🎭 Chapter 25 •

46 5 1
                                    

Splash!

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Splash!

" Good morning, Yoon Jeonghan. Dah kawan semula ke? " Soal Seungcheol sinis setelah menyiram badan Jeonghan dengan sup sayur yang diambil olehnya itu. Soonyoung, Jihoon dan Seokmin masih menghadam situasi yang baru sahaja berlaku manakala Jeonghan hanya diam tidak berkutik.

Jeonghan sama sekali tidak berani untuk melihatnya tambahan lagi perkara itu berlaku kepadanya malam semalam. Dia risau jikalau dia bersuara kemungkinan Seungcheol akan mengirim video itu ke media sosial.

Dia tidak ingin malu untuk kali kedua walhal wanita di dalam video yang dihantar di web sekolahnya bukan dia tetapi rasa malunya wujud. Wanita itu mempunyai wajah yang sama dengan dirinya.

' Nak tak nak, aku kena jadi macam dulu untuk hadap Seungcheol. Aku nak tahu siapa yang upload video tu dan cuba sabotaj aku. ' Omel Jeonghan sendirian lalu memasukkan makanan ke dalam mulutnya.

" Wah, kau cuba ignore aku ke Jeonghan-ah? Berani betul. Kau nak aku upload video tu ke baru nak cakap dengan aku? " Ujar Seungcheol lagi namun Jeonghan hanya menghiraukan lelaki itu.

Disebabkan Jeonghan sudah mencabarnya, dia telah bertindak menarik rambut Jeonghan dengan kasar itu membuatkan dia mengaduh kesakitan. Soonyoung di sebelahnya cuba untuk membantu tetapi Seungcheol terlebih dahulu menarik Jeonghan untuk berdiri.

Hyungwon dan Taehyung hanya memerhati situasi di situ daripada jauh. Salah seorang daripada mereka itu tersenyum sinis kerana rancangannya untuk jatuhkan maruah ketiga belas sekawan itu menjadi.

" That's so early, Choi Seungcheol. " Omelnya.

" Aku rasa satu sekolah dah tengok video yang ada di web sekolah tu dan kau mungkin dah tahu siapa berada dalam video tu, kan? " Soal Seungcheol lalu menolak kepala Jeonghan untuk memandang ke hadapan itu. " Ya, dia dan aku. Disebabkan dialah, reputasi aku jatuh. Dia miang sangat sampaikan dia pun aku nak jadi aku nak tunjuk betapa miangnya lelaki ni. "

Sambung Seungcheol lagi lalu menolak Jeonghan itu jatuh menyembah bumi dengan kepalanya terhantuk di bucu meja. Seungcheol pula mengeluarkan telefon untuk menghantar video itu di laman web sekolah.

" Seungcheol-ah, hajima! " Jerit Jeonghan lalu badan lelaki itu ditolak sehingga telefon pintar miliknya jatuh di hadapan Jisoo. Seungcheol, Jeonghan dan Jisoo di situ memandang di antara satu sama lain.

Jisoo memandang mereka berdua dengan agak lama sebelum mengambil telefon itu. Skrin telefon miliknya sudah terbuka dan memaparkan sebuah video malam semalam yang BELUM diedit oleh Seungcheol lagi.

Seungcheol tersedar kesilapan sendiri apabila dirinya sendiri tersilap tekan video yang tidak sepatutnya dia hantar. Jisoo menekan butang play lalu menontonnya namun belum sempat habis, lelaki itu menutup telefon itu.

Jisoo tidak mengujarkan sebarang kata-katanya lalu memberikan telefon itu kepada Seungcheol. Matanya memandang ke arah Jeonghan pula.

" Jauh daripada kawan-kawan aku, " Ujar Jisoo tanpa menunjukkan sebarang perasaan. " Jangan bercakap atau berjumpa dengan semua kawan-kawan aku lagi-lagi Soonyoung dengan Seokmin. Aku tahu kau suruh diorang jumpa kau lately ni. Aku benci tengok muka kau lagi tahu "

[ON-HOLD] The Reality of Penthouse S2 : A Villain. Where stories live. Discover now