3

175 5 0
                                    

Gözlerimi araladığımda telefon sesine küfrettim." Noldu?" Uykuluydum! Döndüm yatakda." Sen hâlâ uyuyor musun?" Yok amınakoyayım bayılmışım sadece! Uyuyorum Aras!"
Kalk da gel hadi." Nereye?" Tugaya?" Daha var?" Olsun sen erken gel." Senin ebeni si...." Cümlem yarım kalmıştı yüzüme kapatmıştı uyuz.
Doğrulup üstümü değiştirdim ve tugaya geçtim." Allah belanı vermesin Aras!" Başlıyoruz. Ne halt yedim yine?" Lan beni niye uyandırıyorsun?!" Gel diye?" Ya sabır temalı bakışlarımdan sonra sustu 4 Yüzbaşı oturmuş çay içiyorduk. Timin geri kalanı da toplandığında Aslanlar operasyona çıkmıştı." Ben çok sıkıldım ya." Komutanım yanlış anlamayın ama siz niye durmuyorsunuz?" Oğlum operasyon olmayınca sinirimi atacak yer arıyorum." Neden sinirlisin?" Dişlerimi alt dudağıma geçirdim.
" Şaka yapıyorum de." Cevap olarak sadece baktım." Kızım sende hiç mi yorulmak yok." Yok?" Komutanım. Etrafta göz gezdirdim onun sesiyle.
Komutanım. Görüş açıma girdi bedeni baktım bir süre ağlamak istiyordum. Hayır komutanım ağlamak falan istemiyorsunuz. Ben iyiyim. " Şafak!" İrkildim" Noldu?" Asıl sana noldu sabahtan beri sana sesleniyorum." Dalmışım. Noldu?" Daldığını bende farkettim nereye daldın?" Gözlerimi kaçırdım. Sustu o da bir süre." Biri bize ne olduğunu anlatabilir mi?" Selim'in sesi sessizliği bozdu ikimizde susmayı tercih ettik.
" Anladık kötü birşey olmuş." Dedi Kaan abi." Komutanım anlatın sizde rahatlayın." Önemli birşey değil." İçeri giren kadına döndüm. " Zeynep?" Kaan." Sarıldılar birbirlerine Zeynep abla Kaan abinin eşiydi. Bir de kardeşi vardı Miray.
" Komutanım ope...." Hadi gidelim Kaan abi sen kal istiyorsan eşinle ilgilen.." yok komutanım olmaz önce vatan." Eşinin alnından öpüp çıktık ve detayları aldık. " Görelim marifetlerini Şafak hanım." Sırıttım sadece ve aşağıya inmeye başladım. Adımlarım kayaların üstünden tüy gibi geçerken konuşma sesleri duyunca yüksek bir kayanın arkasına geçtim. Birşeyler konuşuyorlardı seslerden tek kişinin kaldığını anlayınca arkasından yaklaştım ve boynunu kırıp geri çektim. " İçerde yaklaşık 20 kişi var." Onu kayaya yaslayıp göz gezdirdim tekrar etrafa.
" Çocuklar var." İçimin öfkeyle dolduğunu hissettim." Çocukları uzaklaştırabilir misin?" Denerim." Yakalanma." Bir çocuk gözüme çarptı işaret parmağımı dudaklarıma götürdüm yanıma yaklaştı." Tüm çocukları çaktırmadan buraya getirir misin?" Başıyla onayladı gülümseyerek. Çocukları getirirken fazla dikkat çekmiştim." Kürşat çocuklara yaklaşanı vur! Atış serbest!." Ben çocukları güvenli bir yere alırken kucağıma sinmiş çocuk sadece duruyordu. Temizledikten sonra kucağımdaki çocuğa baktım." İyi misin?" Evet.." kolundaki izlere baktım içimdeki öfke arttı." İyi misin?" Yanıma yaklaşan Turan'a döndüm." Ben iyiyim.." çocuğun kollarına takıldı gözleri. Birkaç küfür mırıldandı. Yanık kremi çıkardı çantadan çocuğa yaklaştı." Uzat hadi kolunu." Bana baktı çocuk." O da Türk Askeri. Korkma." Kolunu uzattı kremi sürdü hafifçe yanıkların acısını biraz da olsa alırdı en azından boştaki elime yüzümdeki kumaşı indirdim.
" Daha iyi mi?" Başını okşadı çocuğun.
" Evet." Çocuğu istedi benden ikiletmeden verdim. " Onlar da mı asker?" Arkamızdaki timi gösterdi." Evet onlarda asker." Onları köylerine götürmek için ilerledik. Köye geldiğimizde etrafta kimse yoktu." Biz Türk askeriyiz! Çocuklarınızı getirdik!" İlk başta bir kadın çıktı sonra diğerleri.
🌙
Eve gelir gelmez kendimi duşa attım. Üstümü giyindikten sonra koltuğa kurulup bacaklarımı kendime çektim anılarım geçti gözlerimin önünden Yiğit'in şehit oluşu arkadaşlarım ailem herşey. Başımı geriye attım uyumak istiyordum ama uykum yoktu. Kapı çalınca doğruldum. Karşımdaki kişilerle boş boş baktım.
