Etrafa göz gezdirdim ve karşımda dikilen adama diktim bakışlarımı.
" Yüzbaşı Turan ALSANCAK." Yüzbaşı Şafak BOZKURT." Sizi almaya geldim Yüzbaşım." Başımla onaylayıp arabaya ilerledim." Şafak!" Arkamdaki sesle arkama döndüm.
" Aslan?" Şafak?" Aras?" Şafak?" Önüme döndüm hızlıca." Lan siz?" Asıl sen? Şafak Mardin mi sıktı canım benim neden burdasın?" Arkama döndüğünde Turan Yüzbaşı da binmişti." Aynen canım sıktı." Siz?" Çocukluk arkadaşımız. İlerle sen. Kızım Mardin sıktı eyvallah bula bula Hakkari'yi mi buldun?" Sana ne lan benim nereye geldiğimden?" Hâlâ aynı Şafak aynı!" Dedi Aras söylenerek." Sende pek değişmemişsin Aras merak etme." Baban napıyor?" Çok güzel bir soru Allah bilir." Ne demek Allah bilir?" Valla oğlum en son Edirne'deydi sonrası yok bende abimleydim ben."
Haa abin?" Abim fena değil sizinkiler."İYİ." Sustum sonra. Kayısı uzattı Aras." Al sen seversin." Alerjim çıktı be oğlum. " İlacın?" Yanımda." E al o zaman." Uzattığı aldım tereddüt ederek. Ağzıma attığım ve çiğnedim yavaşça." Hassiktir krem abimde kaldı!" Arabayı durdurdu yüzbaşı." ŞAKA MISIN SEN!?" Üçüne de göz gezdirdim ardından bakışlarımı bileğime çevirdim kaşınmaya başlamıştı bile." Şafak şaka de." Sence şaka mı?" Yüzümü buruşturdum bileğimdeki yanmayla ve elimi bileğime götürdüm." Bekle kaşıma daha da kötü olacak." Ben napayım yani yüzbaşım kolaysa sen dayan." Kızım o kadar asker olmuşsun ona mı dayanamayacaksın ikincisi Turan daha iyi." Benim tepemin tasını attırma Turan! Ben napayım ya o kadar işgence gördüm onları tercih ederim şu kaşıntıya!" Şaşkınlıkla bana döndü sonra gözleri etrafı taradı ve arabadan indi. Elinde eczane poşetiyle geri döndü ve kremi çıkartıp kutusunu açtıp bana uzattı." Al hadi." İkiletmeden aldım ve kaşınan yere sürdüm." Teşekkür ederim." Rica ederim." Sana kayısı yok Şafak hanım." Göz devirdim. " Aras bey özlemişsin baya beni." Tabi. Ciddi olarak özlettin kız kendini." Güldüm.
" Şafak ya gel sen boşver bunun timini Aras'ı buna verelim seni biz alalım." Lan! Aras'ı niye ben alıyorum?" Ne yaptın Aras lütfen söyle." Ben bi bok yapmadım ki!" NAH YAPMADIN!" İkisi de birden patladı.
" Napmışım?!" Ben miydim lan kaskıma kurşun yiyen!" Ben miydim asıl oyun oynar gibi çatışmada yürüyen!" Ebesinin nikahı Aras!" Sustum." Sus zaten." Diye homurdandı Turan. " Şafak.. Yiğit nasıl?" Bakışlarım donuklaştı yumruğumu sıktım." Ben.. yanlış birşey mi söyledim?" Gözlerim karardı bir anda. " Şafak?" Çığlıklar yankılandı kulaklarımda." Şafak!" İrkildim. Dilim tutulmuştu sanki konuşamadım Turan'ın bakışları bana döndü bu sefer." Şafak? İyi misin?" Başımın döndüğünü hissettim." Şafak?" Çek o elini." Dedim dişlerimi sıkarak çok şükür." Özür dilerim. İyi misin?" Midem ağzıma geldi." ŞAFAK!" Kesin sesinizi!" İrkildiler bir anda. " Sağa çek." Ne?" Çek arabayı sağ Yüzbaşı!" Sağa çektiğinde indim.
" Şafak?" Çığlıklar yankılandı tekrar kulaklarımda kulağımı kapattım bacaklarım daha fazla taşımadı yere çöktüm." Şafak?" Kes şunu!" Gözlerimi kapattım sıkıca. Bedenime sarılan kollarla geri çekildim hızlıca bana bakan gözleri görünce rahatladım az da olsa. " Aslan?" İyi misin Şafak?" Doğruldum." Ö-özür dilerim ben noldu bilmiyorum.." Şafak Yiğit'e noldu?" Dilim tutuldu." Sorma artık şu soruyu! Şehit oldu! Oldu mu şehit oldu!" Geriledi." Tamam sakin ol." Şehit oldu.." diye mırıldandım kendi kendime." Sakin ol." Bana sarıldığında gözlerimi kapattım." Sakin tamam geçti." Gitti Aslan.. gitti." Geri çekildim hemen ardından." Özür dilerim." Sorun değil. Bin hadi biraz dinlenmen lazım." Eve geçtiğimde etrafa göz gezdirdim.
" Daha iyi misin?" Hıhım." Pencereye yaklaştım. " Şafak.. senin sakladığın şey ne?" Sustum yine. Yüreğim dayanmıyordu artık konuşamıyordum bu konularda.
