19.Bölüm

46 6 3
                                    

Ülgen ve Erlig'in hikayesi

Çok eski zamanlarda  bu dünyanın kuruluşunu 2 kaideye bağlıydı.

Bu dünyanın, Ülgen ve Erlig adında iki tanrısı vardı.
Ülgen göğün 16.katında yaşarken, Erlik ise yeraltının 7 kat altında yaşıyordu.

İnsanlar ve varlıklar için kurallar vardı. Bu kurallar sadece insanlar için değil , Ülgen ve Erlig için de geçerliydi.

Onlar aslında yeryüzünde düzenleyici gibiydiler. Ülgen iyiliği, ahlakı ,yardımseverliği ve her zaman saflığı temsil ederken, Erlig ise tam tersi kötülüğü, kini ,intikamı ve ihtirası yani kötülüğü temsil ediyordu.

Aslında ilk başlarda Ülgen ve Erlig arasında hiçbir sorun yoktu .

Biri iyiliği yayarken biri ise kötülüğü yayıyordu. Bu sayede denge oluşuyordu.

Ama ikisi arasında bir farklılık vardı.

Erlig yer altında sadece tekti.
İçinde ise dolduramadığı bir yalnızlık çekiyordu.
Aslında etrafında birçok kişi vardı arkadaşları, zebaniler ve bir çok kişi .

Ülgen ise Erliğe göre daha rahattı.
Her istediği zaman mekanından çıkıp yaratıldığı dünyaya gidip eğlenebiliyordu.

Ülgen istediği kişiyi nasıl olsa sevebilirdi , iyi bir kişiydi ve ayrıca tanrıydı.

Erlig ise kimsenin onu seveceğini düşünmüyordu.

Çünkü o kötüydü her ne kadar tanrı da olsa  kim göz göre göre kötü birini severdi ki.

Ülgen'in Erlig hakkında düşünceleri ise şunlardı:

Ona göre Erlig yer altından asla çıkmamalı, kimseyi sevmemeli ve sadece kötülük yapmalıydı. Eğer birini severse kötülüğü ona da bulaştıracaktı.

Aslında Ülgen'e göre Erlig hiçbir zaman mutlu olmamalıydı.  Ona göre düzen ve denge önemliydi.

Ülgen'e göre Erlig birini severse Erlig'in kötü duygularından feragat edeceğini düşünüyordu .

Ona göre Erlig her zaman mutsuz ,yalnız ve yer altında yaşamalıydı.

Nasıl olsa onun görevi buydu o hiçbir hakka sahip değildi.

Nasıl ki insanlar kötülüğü seçiyorsa ve sonucu cehennem oluyorsa.

Ona göre de Erlig her zaman cehennemde kalmalıydı.

Çünkü Ülgen'e göre Erlig her zaman kötüydü ve kötü kalacaktı.

Peki Erlig mutlu olsaydı bu neyi değiştirirdi zaten göreviydi ve doğuştan kötüydü. İnsanlara tercih sunuluyordu. Onlar ister iyliği  ister kötüğü seçiyordu.  Erlig ise onların kötüyü seçmesi ile onları cezalandırıyordu.

Bir gün tanrıların bile beklemediği bir şey oldu.

Gökler Ülgen ve Erlig arasında eşitlik sağlamak istedi.

Çünkü ikisi de tanrıydı.
İyiliği yayan Erlig de olabilirdi, kötülüğü yayan Ülgen de olabilirdi.
 
O zaman Ülgen yine aynı fikirde olacak mıydı?

Gökler Erlig'e bir  ruh eşi yarattı. Erlig'in ruh eşi ise ne Ülgen'in ne ne de Erlig'in ülkesinde doğacaktı.

Erlig'in ruh eşi hem iyiliği hem kötülüğü içinde barındıran biri olacaktı.

Erlig ise bu durumu öğrendiğinde içinde bir özlem barındırmaya başladı. Yıllar hatta yüzyıllar geçti, sonunda ruh eşi doğmuştu.

Ülgen ise  bu durumu hiçbir zaman kabullenmek istemedi. Onun için Erlig hakkındaki düşünceleri her zaman aynı kalacaktı.

Ülgen sonunda bir karar vermişti.

Belki de bu yaptığı asla kendi kaidelerine uymayacaktı . Çünkü o iyliği ,saflığı temsil ediyordu .

Ama eğer suçu kendi işlemezse ve başkasına işlettirirse , bu onun suçu olmazdı öyle değil mi.乁⁠(⁠ ⁠•⁠_⁠•⁠ ⁠)⁠ㄏ

Erlig ise bütün dünyada ruh eşini aramaya başlamıştı tam buldum derken, Ülgen  Erlig'in ruh eşini asla doğmaması için ruhu ile birlikte emrindeki kişilere katlettirmişti.

Erlig ise kötüydü ama sadece mutlu olmak istemişti. Ona bu kadar mutluluk bile gerçekten çok muydu.

Ülgen ise iyiliği ve saflığı temsil etmesine rağmen gerçekten temiz bir saflığa sahip miydi?

Ya da Erlig kötü diye onun hiçbir zaman iyi yanı olamayacak mıydı?

Merhaba arkadaşlar umarım beğenmişsinizdir.
Kendinize çok dikkat edin, umarım her zaman sizi düşünen ve iyi insanlarla karşılaşırsınız.
Yıldıza basıp, yorum yorum yaparsanız çok sevinirim.

Türk mitolojisinden sizin hoşlandığınız hoşunuza giden birisi var mı?

Bu kötü bir karakter de olabilir Hınkır Munkur ( canavar ) da olabilir.

Yorumlarda paylaşabilirsiniz, hem böylece biz de bilmediklerimizi öğrenmiş oluruz hem de bilgi paylaşımı olmuş olur.

Sınavlar sağ olsun çok fazla bölüm yazamadım.  Yarın da bir bölüm atmayı düşünüyorum.
Umarım bölümü beğenmişsinizdir yıldıza basmayı ve yorum yapmayı unutmayın.

KANLI LOTUSHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin