Byli tam asi hodinu. Khan se stále žárlivě díval na Spocka. Ten dělal, že si toho nevšiml. Diskuze se točila výhradně kolem toho, jak se odsud dostanou. Ne, že by se jim tady nelíbilo. Ale Spockovi i Emmě záleželo na míru.
Do místnosti vešla Bona a pár lidí. Dvě ženy a tři muži. Všichni měli na sobě mnohem jinačí oblečení. Jediná Bona byla v rouchu. Oni měli barevné kalhoty, sukně a trika. Jestli se tomu tak dalo říkat.
„Večer být oslava a smutek naši smrt přátelé. Vy tam být taky. Vy pomoct obrana. Oni" ukázala na lidi za sebou. „ vám dát šaty. Vy Emma jít s ženy a vy Khan a Spock zůstat tady."
Ženy vzaly Emmu a někam ji táhly. Muži zůstali a jeden vytáhl podobně zbarvené oblečení. Bona jim něco řekla a pak odešla.
Ženy Emmu dotáhly do jedné chýše. Tam z ní sundaly uniformu a navlékly na ni pestré barevné roucho. Pak vzaly nůž a usekly rukávy. Zbyly z nich jen cáry.
Potom vzaly misky s červenou barvou. Každá do nich namočila dva prsty a pak jí přejeli po tváři. Nakonec ji rozpustily vlasy a daly do nich květiny.Emma se párkrát otočila a prohlédla se. Vypadala úžasně. Kdyby ji tak mohli vidět její rodiče.
Khana a Spocka svlékli z uniforem a přes ramena jim přehodili pestře barevnou látku.
Na bocích ji převázali koženým pásem s keramickýma ozdobama. Na krk jim pověsili kovové náhrdelníky z kůže a kovu. Obličeje jim pomalovali pestrými barvami.Když se Khan podíval na Spocka musel se začít smát. Vidět takhle oblečeného vulkánce? To se poštěstí jednomu z miliónu.
„Čemu se smějete?" zeptal se Spock.
„Tobě. Víš jak vypadáš? Jako kdyby si spadl do nádrže s barvou, " řekl Khan a dal se smál. Spock nad tím jen pozvedl obočí.
„Nám se může zdát divné jejich oblečení a zvyky. Jim se zase můžou zdát zvláštní naše uniformy a náš vzhled," řekl. „ Správně bychom s nimi neměli ani mluvit. Základní směrnice. Bohužel jsme ji už porušili. Tak alespoň musíme co nejméně narušit jejich kulturu."„Vaše ďábelské vzezření tomu velice napomáhá. Počkat vy jste porušil směrnici. Za to půjdete před vojenský soud. A ještě za to, že jste mě nepřivezl na Kronos. Spocku vždyť vy přijdete o místo a všechnu důstojnost. Upřímnou soustrast." začal se hrozně smát.
„Řekl bych, že ne. To kvůli vám tu jsme."
Dřív než stihl Khan něco říct vzali je ti muži za ruce a někam je táhli. Khana jeden a Spocka dva. Jeden ho vedl a druhý ho podepíral.Venku už byla noc. Vedli je do středu vesnice. Oheň plápolal velmi vysoko. Khan se rozhlédl po prostranství a hned uviděl Emmu. Byla v pestrobarevném rouchu s krátkýma rukávama. Ve vlasech měla květiny.
Všechny je posadili k jednomu stolu. Všude hrála hudba. Najednou utichla. Ke stolu přišla Bona.
„ Vůdce mít teď proslov. Prosím být ticho," řekla a usadila se na kraj vedle Emmy. Všichni byli zticha a ani nedutali. Když vůdce kmene dokončil proslov, Bona jim ho potom řekla zkráceně ve standartu.
Všude hrála hudba. Na stolech bylo jídlo a pití. Zvláštní oslava. Včera jim zemřela spousta přátel a teď? Oslavují. Khanovi to připomnělo oslavy na počest zemřelých na Zemi. Sám se několika zúčastnil. Ke stolu přišel jeden pár. Teda to aspoň tak vypadalo. Něco řekli. Nebo se spíš na něco zeptali. Khan se tázavě podíval na Bonu.
„ Oni vás prosit o tanec. Khan s Aschiokae a Emma s Merdokes." přeložila jim jejich žádost. Khan a Emma se na sebe podívali a pak vstali. Jejich partneři je vzali za ruce a vtáhli do víru tance. Spock tam zůstal sám. Bona na chvíli někam odešla.
Zadíval se na rej před jeho očima. Pak mu došlo, že má trochu hlad. Při slavnostní hostině snědl jen několik kusů ovoce nebo čeho. Zhlédl očima obsah stolu. Většinou maso. Sem tam nějaké to ovoce. Sáhl po džbánu, aby zjistil jeho obsah. Byla to krvavě rudá tekutina. Raději ji nechal být.
„ Ty mít hlad" ozvala se Bona. Z čista jasna se objevila za ním. V ruce dřímala malý džbánek. Podala ho Spockovi. „Vypít to. To být na zahnání žízně a zdravé."
Spock od ní přijal džbánek a nahlédl do něj. pak to vypil.
Khan se několikrát při tanci prostřídal. Nakonec tančil s Emmou. Až teď z blízka si všiml jak krásné oči má. Ona asi vypila něco s alkoholem, protože jí nevadilo, že s ním tančí. A tančili až do noci.
:) Nová kapitola. Někde jsem slíbila, že tuhle knížku dopíši do konce školního roku. No spousta práce. Jinak už mám vymyšlenou další knihu ze světa ST. Potkáme se se Spockem na Romulu. ;)
ČTEŠ
Star Trek Trosečníci
FanficKlingonské impérium chce aby Federace nechala předstoupit Khana Nooniena Singha před soud, aby se zodpovídal ze svých činů. Kapitán Kirk dostane za úkol odvést Khana na Kronos, ale Klingoni si nepřejí žádné plavidlo Federace na jejich území. Spock p...