🎭 Chapter 20 •

38 5 1
                                    

  " Jisoo hyung! " Jerit Jihoon setelah melihat kejadian di dalam bilik latihan itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" Jisoo hyung! " Jerit Jihoon setelah melihat kejadian di dalam bilik latihan itu. Raven masih menindih badan Jisoo manakala lelaki itu sudah kaku menahan gugup. Dia cuba untuk menolak Raven namun tenaga sudah habis.

" Tak guna punya lelaki bertopeng. Dengan lelaki pun kau bernafsu ke bodoh! " Ujar Jihoon dengan amarah yang membara lalu berjalan mendekati Raven namun Soonyoung dan Seokmin menahan lengan Jihoon itu.

Tidak menunggu masa, Raven segera meninggalkan Jisoo lalu keluar daripada bilik latihan dan melanggar bahu Seokmin. Seokmin memandang Raven itu tajam sebelum berlari ke arah Jisoo, Soonyoung dan Jihoon.

" Hyung, gwenchana? " Soal Jihoon.

" Aku nak balik, Jihoon. Aku tak nak duduk dekat bilik latihan ni lagi. Aku nak balik. Aku nak balik! " Tangisan Jisoo semakin kuat sambil mengulang ayat sama dan itu membuatkan Soonyoung, Jihoon dan Seokmin itu memandang antara satu sama lain.

" Okay, kita balik hyung, " Pujuk Soonyoung perlahan lalu air matanya dilap dengan ibu jarinya. Dia menoleh ke arah Seokmin yang cuba memapah Jisoo itu. " Kau dengan Jihoon balik dulu nanti aku ikut belakang. Ada someone yang aku nak kena jumpa. "

" Kau nak jumpa siapa? " Soal Jihoon ingin tahu.

" Hm, Hwang ssaem. Aku lupa nak hantar homework aku pagi tadi so sebelum aku kena pancung esok, aku kena jumpa dia hari ni juga. " Bohong Soonyoung dan cuba untuk meyakinkan Jihoon dan Seokmin.

" Okay tapi balik terus tau. " Balas Jihoon.

" Alright. " Ujar Soonyoung perlahan. Keluhan kecil itu dilepaskan setelah kelibat Jisoo, Jihoon dan Seokmin sudah tidak kelihatan. Dia segera keluar daripada situ lalu berlari ke arah stor sekolah.

Di stor sekolah,

" Hyung, kau tahu tak Jisoo hyung masih lagi trauma benda macam tu? " Soal Soonyoung pada Jeonghan. Kelihatan Jeonghan sedang duduk di atas kerusi dan memeluk tubuhnya sendiri memikirkan sesuatu yang Soonyoung sendiri tidak tahu.

" Aku tahu tapi ini je cara yang aku ada. " Balasnya.

" Kau rasa siapa sebenarnya dia? Aku rasa Raven kait mengait dengan kehidupan kau je, hyung. " Balasnya.

" I don't know either he's one of our friend or daripada Hyungwon dan Taehyung. Aku tak tahu siapa dia tapi aku kena siasat juga siapa lelaki tu sebelum ada yang jadi lagi teruk. " Omel Jeonghan membuatkan lelaki di hadapan itu mengangguk perlahan.

" Jadi, apa next plan kau? "

(🎭)

Day 29 before
the competition

" Penatlah! " Keluh Seungcheol lalu berbaring di atas simen tanpa alas itu. Jeonghan memandangnya agak tidak percaya lalu lagu Moonwalker dari Seventeen itu ditutup. Dia mendekati Seungcheol sambil bercekak pinggang memandangnya yang sudah terbaring.

[ON-HOLD] The Reality of Penthouse S2 : A Villain. Where stories live. Discover now