🎭 Chapter 22 •

31 4 1
                                    

Day 20 beforethe competition

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Day 20 before
the competition

" Seungkwan-ah, teman aku pergi beli barang dapur. Banyak barang nak kena top up dalam peti tu. " Omel Mingyu sambil mengenakan t-shirt warna hitam serta berseluar jeans. Kunci kereta miliknya yang disangkut itu diambil lalu memandang Seungkwan.

" Alright, hyung. Kejap, aku nak ambil purse aku dekat atas. " Balasnya lalu berlari ke tingkat atas mengambil dompetnya. Dia perlukan dompet dan duitnya kerana takut jika ada sesuatu yang ingin dia beli atau perlu.

" Hyung ajak Seungkwan je ke? Maknae kau seorang lagi ni tak nak pula kau ajak. " Sampuk Hansol dengan suara rajukan membuatkan Mingyu tersengih melihat reaksi Hansol yang seakan merajuk dengan dirinya.

" Alah, kalau kau ikut pun bukan nak tolong aku sibuk dengan headphone dan lagu kau. Jadi, baik kau stay dekat rumah layan lagu kau. Eloklah juga, kan? " Balas Mingyu.

" Tch, jahatlah hyung ni. Yalah, bukan aku nak ikut pun saja test kalau kau masih ingat ada maknae lain dekat dalam dorm ni. " Omel Hansol membuatkan dia hanya membuat wajah toya sempatlah Mingyu memberikan side eye kepadanya walhal Hansol salah seorang dari rakan baiknya yang sayang.

" Alala, merajuk pula maknae aku seorang. Siapa pula ajar Hansol merajuk ni padahal dulu dialah orang yang susah nak tunjuk reaction, " Ujar Mingyu dengan satu suara manjanya lalu mencubit pipi Hansol. " Kejamlah pula kalau aku cakap aku tak sayang kau. Aku sayang kau dunia akhirat tau. Janganlah merajuk nanti hyung belikan kau ais krim. Okay? "

" Ikut kaulah nak beli apa tapi asalkan dia benda yang boleh aku makan tau. " Balas Hansol.

" Anything for my dongsaeng. " Balas Mingyu.

" Aduh, sakitlah pipi aku hyung! " Jerit Hansol hampir sahaja menolak Mingyu jatuh daripada sofa tetapi niat lelaki itu terhenti apabila Seungkwan sudah turun dari kamarnya.

" Hyung, jom! " Ujar Seungkwan teruja.

" Jisoo hyung, aku keluar dulu! " Kata Mingyu pula.

" Nae, be careful! " Balas Jisoo pula.

Di pasar raya, Mingyu sibuk memilih bahan mentah di bahagian dapur manakala Seungkwan sibuk menolak troli dan mengikuti ke mana sahaja Mingyu pergi. Dia juga sibuk meliar di bahagian makanan dan minuman.

Mana tahu ada sesuatu yang berkenan di hati.

" Hyung, aku nak pergi bahagian snack sekejap. Janji sekejap je lepas tu aku datang balik. " Rayunya.

" Eung tapi cepat tau. " Balas Mingyu.
" Eung sekejap je. " Ujar Seungkwan lalu berlalu pada bahagian snack and soft drinks.

(🎭)

[ON-HOLD] The Reality of Penthouse S2 : A Villain. Where stories live. Discover now