" Mesajlara bakmadın?" Uykum var." Neden uyumuyorsun?" Uyumak istemiyorum." İçeri geçmelerini işaret ettim. İçeri geçtiklerinde yanlarında Turan yoktu." Turan nerde?" Nöbette." Başımla onayladım. " Bitince gelirmiş Şafak birkaç gün bizde kalsana bu yemek yapamıyor." Ters bir bakış attı Aslan." Görevim mi lan benim sana yemek yapmam?!" Döner yemekten içim dışım döner oldu!" Tamam susun yarın gelirim." Allah razı olsun Şafak." Sende de kardeşim." Onlar koltuğa oturken tekli koltuğa oturdum." Operasyon nasıldı?" Fena değildi." Bu mal dışında." Şokla Aslan'a baktı Aras." Ben mi?" Sen." Ya senin benimle ne alıp veremediğin var." Oğlum geri zekalı mısın?! Bomba patlamayacaktı! Neden alıp koşuyorsun! Yangın çıkınca geberdik lan!" Anlık patlamıştı Aslan." Sen benim için endişelendin mi?" Siktir git Aras! Lan Gökalp yapsa anlayacağım ya ama sen!" Ağzını açtığında susturdu." Sus!"
Güldüm bu hallerine en seslisinden hatta. Ters ters baktı Aslan teslim olmuş gibi ellerini kaldırdım." Sustum. Tamam."  Yarım bi gülüş belirdi dudaklarında ardından Turan da geldi Aras ve Aslan hâlâ sessizken bi haltlar yediklerini anladım.
" Ne halt yediniz?" Benden bu kadar bilmeye hakkı var. Eski sevgilin geldi." Şerefsiz hangi yüzle gelmiş?" Boş gözlerle baktı Turan." Bilmem birşeyler anlattı ama." Ne anlattı ya?"
Ne anlattı mesela hâlâ ona yazıyormuşsun.." Siktirsin gitsin! Şerefsiz herif!" Onu özlüyormuşsun.." diye devam etti." Tabi canım çok özledim inandım demeyin bana." Neden ayrıldın?" Aldattı pislik." Güzel şaka ama komik değil sen aldatılacak kadın mısın be." Aldatılacak kadın zaten yoktur evet ben aldatılacak  kadın mıyım ya?!" Bizde inanmadık zaten." Sırıttı Aslan." Naptınız lan?" Azıcık hırpaladık." Göz ucuyla baktım Aslan'a." Azıcık?" Yok be laf soktu dövecekti ben tuttum." Ayağını denk alsın." Güldüm." Bir de benim karşıma çıksın." Turan sen..." Öyle biri yok Aras kafana sok artık şunu." Dertliyiz bugün anlat sende." Aldattı." Göz devirdi. Yaralar aynıydı anlıyordum onu." Kendi kaybetmiş." Gülümsedi hafifçe." Eğlenelim biraz ya!" Müzik açtım. " Sezen Aksu mu?" Evet." Şarkıya eşlik ettim.
"Ele avuca sığmazdı deli gönlüm
Bir zamanlar neredeydi, şimdi nerde
İster güneş ol yak beni
Yağmurum ol ağlat beni
Aklım başka, duygularım başka yerde.."
Bakışlarını bende sabitledi.
"Bir deli rüzgar savurdu beni böyle
Umutlu tutsak benim, altın kafeste
İster güneş ol yak beni
Yağmurum ol ağlat beni
Zincirleri yüreğimin artık sende.."
Gülümsedi hafifçe devam ettim.
"Yok ağlatmaz asla beni, bir gün ayrılık
Pişmanlığım nefret olmaz, öfke olmaz
Senden daha güçlü bir hasret bulunmaz
İster güneş ol yak beni
Yağmurum ol ağlat beni
Acılarla sevinçlerle yaşat beni.."
Şarkıyı bitirdiğimde hepsi baktï gözlerinde ufak bir ışıkla." Sesin baya güzelmiş." Güldüm." Eh kendimizce."
Kapı çalınca kapıya ilerledim açtığımda kaşlarım çatıldı ve geri kapatacakken ayağını içeri uzattı.
" Konuşmamız lazım." Kaldı mı ki. Git burdan." Ayağını ittim." Şafak konuşmamız lazım dedim." Bende konuşacak bir şey yok dedim."  Şafak kim o?" Turan'ın sesi duyuldu." Kim var içerde?" Sana ne." Ş..." Benim hayatım seni ilgilendirmez." İçeri girdi." Sana git dedim!" Turanla göz göze geldi." Lan sen daha hangi yüzle geliyorsun buraya?!" Diye kükredi Aslan. 3 yüzbaşı da ayağa kalktı." Bu kim?" Bu olmuyor." Sana ne." Ben tanıştırayım kendimi.." sesi ürkütücüydü bir adım attı ona doğru.
" Yüzbaşı Turan ALSANCAK. Hiç memnun olmadım." Lan hangi yüzle burdasın sen?!" Aras sa..." Siktir git lan." Çık artık." Onu iteleyerek dışarı çıkardım. Kapıyı kapattığımda derin bi nefes alıp içeri girdim." Hangi yüzle geliyor bu Şafak?" Konuşmak istemiş." Sende istedin yani." Siktir git lan. Konuşacak birşey var mı?!" Koltuğa bıraktım kendimi.
YENİ BÖLÜMLE GELDİMM NASILSINIZ CANLARIM❤️

ŞAFAKHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin