🎭 Chapter 04 •

70 10 1
                                    

     Pada waktu rehat,

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Pada waktu rehat,

Seungcheol sudah bersedia untuk mengalas perut di kafeteria bersama Sojung dan Jisoo tetapi keadaan Jeonghan yang masih duduk di tempatnya dan tiada tanda-tanda untuk dia turun makan.

Seketika dia teringat tentang hal malam semalam di mana Jeonghan tidak turun semula untuk makan dan terus terlena di atas katil membuatkan dia dan Jisoo agak risau.

" Alang-alang korang nak turun, jomlah turun sekali. " Sampuk Taehyung sambil memandang ke arahnya, Jisoo dan Sojung sebelum matanya turun melihat ke arah Jeonghan.

" Bagus juga tu. Jeonghan-ah, kau tak nak turun ke makan dulu? " Soal Jisoo.

" Tak apalah. Aku... kenyang. Aku dah breakfast tadi so korang turun je lah. " Balas Jeonghan.

" Kau pasti? Nanti kau lapar. Kita balik lambat hari ni tau. " Soal Jisoo lagi.

" Jangan risau. Aku okay. Korang pergilah dulu nanti tak sempat nak breakfast. " Ujar Jeonghan lalu badan Jisoo ditolak perlahan membuatkan dia akur. Jisoo di situ mengeluh perlahan lalu memandang Seungcheol ㅡ Seungcheol mengangguk memahami apa yang Jisoo inginkan.

Setelah kewujudan Jisoo, Taehyung dan Sojung itu hilang dari kelas, Jeonghan tidak perasan jika seorang lagi rakannya berada di belakang memerhatinya. Dia mengeluh perlahan lalu mengambil bekas pil bawah mejanya.

" Jeonghan-ah, geumanhae, " Suara Seungcheol di belakang membuatkan perbuatannya terhenti. Lelaki itu merampas bekas ubatnya lalu memandang tajam. " Kalau kau ada masalah, kau patutnya bagitahu aku. Bagitahu Jisoo atau kawan-kawan kau yang lain. Kau okay? Kau nampak macam ada masalah. "

Jeonghan mati kata.

Dia tidak tahu apa yang dia patut beritahu. Dia tahu Taehyung memujuknya untuk tidak perlu risau kerana lelaki itu tidak mempunyai dendam. Dia patut percaya tetapi hatinya menolak kepercayaan itu.

Dia tidak percaya jika Taehyung tidak ada dendam.

" Aku okay, Cheol-ah. " Balas Jeonghan.

" Tipu. " Balas Seungcheol dengan suara dalamnya. " Aku tahu kau tipu, Jeonghan-ah tapi aku tak paksa kau. Tapi, stop ambil ubat terlampu banyak. Nanti kau yang sakit. Bagitahu aku bila kau dah sedia. " Ujarnya lalu meletakkan bekas ubatnya di atas meja.

Seungcheol keluar daripada kelas meninggalkan dia seorang diri. Jeonghan mengeluh perlahan lalu bekas itu ditutup kembali dan disimpan ke dalam laci.

" Aku takut- takut kalau diri aku yang dulunya akan muncul. Aku tak nak, Seungcheol-ah. "

(🎭)

neol nae maeume match hago sipeo
dongteul tae haneulgwa haessal-cheoreom
Sigangwa hamkke ullin dalmga
gyeolguge hanaga dwel ullil bwa

[ON-HOLD] The Reality of Penthouse S2 : A Villain. Where stories live. Discover now