24. kapitola

151 17 1
                                    

Emma byla venku a pomáhala různým vesničanům. V duchu si představovala nejhorší scénáře, které by se mohly stát. Nevěděla, jak dlouho se bude ještě muset chovat nenápadně, ale musela to vydržet do doby, než přiletí klingoni. Né, že by jim věřila, ale dal jim slovo ten vulkánec.

Vždycky hrozně znejistila, když byl Khan poblíž. Snažila se dívat jinam a pokud možno, tak neblábolit. Jenže to jí v téhle chvíli šlo dokonale.

Zrovna byla na obědě a snažila se utrhnout stehno nějakého ptáka. A vůbec jí to nešlo.

„Mohu spanilé dámě pomoct?" pronesl Khan. Emma sebou trhla a chtěla mu říct, že to zvládne, ale to už utrhl stehno a podal jí ho. Ona jen špitla "dik" a dál se věnovala jídlu. Khan si sedl těsně vedle ní.

„Co si dělala celý den?" zeptal se.

„Pomáhala"

„A to je vše? Nic víc?" zeptal se znovu a objal ji kolem ramen. Emma se zavrtěla a zároveň trochu zčervenala. Pak si, ale vzpomněla co udělal Spockovi a odtáhla se.

„Ale no tak" řekl. „Mohli bychom tomu tady vládnout. S našimi schopnostmi bychom mohli vybudovat impérium. A ty by si byla královna. Teda císařovna" přemlouval ji dál.

~~~

Bona obvazovala Spockovi hruď. Už zase. On by to už mohl zvládnout sám, ale Bona mu to zakázala.

„Za jak dlouho přijdou tvoji lidé?" vyzvídala a utáhla uzel.

„Byli v soustavě a najít na které planetě jsme pro ně nebude těžké. Sssss" syknul Spock. Mluvit už mohl celkem dobře. Díky Bonině péči dokonce už i chodil.

„A jak ho chytíte? Myslím, že moje lidi jejich příchod vyděsí." Spock se zamyslel. Bona měla pravdu. Napadlo ho, že by ho mohli odlákat do lesa. Někam daleko.

„Emma by mohla pomoct. Khan k ní cítí velkou náklonnost" řekla po chvíli Bona. Spock se na ni rychle podíval. Úplně zapomněl, že ona je telepat.

Zarazila ho, ale informace, že Khan je do Emmy zamilovaný.

„Děje se něco?" otázala se Bona.

„Ne nic. Jen můj druh neuznává emoce a sňatky máme většinou domluvené" vysvětlil jí. Ona jen chápavě kývla hlavou a odešla s prokrvácenými obvazy.

Spock v místnosti osaměl. Rychle se natáhl pro hnědou vestu, kterou mu Bona přinesla. Oblékl si ji a začal vymýšlet co bude dělat dál. Mohl by se pokusit ještě něco udělat s komunikátorem, ale bylo by to zbytečné. Rád by si četl, ale Bona tu měla jen nějaké zápisky v jejich jazyce, kterému on ani za mák nerozuměl.

Najednou za sebou uslyšel zvláštní zvuk. Rychle se otočil. V rohu místnosti se materializovala vysoká, pláštěm zahalená postava. Spock si ji prohlédl od hlavy až k patě. Postava udělala zřejmě to samé. Potom si sundala kápi. Před Spockem stál velvyslanec Sarek. Spock se rychle postavil do pozoru.

„Velvyslanče Sareku..." Sarek zarazil Spocka rychlým pohybem ruky.

„V této chvíli stačí pouze Sareku nebo otče." Spock kývl hlavou, jako znamení souhlasu.

Na schodech uslyšeli oba dupot. Sarek si rychle nasadil kápi a čekal v koutě. Do místnosti vešla Bona a usmála se.

„Vítejte Sareku" pozdravila ho. Sarek si sundal kápi a jeho obočí zmizelo pod ofinou.

„Bona je telepat. Očividně tě slyšela a cítila" vysvětlil rychle Spock. Sarekovi se objevilo obočí a Bona se usmála.

„Přišel jsem dohodnout, jak dostaneme Khana na loď." sdělil Sarek.

„Mohli bychom ho nějak odlákat z okolí vesnice. Pokud ho budou chtít klingoni chytit sami nesmí je u toho vidět vesničané" řekl Spock. Sarek se zamyslel.

„Na lodi je teleport, ale Khan by se nesměl hýbat. To je náš problém. Potřebujeme vymyslet, jak ho znehybnit" vysvětlil Sarek. Spock si dlouze povzdechl a pokrčil ramena. To jeho otce dosti udivilo.

„Stačí ho teda odlákat dostatečně daleko od vesnice. Pak ho dokážete přenést na vaši loď?" chtěla se ujistit Bona. Sarek kývl hlavou.

„Něco vymyslíme a dáme vám vědět. Budeme neustále ve spojení. Pro jistotu sledujte náš pohyb."

„To se mi zdá přijatelné" souhlasil Sarek a kývnutím hlavy se rozloučil. Potom dal signál lodi na orbitě, aby ho přenesli. Po chvíli zmizel v rudě světelkujících tečkách.

Bona se podívala na Spocka.

„Mám jít najít Emmu?" zeptala se. Spock se na chvíli zamyslel.

„Bude to tak nejlepší"

Tadá :) Už se blížíme ke konci. Co myslíte? Povede se to, nebo Khan uteče?

Star Trek TrosečníciKde žijí příběhy. Začni objevovat