🎭 Chapter 26 •

26 5 0
                                    

" Give me one cup of strong wine that you have

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" Give me one cup of strong wine that you have. " Dia mengeluh perlahan lalu melabuhkan punggungnya di atas kerusi yang tinggi itu sambil menunggu secawan wine siap. Matanya sembap kerana menangis setelah membuat Soonyoung cedera dan kata-kata Seokmin.

" ... hyung, kau kena tahu yang Jeonghan hyung dan Seungcheol hyung dan tinggalkan kitorang dan kali ni kitorang cuma harapkan kau sebab kaulah abang kita tapi layanan kau sekarang buat kitorang teragak-agak hyung, " Ujar Seokmin lalu berdiri menghadapnya.

" Aku tahu kau penat sebab bukan senang untuk kau jaga kitorang macam adik-adik kau sendiri tapi I hope that you will not hurt us like Seungcheol hyung did to us. Aku tak nak kau pula berubah macam dulu hilang ingatan. Kita dah hilang Chan juga, hyung. " Sambung Seokmin lagi.

" Seokmin-ah, aku tak bermaksud nak buat adik-adik aku sakit hati dengan perbuatan aku. Aku nak tengok juga diorang gembira macam dulu tapi kau tahu pergi Seungcheol dengan Jeonghan buat aku hilang fokus. Aku tertanya kalau korang tak pernah bahagia drngan aku? " Balas Jisoo cuba menahan tangis apabila satu soalan disoalkan kepada Seokmin.
Seokmin tersenyum kecil lalu menyentuh kedua-dua belah bahu Jisoo.

" I'm sorry hyung but persabahatan kita dah memang tak macam dulu dan sejujurnya bila Jeonghan hyung keluar, kitorang dah tak bahagia. " Ujar Seokmin agak perlahan lalu keluar daripada bilik latihan itu.

" Here, your wine sir. " Sampuk pelayan lelaki dengan perlahan cuba tidak mengejutkan Jisoo yang sedang mengelamun jauh tentang sesuatu perkara.

" Thank you. " Balas Jisoo lalu mengambil gelas wine itu dan menyisip minuman itu sehingga setengah. Dia menangis dengan perlahan cuba menghadam semua kata-kata Seokmin kepadanya sekilas satu demi satu wajahnya rakan-rakannya dibayangkan.

Wajah Jisoo telah menjadi semakin merah terang dan bermaksud dia dalam keadaan mabuk teruk. Saki baki minuman alkohol itu dihabiskan lalu keluar dari kelab malam itu. Hujan pada malam itu seakan memahami perasaan Jisoo ketika itu.

Jisoo berdiri di pertengahan jalan membiarkan hujan pada malam itu membasahkan badan.

" Mianhae sebab tak dapat jadi abang berguna untuk korang macam Seungcheol dan Jeonghan buat. Why this happened to us, Seungcheol, Jeonghan? " Soal Jisoo sendirian dengan tangisan yang agak kuat.

Dengan keadaan terhuyung-hayang, dia kuatkan diri untuk pulang ke dormnya.

Pin! Pin!

" Hong Jisoo, hati-hati! " Jerit seseorang.

Jisoo menoleh ke belakang dan tersedar ada sebuah kereta cuba menghampirinya tetapi kakinya seakan di gam dan akalnya tiba-tiba menjadi tidak berfungsi itu. Sebelum kereta itu menghempapnya, seseorang pula menolak badan Jisoo ke tepi dan kepalanya terhantuk pada batu membuatkan dia sudah tidak sedarkan diri.

[ON-HOLD] The Reality of Penthouse S2 : A Villain. Where stories live. Discover now