Choi Seungcheol, Hong Jisoo dan Yoon Jeonghan melangkah masuk ke dalam kelas seperti biasa. Telah sebulan mereka bercuti sempena musim sejuk. Hari itu adalah hari mereka memulakan rutin biasa sebagai seorang pelajar.
" Oh, Sojung-ah. Awal betul kau datang. " Ujar Choi Seungcheol lalu mengambil tempat di sebelah Sojung manakala Jisoo di meja hadapan bersama Jeonghan. Mereka berdua menoleh ke belakang mendengar dua orang itu bercakap.
" Biasalah. Kim Sojung, kan. Pandai, berdisiplin and lawa pula tu. Hari pertama kalau boleh datang sekolah 4:00 pagi. " Usik Jisoo membuatkan Sojung memberi side eye kepadanya. Ketiga-tiga lelaki itu tergelak saja melihat reaksi Sojung.
" Kau nak puji atau perli? Satu-satu. " Balas Sojung sarkastik.
" Alah, janganlah marah. Berkedut nanti kulit cantik kau tu, tak ada siapa yang nak. " Balas Seungcheol.
" Diamlah anjay! " Herdik Sojung.
Jeonghan hanya mendengar perbualan Seungcheol dan Jisoo bersama Sojung tanpa bersuara. Dia sudah tidak rapat dengan wanita itu sejak mereka bergaduh teruk kerana egonya Jeonghan namun hubungan dia dengan Sojung masih baik.
" Aku tak berniat pun nak datang awal hari ni lagipun aku kena hantar fail berhenti sekolah dekat pengetua jadi terpaksa. " Terang Sojung membuatkan mereka bertiga memandangnya serentak ㅡ terkejut apabila mendengar ayat 'berhenti sekolah' darinya.
" Kenapa pula kau nak berhenti sekolah ni, Sojung? Janganlah macam ni! " Ujar Jisoo.
" Entah, kau dah tak sayangkan dekat kawan-kawan kau ke lagi-lagi tu budak-budak kau tu? Aku macam mana? Jisoo macam mana pula? " Soal Seungcheol. Sojung memahami maksud budak-budak itu. Mereka adalah,
Jung Eunha, Jung Yerin, Choi Yuna, Hwang Eunbi dan Kim Yewon. Rakan rapat pada Sojung dari grade pertama.
" Jangan nak drama sangatlah, " Balas Sojung lalu menumbuk lengan Seungcheol perlahan. " Aku bukan berhenti sekolah tapi pindah sekolah. Aku terpaksa ke luar negara ikut parents aku. Diorang kena run bisnes dekat Amerika so aku tak boleh nak buat apa. "
" Then how about your kids? " Soal Jisoo lagi.
" Aku plan nak bagitahu diorang nanti dua hari atau tiga hari sebelum aku bertolak. " Balas Sojung.
Mereka mengangguk kecil. Tidak sempat lagi untuk mereka bersembang banyak, ramai pelajar sudah pun sampai malah cikgu untuk subjek pertama juga sudah masuk ke dalam kelas.
(🎭)
Jeonghan menunggu cafeteria staff itu meletakkan sup rumpai laut ke dalam traynya lalu tersenyum pada staff wanita itu. Dia sempat berterima kasih lalu dua pasang matanya meliar sekeliling mencari para rakan -rakannya.
" Jjan, dah nampak! " Ujar Jeonghan sendirian lalu menghampiri mereka namun tanpa sedar ada pelajar melunjurkan kakinya berniat untuk menjatuhkannya dan memalukan Jeonghan sekali lagi.
YOU ARE READING
[ON-HOLD] The Reality of Penthouse S2 : A Villain.
FanfictionThe Reality of Penthouse series #2 " Mungkin diri aku yang lama datang semula tapi that's all just for you, Choi Seungcheol. " Setelah setahun pertandigan itu tamat dan hubungan mereka menjadi baik semula, ada dua orang lelaki yang datang ke seko...