Nasıl yani?"

"Çok yakın takılıyoruz bazen sonra birden soğuklaşıyor, kendiyle konuşmak isteyenlerle tartışıyor falan. O yüzden çok fazla kişiyle tartıştı ama ben anlayabiliyorum neden böyle davrandığını."

"Neden ki?" dedi Doğukan.

"Birilerine bahsetme ama ortaokulda çok fazla zorbalık gördü. Lisede de devam etti gibi işte bu olaylar. Ne sorup duruyorsun sen Volkan'ı, amma merak ettin." dedi Samet.

"Aynı ortaokulda mıydınız?"

"Evet de sana diyorum. Niye soruyorsun Volkan'ı?"

Doğukan dalgınlıkla konuşmaya devam etti "Ama ben seni hatırlamıyorum."

"Ne diyorsun be?" daldığı yerden ayırmak için elini gözünün önünde salladı.

"Ha şey. Volkan'la aynı ortaokuldaydık, arkadaştık hatta. Seni hatırlamıyorum ben." dedi Doğukan.

"Ben Volkan'la aynı sınıfta değildim. Hem ben de seni hatırlamıyorum. Arkadaşsanız niye konuşmuyorsunuz şimdi?" diye sordu Samet.

"Eskiden arkadaştık. Babam daha sonra okulumu değiştirdi, özel okula geçmiştim. Aynı okulda sadece bir buçuk yıl kadar kaldık."

"Sen şey olamazsın herhalde." dedi şaşkınlıkla "Volkan'ın yanında gezen sarışın gözlüklü inek çocuk."

"Yalnız öyle demesek."

"Oha lan. Ne kadar değişmişsin, o zamanlar aynı boydaydınız galiba."

"Çok da değil ben uzundum bi kere. O kadar degişmiş miyim ya?" dedi saçlarının arasından parmaklarını geçirirken.

"Evet, demesen tanıyamazdım asla. Yuvarlak gözlüğün yok muydu senin?"

"Evet evet. Lens takıyorum şimdi. Neyse boşver beni. Benden sonra Volkan'a noldu benimleyken böyle değildi bu çocuk."

"Senden sonra daha da zorbalığa uğradı. Sen yoksun diye millet daha da üstüne gitti. Hatırlıyorum da koruyucun gitti mi diye uzun süre uğraşmışlardı onunla." dedi Samet, konuşurken yüzü düşmüştü.

"Benim yüzümden oldu yani?"

"Hayır öyle demek istemedim. Fazla bilmiyorum ilişkinizi ama sanırım sana çok değer veriyordu. Sensizken çok kez ağladığını gördüm."

"Ona çok zarar verdiler mi? Of amına koyayım o zaman babama itiraz etmiş olsaydım o böyle olmayacaktı. Biz böyle olmayacaktık." dedi duyduğu şeyleri sindirince. Sinirle yumruğunu sıktı, şu an elinden gelebilen bir şey yoktu. Benim yüzümden ağladı, benim yüzümden zarar gördü, benim yüzümden...

"Üzülme senin suçun değildi sonuçta." diyerek onu sakinleştirmeye çalıştı Samet.

"Çok zarar verdiler mi? Çok üzüldü mü?" diye sordu yeşil gözlerini doğruca karşısındaki çocuğa dikerek.

"Bilmiyorum o kadarını zaten bunların çoğunu da o sınıfta olan bir arkadaşım anlatmıştı. Birkaç kez dövülürken araya girip yardım etmek istemiştik."

Gözlerini sıkıca yumdu "Ha bi de şiddete de başvuruyorlardı o siktiğimin puştları."

"Evet..." "İstemedi ama korumamızı, yardım etmemizi, hala da öyle." dedi Samet bakışlarını bahsettiği kişinin olduğu tarafa çevirdi.

Doğukan da baktı onun baktığı tarafa. Başını masaya yaslamıştı, kulaklığı takılıydı. Çok sakin, huzurlu gözüküyordu. Bir daha sana el kaldırmaya çalışan olursa onun elini kırmazsam ben de Doğukan değilim. Şu huzurlu halini bozmaya çalışan kim olursa onu geberene kadar sikeceğim.

Bir süre ikisi de sessiz kaldıktan sonra sessizliği kumral olan bozdu. "Sağol, anlattığın için."

"Önemli değil. Arada gel de konuşalım böyle." dedi gülümseyerek. "Peki şey soracağım. Siz şu an neden konuşmuyorsunuz?"

"Hatırlamadı beni."

"Söylemedin mi ona?"

"Büyük ihtimalle benden nefret ediyordur. O zamanlar onu bırakıp gitmemeliydim." dedi Doğukan.

"Belki öyle değildir, yani nefret etmiyordur senden."

"Zannetmiyorum ama belki bir gün söylerim." tekrar baktı Volkan'a doğru.

Hala yatıyordu, yüzünde belli belirsiz bir gülümseme vardı. Acaba ne görüyor rüyasında? Dalgalı saçlarının yüzüne dağılmış haline odaklandı.

Tatlı...

...

Son ders de bittiğinde çantasını toplayıp sınıftan çıkmak için kapıya ilerledi. Önünde Samet'i gördü, "Volkan neden eve gitmiyor?"

"Okul çıkışında kurs oluyor. Onlara kalıyordur büyük ihtimalle."

"Sen kalmıyor musun?" diye sordu Samet'e.

"Yok ya okuldan sonra iki ders daha çekilmez."

"Öyle haklısın. Neyse sen önden gidekoy ben dolabımda kitabımı unuttum onu alayım." diyerek ayrıldı çocuğun yanından.

Üst kata çıkıp müdür yardımcısının odasına girdi. "Hocam ben 11/E'den Doğukan Eroğlu. Kurslara kayıt yaptırmak için gelmiştim."

"Kayıtlar bitti neden daha önceden yaptırmadın?" dedi müdür yardımcısı.

"Ben okula daha yeni geldim hocam." dedi Doğukan.

"Öyle mi? Hoşgeldin madem."

"Hoşbuldum." dedi ve yapmacık bir gülümseme sundu.

"Bir dakika." diyerek bilgisayarından bir şeyler baktı. "Şu an 11'lerin iki tane kursu varmış. Git sor içerideki hocalara hangisi boşsa seni eklesin listeye."

"Tamam hocam. Teşekkürler, iyi çalışmalar." diyerek odadan çıktı.

Alt kata inip kapının üstündeki camdan içeri baktı. İlk sınıfa baktığında direkt Volkan'ı görmüştü. Sırıtarak kapıyı tıklattı.

"Gel."

Hocanın yanına ilerleyip durumu anlattı. Hoca da istediği birinin yanına geçmesini söyleyip eline çözmesi için fotokopi verdi.

Doğukan boş yer ararmış gibi bakındı etrafa sonunda boş yer bulmuştu. Ne tesadüf ki onca boş yer varken Doğukan'ın ilgisinin sadece Volkan'ın yanındaki boş yer çekmişti.

"Oturan yok sanırım." diyerek çantasını koydu.

"Aslında tek oturmayı tercih ediyorum." dedi Volkan soğuk bir ses tonuyla.

"Aa öyle mi? Bazen değişiklikler iyi gelebilir."

"Umarım." diyerek önüne döndü Volkan.

---

Sona yazcak bir sey gelmedi aklimaaa
of of okul var yarin

Kış Yağmuru | bxbHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin