31

19 1 0
                                    

Güneş bana baktı ben Güneş'e.
" Naptın naptın?" Kaçtım." Niye?" Abin flört ediyordu hemşireyle bende çıktım geldim." Mala bakar gibi baktım." Kızım omzuna..." Elini omzuma sürttü." Yaa sende mi askersinn bende askerleri çok severim diyor ya!" Kıskandın yani!" Hayır kızım bunaldım! Şafak ikimizde izindeyken tatile gidelim." Peki?" Peki mi?" Peki yani iyi gelir bana da." Hazırlanalım!"
                                🌕
Bakışları Şafak'ı buldu Aras'ın.
" Şafak?" Tatil yapalım dedik." Ona yalancı bir açıklama yaptıktan sonra odalarına çıktılar. Hira zaten balayındaydı. Tatili uzatmıştı kızlar için. Odalarına yerleştiklerinde Güneş akşam eğlenmeye gitmeyi isteyince Şafak kahkaha attı." Gülme ya!" Biri bana anlatabilir mi?" Bu bana atacağı fotoğrafı abime atmış sarhoşkende ge.." devamını getiremedi gülerken dikişleri acıdı." Oha!" Hira Güneş'e dönerken Güneş başını eğmişti.
" Tamam yeter ne diyorsunuz?" Gidelim ama Turan yok ki kim toparlacak benim arkamı." GİTMEYELİM." Şafak bununla gülerken Güneş göz devirdi mesajlar hâlâ duruyordu.  Yemekten sonra sahile inip biraz dolaştılar. Döndüklerinde Turan'ın aramasıyla haber vermediği aklına geldi Şafak'ın.
" Siktir! Ben Turan'a demedim!" Salla." Dedi Güneş umursamaz bir tavırla balkondan." Efendim?" Şafak, güzelim, vatanım, bir tanem.." sıçtım diye içinden geçirdi Şafak." Gidiyorsun madem niye haber vermiyorsun?" Ani oldu komutanım." Dedi masumca. Kıyamadı yine Turan ona susmayı tercih etti." Özlettin kendini şimdiden." Bir hafta napacaksın acaba?" Bir haftaya cenazem çıkacak gibi." Turan!" Sustum. Bak ben oralarda yokken başına bela alma." Söz vermiyorum." Dedi gülerek." O zaman senle şöyle bir iddiaya girelim." Nasıl bir iddia?"
Ben gelene kadar başına bela alırsan ki alacaksın.." ee?" İstediğimi yaparsın." Nasıl bir istek?" Düşünmedim." Almazsam?" Almazsann beraber eğlenmeye gideriz." Aklına yatmıştı aslında ama ne isteyeceğini bilemedi. Yine de güvendi." Ne kadar bir süre?" Yaklaşık 1 hafta." Anlaştık." Görelim bakalım İzmir Bombası." Turan!" Gülme sesi geldi." Ne isteği bu arada?" Allah bilir." Turan?" Düşünmedim güzelim. Eğlenmene bak." Yemezler." Görürüz Gökyüzü." Görelim Acımasız Komutan." Telefonu kapattığında kızlara olayı anlattı." Ne isteyebilir ki?" Bilmem?" Benim aklıma birşeyler geliyor ama.." ne geliyor?" Merakla Güneş'e döndü." Belki evli.." ona daha var be Güneş." Bilmiyorum o zaman."
                             🌕
Ofladım. Soru işaretleri vardı ama bir hafta da belaya bulaşamam. Turanla eğlenmeye gitmek fena fikir değildi yani." Takma bu kadar en fazla ne isteyebilir ki yani." Hira sıkıntı da orda ya bilmiyorum." Uyuyalım bakarız orasına." Başımla onaylayıp üstümü örttüm. Kendimi uykuya bırakacakken boğazımı sıkan şeyle elimi boğazıma götürdüm. Birkaç defa boğazımı ovalayıp doğruldum." Bugün de uyku yok bize." Ayağa kalkıp balkona ilerledim ellerimi korkuluklara yaslayıp derin bir nefes aldım. İddia fikrini düşündüm ne istiyordu? Zaten istediği çoğu şeyi yapıyordum ne istiyordu ki?
Göz altlarım yavaştan morarmaya başlıyordu aynadan kendime baktığımda saçlarım dağılmış, göz altlarım çökmüş yüz ifademle yüzümü buruşturdum. Saçımı gelişi güzel toparlayıp tekrar uzandım yoksa yarın ruh gibi gezecektim.

