Jeonghan mendekati Sojung sedang sibuk berborak dengan rakan-rakannya ㅡ perasaan gementarnya itu cuba dikawal walaupun dia masih tidak menyapanya. Yewon memandang Jeonghan sebelum lengan kakak sendirinya itu ditepuk.
Sojung menoleh ke arah Yewon membuatkan wanita itu menunjukkan ke arah belakang. Dia menoleh agak perlahan dan mata mereka bertaut untuk seketika dan itu membuatkan perasaan gementar Jeonghan makin kuat.
" Kau ada nak cakap apa-apa dengan aku ke? " Soal Sojung.
" Boleh kita keluar sekejap? " Ujar Jeonghan dan itu membuatkan Sojung mengangguk perlahan.
Di luar dewan makan malam, Jeonghan mengambil nafasnya sebelum dia menoleh memandang arahnya.
" Macam penting je. Apa yang kau nak cakap? " Soalnya lagi.
" Pasal isu dulu, " Balas Jeonghan. Sojung memhami apa yang ingin disampaikan lelaki itu dan menunggu Jeonghan untuk meneruskan kata-katanya. " Aku nak minta maaf. Aku tahu aku lambat untuk cakap benda ni and I'm quite coward and embarrassed of myself. Aku banyak buat salah dekat kau. Aku pernah tolak kau. Semuanya. Aku betul-betul minta maaf. "
Sojung tersenyum memandang reaksi Jeonghan itu. Dia tahu lelaki itu sudah berubah sepenuhnya dan dia tahu ucapan maaf Jeonghan sekarang ada ikhlas dan dia gembira apabila Jeonghan sudah berubah.
Sojung menepuk bahu Jeonghan perlahan.
" Gomawo. " Balas Sojung.
Jeonghan memandang Sojung hairan.
" Nae? "
" Perubahan kau dan kebaikan kau. Lagipun aku tak kisah dengan kisah dulu sebab benda dah lepas. Kau sekarang dah makin baik. No need to feel guilty again because I'm fine. Aku harap kau stay dengan diri kau yang sekarang. " Balas Sojung.
Kali ini, Jeonghan tersenyum kecil mendengar kata-kata wanita itu.
" Gomawo, Sojung-ah, " Ucap Sojung. " Aku harap kau dapat jaga diri kau dekat sana. Call kitorang kalau kau rindu. "
Sojung tergelak kecil mendengar usikan Jeonghan.
" Alright. " Balasnya.
Jeonghan dan Sojung tersenyum kecil lalu masuk ke dalam event hall semula tanpa mengetahui perkara di luar yang melibatkan Wonwoo, Seokmin dan juga Boo Seungkwan.
(🎭)
Seungkwan memeriksa mesej itu semula sambil dia meliar di sekeliling mencari orang itu namun dia tidak lihat seorang pun yang berada di luar ; emergency exit di mana punyai tangga-tangga.
" Mana pula kau? Dahlah tak kenal. Nama kau tu pun aku tak tahu tiba-tiba ajak jumpa. Orang tengah sibuk dengan event classmate ni. " Omel Seungkwan pula masih tidak perasan jika seseorang mendekatinya itu daripada belakang.
YOU ARE READING
[ON-HOLD] The Reality of Penthouse S2 : A Villain.
Fiksi PenggemarThe Reality of Penthouse series #2 " Mungkin diri aku yang lama datang semula tapi that's all just for you, Choi Seungcheol. " Setelah setahun pertandigan itu tamat dan hubungan mereka menjadi baik semula, ada dua orang lelaki yang datang ke seko...