" Şafak. Anlat hadi." Susmaya devam edince yanıma geldi." Canın acıyor biliyorum.." bakışlarımı Turan'a çevirdim." Ama içindeki her neyse seni daha kötü yapıyor." Sustum tekrardan haklıydı ama nasıl bahsedebilirdim ki?" Anlatmak istemiyorsan üstüne gitmeyeceğim ama anlatmak istersen.. güven bana." Şehit oldu.. gözlerimin önünde. İşgenceyle." Daha fazla kendimi tutamadım ağlamaya başladım kendimi yere bırakacakken tuttu ve koltuğa otutturdu." Şafak sakince anlat." Görev vardı tim için açığa çıktık işgence ettiler. Benim canım yanmaz benim canımı o şekilde yakamazlar bu sefer o- ona ilerlediler.." gözlerimi kapattım.
" Amacı beni korumaktı.. beni korurken şehit o-oldu." Gözlerim karardı tekrar." Şafak bana bak. Şafak bana bak dedim." Koltuğa tutundum sıkıca." Şafak bak bana güzelim bak hadi." Boğazımın sıkıldığını hissettim elimk boğazıma götürdüm." Şafak. Bak bana güzelim hadi." Elimi çekti boğazımdan. Daha da sıktı boğazımı kolları bedenime dolandı." Şafak bak hadi. Lütfen." Ona döndüm zar zor. " Şafak. Sakin ol güzelim." Benim yüzümden oldu." Kendini suçla diye anlattırmadım bunları." Kalbimin sıkıştığı hissettim. Bir sarsıntı kendime getirdi beni. Doğruldum hızlıca ve mutfağa ilerledim." Aha delirdi yine." Diye seslendi Aras. Tabancamdaki kurşunları saydım tek tek hemen ardından elimden aldı tabancayı Aslan." Hayır Şafak." Aslan ver şunu." Asla. Yapacaksan yap istediğini ama tabanca yok." İçeri geçti hemen ardından derin bi nefes aldım ve işime başladım.
🌕
Son tabağı da masaya koyduğumda boş gözlerle bakıyordu Turan naptığımı anlamamış gibiydi.
" Bakma öyle kendini kötü hissedince mutfağa giriyor o." Sözde fırsatı kullanıyorsunuz oğlum pisliklik yapmayın lan." Kendine öyle geliyor?"
Baklavadan ağzına attı Aras." Şafak. İyisin değil mi?" Başımla onayladım.
" Yesene sende." Emin olmak istiyordu sadece. Yüzümde gezindi gözleri bir süre. Gülümsemeye çalıştım." İyiyim." Önündekilere baktı." Bakma oğlum öyle arada bi bizde sinirlendiriyoruz."
Mala bakar gibi baktı." Kızı mı kullanıyorsunuz?" Yok be oğlum kendi isteğiyle yapıyor." Aslan'ın bakışları beni buldu bu sefer." Şafak cidden bu seferki daha kötü gibi." Gözlerimi kaçırdım." İyi misin?" Sormayın bana şunu! Yiyin işte sadece!" İrkildi üçüde balkona çıktım ve ellerimi korkuluklara yasladım.
İçeri geçtiğimde susuyorlardı." İyiyim ben kafamı toparlamam lazım sadece devam edin siz." Sen yemezsen olmaz." Ağzıma baklavadan attım ve yerime oturdum. Bana bakıyordu üçüde." Bana bakın dönün önünüze."
Döndüler ve tatlılara geri döndüler.
" İsterseniz timleri de çağırın." Eğleniyorlardır." Siz niye buradasınız o zaman?" Seni böyle mi bırakalım Şafak?" Turan bak güzele kardeşim iyiyim ben. İyiyim." Tabi efendim başka hangi yalana inanmam gerekiyor?" Dikişlerim sızlamaya başladı geriye yasladığımda dudaklarımdan bi çığlık çıktı." Şafak?" Belimi tuttum." Sorun yok. Dikişlerim sızladı biraz." Ne dikişi?" Pot kırmıştım yaralandığımı söylememiştim." Şafak ne dikişi dedim?" Ebenin dikişi." BİZE NİYE SÖYLEMEDİN!" Bana bir daha sesinizi yükseltin sizin ses tellerinizi kopartırım!" Şafak cevap ver bana." Yaralandım oldu mu yaralandım sonuç bu salın lan beni yeter." Geri çekildiler." Beyler kalkalım biz dinlensin o da." Deli." Aras." Dedim uyarırcasına. Kalktıklarında Turan'ın yüzü takıldı gözüme.
BEN GELDİMMMM TEKRARDAN YENİ BİR KURGUYLA NASILSINIZ GÖRÜŞMEYELİ KARAKTERLER PEKİ?? EH GELMİŞKEN Bİ YORUM YAPIN Bİ OYLAYIN
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ŞAFAK
HumorYeni tim yeni şehir yeni insanlar. Şafak BOZKURT tayini Hakkâri' ye çıkar ve çocukluk arkadaşlarını bulur. Şafak geçmişinin izini silemezken Turan çocukluğunun izlerini silemez aynı yerden yaralılardır aslında. Sadece oyuncular farklı.( Küfür içerir)