Sabah kalktığımda ilk iş göz altlarım kapatmak oldu. Saçlarımı da yukarıdan bağlayıp üstümü de giyinip aşağıya indik. Kahvaltıdan sonra sahile geçtik." Hadi benim dikişlarimi aldırdık da senin dikişlar Güneş?" Bugün denizde değilim zaten birşey olmaz." Sen bilirsin." Çantamı şezlonga fırlatıp üstümdeki elbiseyi çıkardım. Güneş kreminden sonra ki yazın sonlarında olsak bile çok sıcaktı denize ilerdim. Aklıma Turanla olan anılar gelince sırıtmadan edemedim.
İddayı da kaybedecek değildim ama.
Fırsat fırsattır. Sende az değilsin ama. Eh birazcık. Ayak bileklerime kadar suya girdim öyle çok soğuk değildi. Bedenim tamamen suya girdiğinde kendimi bıraktım. Güneş yalnız kalmasın diye Hira da suya girmek istememişti. Biri yaklaştı yanıma kaşlarım çatıldı." Suda saat gördünüz mü?" Ne saçma bir soru. Bence adamın derdi farklı. Olabilir. " Hayır." Sesim soğuk çıkmıştı yeterince.
" Neden bu kadar soğuksunuz?" Sizi ilgilen birşey değil." Doktorum ben isterseniz yardımcı olabilirim dikişleriniz yeni alınmış ve iyi durmuyor.." gayet iyiyim yardımınız için teşekkürler ama gerek yok."
Ne işle uğraşıyorsunuz?" Sizi ilgilendirir mi, iyi günler." Sudan çıkarken aklıma yatmamıştı bu kadar soru sorması." Onu niye ilgilenirsin ki?" Noldu?" Saçma sapan sorular soruyor adamın biri." Ne gibi?" Havlumu omuzlarıma sarıp şezlonga oturdum." Yok saatmiş yok meslekmiş ona ne ki?" Şafak biraz tedbirli olmak lazım benim aklım yatmadı." Benimde." Dedim bakışlarımı ondan çekmeden." Mesleği söylemedin varsayıyorum." Zaten." Bakışlarımı Hira'ya çevirdim." Sende dikkat et yalnız gezmeyin ikinizde." Sen?" Ben hallederim senin yaraların tam iyileşmedi." Tamam bakarız ona." Acaba sadece senden mi hoşlandı ki Şafak?" Hoşlanma şeklini sikeyim zannetmiyorum." Turan aradı hemen ardından." Bela Mıknatısı napıyorsun?" İddiayı kazanıyorum." Göreceğiz onu." Sen napıyorsun?" Evraklarla uğraşıyorum birazdan göreve gideceğiz." Turan.. dönünce ara beni." Tamam güzelim korkma sen." Ne korkması salak! Endişeleniyorum sadece!" Endişelen sadece güzelim birşey olmayacak sakin ol. Zor bir görev değil zaten." Görev görevdir Turan! Görev görevdir." Tamam güzelim birşey demedim say. Hem sen niye sinirlisin birşey mi oldu?" Elin adamı garip sorular sordu ona sinirlendim biraz. "
Kimmiş o şerefsiz?" Sesinden öfkeli olduğu çok rahat anlaşılıyordu.
" Boşver ya hallettim zaten." Soruma cevap ver Şafak." Öfkelisin Turan.." değilim." Öfkelisin Turan ya sonra konuşuruz o konuyu tim nasıl?" Oldukça iyi." Yani timin içinden geçtin demi Turan."  Napayım kızım özledik seni." Şimdiden mi yüzbaşım?" Şimdiden mezar yeri baktım kendime. " Turan!" Şakaydı ya." Şaka mı şaka olmasın öyle Turan." Sustum tamam. Hem bak sakinim kim o şerefsiz?" Bilmem." Nasıl bilmem?" Basbaya doktorum dedi dikişleriniz iyi durmuyor dedi ..." Nerdesin ki sen?" Denizde Turan yoksa nasıl görecek dikişlerimi?" Başka." Mesleğimi sordu sizi ilgilendirmez dedim." Aferin güzel sevgilime." Neyse, öyle işte." Yani sana demişki kısaca ben seni istiyorum gördü güzel kızı şerefsiz." Güldüm." Üzgünüm derdim ben zaten birine aittim derdim." Kime aitsin bakalım." Sesinden eğlendiği belliydi." Sinir Küpü'ne." Gülen oydu bu sefer." Yani?" Yani ne Turan biliyorsun işte." Havluyla kalkıp biraz uzaklaştım.
" Yoo bilmiyorum." Yüzbaşı Turan ALSANCAK. Sana soralım sen kime aitsin?" Gökyüzün'ne, Bela Mıknatısı'na." Yani?" Yüzbaşı Şafak BOZKURT'a."
Yine geldimm nasılsınız 💛

ŞAFAKHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin