Hong Jisoo bercadang untuk pulang ke dormnya itu untuk mengambil barang-barang yang masih tersisa dan dibawa ke dorm Seungcheol.
Dia bercadang untuk menetap bersama mereka, tak tahu untuk berapa lama tetapi dia lebih memilih untuk tinggal dengan mereka daripada menetap sendiri.
Ting! Ting! Ting!
Jisoo menyentuh kad pada skrin yang terlekat pintu lalu masuk ke dalam dormnya namun langkahnya itu terhenti apabila melihat sepasang kasut kepunyaan seseorang.
" Siapa pula yang pecah masuk rumah aku? " Omel Jisoo masih berdiri statik di situ tanpa berniat masuk ke dalam. Dia teragak-agak untuk masuk namun dia tidak berani lagipun jika orang itu adalah pencuri atau pengganas, dia tidak dapat berlawan.
" Shit. Nak masuk ke tak? Nak masuk ke tak? Masuk ke tak? Kalau aku masuk, aku tak pandai lawan? Tapi kalau aku tak masuk, aku dah kunci pintu. " Jisoo pun hampir termenangis di situ memikirkan dua perkara.
" Kamu tercegat apa dekat situ, Jisoo-ah? " Soalnya membuatkan mata gerun Jisoo bertukar kepada mata teruja apabila melihat bapanya berada di hadapan.
" Appa!! " Jerit Jisoo lalu memeluk erat bapanya. Dia tahu dia sudah berjumpa dengan bapanya beberapa bulan yang lepas namun rindu tetap rindu.
" Jisoo ingatkan siapa yang ada dekat dalam. Takut Jisoo nak masuk. Kalau orang tadi tu pengganas, tak ke Jisoo mati kena bunuh. Ish, appa ni kan! " Ujarnya membuatkan bapanya tersenyum kecil.
" Pengganas mana nak masuk, Jisoo-ah? Appa beli dorm yang penuh dengan protection, cctv, lock and unlock door, card untuk buka pintu dengan siap ada sekuriti lagi. Kamu je yang jarang duduk sini. " Balas bapanya lalu melabuhkan punggung di atas sofa.
Jisoo terkekeh kecil.
" Macam mana appa tahu ni? " Soal Jisoo.
" Bilik kamu kosong. Tak ada apa. Jadi, kamu masih nak tinggal dengan kawan-kawan Jisoo ke? " Soalnya membuatkan Jisoo mengangguk.
" Yup, that's why Jisoo balik sini kejap ambil pakaian yang tersisa lagi tapi kalau dah appa dekat sini, boleh je Jisoo tinggal sekejap. Kenapa appa datang Korea? " Soal Jisoo.
" Appa ada urusan business dengan kawan appa so appa datang sini. Alang-alang kamu ada, appa tinggallah sekejap dekat sini. " Balas bapanya.
" Dalam berapa hari? " Soalnya lagi.
" One week and half. " Balas bapanya.
" Alright. Kejap, Jisoo buatkan air. "
(🎭)
" Lama lagi ke Jisoo hyung ambil baju-baju dia? Dah sejam masih tak nampak batang hidung pun. " Omel Seungkwan lalu melabuhkan punggung di atas sofa bersebelahan dengan Seokmin.
YOU ARE READING
[ON-HOLD] The Reality of Penthouse S2 : A Villain.
FanfictionThe Reality of Penthouse series #2 " Mungkin diri aku yang lama datang semula tapi that's all just for you, Choi Seungcheol. " Setelah setahun pertandigan itu tamat dan hubungan mereka menjadi baik semula, ada dua orang lelaki yang datang ke seko...