Chan menepis tangan Wonwoo kasar lalu berlari naik ke tingkat atas. Tanpa teragak-agak, Seungkwan pun mengikuti Chan daripada belakang dan masuk dalam kamarnya. Dia melangkah masuk dan memerhatinya.
Kelihatan Chan sedang mengemas semua pakaian di dalam beg seperti ingin keluar daripada dorm itu pada masa yang lama. Chan tersentak apabila memandang Seungkwan di belakangnya.
" Kau nak pergi ke mana, Chan? Jangan kata kau nak keluar daripada sini. " Soal Seungkwan.
" Bukan masalah kau, hyung. " Balas Chan.
Chan menolak bahu Seungkwan dengan kasar untuk keluar daripada kamar itu. Kelihatan mereka yang lain juga terkejut dengan beg besar yang dibawa olehnya.
" Chan-ah, fikir betul-betul. Kenapa kau nak keluar ni huh? " Kali ini, Jihoon pula menyampuk sambil tangan dia ditahan perlahan. Chan mengeluh kecil memerhati reaksi seorang demi seorang rakannya.
" Aku dah ada tempat tinggal. Aku ada keluarga yang baru untuk aku teman. Lagipun, kita dah tak apa-apa. Chan nak putuskan hubungan kita semua jadi jangan cuba cari atau pujuk aku lagi. Itu je aku minta. " Chan menepis tangan yang ditahan oleh Jihoon.
" Chan, apa yang kau merepek ni? Keluarga baru apa yang kau maksudkan? Kenapa kitorang tak tahu apa-apa? Siapa keluarga baru kau ni? " Soal Minghao lalu mendekati Chan.
Chan memandang Minghao lalu tersenyum sinis. Dia tidak akan bagitahu perkara sebenar siapa keluarga di rumahnya kerana dia tahu bagaiman reaksinya.
" Chan tak akan bagitahu tapi kalau kau nak tahu aku ada omma appa baru dekat rumah. Diorang jaga aku kali ni jadi aku nak tinggalkan dorm ni untuk duduk di sana. " Balas Chan sinis lalu berjalan keluar daripada dorm itu namun keberadaan Seungcheol di luar pintu mengejutkan Chan dan yang lain.
Seungcheol memandang Chan sebelum pandangan dia turun pada beg yang dipegang olehnya. Seketika satu senyuman sinis terbentuk pada bibirnya.
" Wow, nak berambus ke? " Soal Seungcheol sinis itu lalu masuk ke dalam dorm. " Baguslah. Tak adalah aku jadi bibik tak berbayar lagi jaga kau. Jaga kawan yang lain ni. Semak ada budak-budak macam kau tahu tak. Aku dah malas jaga kau so kau dipersilakan keluarlah dari sini. Semoga kau tenang dengan keluarga baru. "
" Choi Seungcheol! " Jerit Jisoo lantang. Chan sudah lama menahan sabar dengan lelaki itu lalu keluar dari dorm.
Jeritan Seungkwan dan Mingyu diendahkan. Dengan segera, Jisoo mendekati Seungcheol lalu buk! Lelaki itu memukul pipinya dengan kuat namun tak memberi kesan apa-apa kepadanya." Aku tak tahu apa masalah kau sekarang. Kau betul-betul dah melampau. Kau layan aku macam sampah, kau caci maki Chan dan sekarang kau halau dia pula. Aku kecewa dengan kau, Cheol. Kau banyak berubah. " Luah Jisoo lalu naik ke tingkat dua untuk ke kamar.
" Well, you're not my friend anymore, "
(🎭)
" Jadi, Chan keluar sebab merajuk dengan kau? " Dia mengeluarkan sepuntung rokok lalu diletakkan antara dua bibir. Hyungwon mengambil lighter lalu di hujung rokok itu dibakar. Seungcheol, Jeonghan, Hyungwon dan Taehyung hanya memerhati tindak-tanduknya.
YOU ARE READING
[ON-HOLD] The Reality of Penthouse S2 : A Villain.
FanfictionThe Reality of Penthouse series #2 " Mungkin diri aku yang lama datang semula tapi that's all just for you, Choi Seungcheol. " Setelah setahun pertandigan itu tamat dan hubungan mereka menjadi baik semula, ada dua orang lelaki yang datang ke seko...