🎭 Chapter 28 •

40 4 2
                                    

" But this is about Chan's parents and Seungcheol

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" But this is about Chan's parents and Seungcheol. " Balas Jeonghan pantas membuatkan langkahnya itu terhenti dan menoleh ke arah Jeonghan yang seakan desperate dan ingin Jisoo mengetahui apa yang ingin diberitahu. Namun demikian, berita tentang Chan pula lebih penting.

" Tell me about Chan's parents and everything about him that I didn't know. " Balas Jisoo lalu mendekatinya dan itu membuatkan Jeonghan keliru daripada mana dia ingin memulakan dan patut atau tidak dia beritahu pada Jisoo.

" Okay, firstly aku akan bagitahu semua tapi kau kena janji jangan bagitahu Chan pasal ni sebab dia tak nak korang tahu pasal kehidupan sebenar dia sekarang ni, " Balas Jeonghan membuatkan Jisoo akur. " Kau kena tahu mental Chan tengah rapuh sekarang dan parents dia tak ada pun sebenarnya. Rupanya, mayat diorang Chan minta dikuburkan dalam tanah dekat hutan dan rumah Chan yang baru sekarang ada dekat sana juga tau. "

" Macam mana kau boleh tahu? " Soal Jisoo dengan reaksi yang masih terkejut dan tidak percaya.

" Aku melawat Chan masa hari dia boleh keluar, bawa dia balik rumah dia dan aku dapat tahu dia gali kubur parents dia dan bawa balik tengkorak diorang. Aku tak tahu nak cakap macam mana tapi bila Chan bercakap dengan omma appa diorang, gelak dengan diorang tu aku sedih sangat. That's my first time watch him talk and laugh so sincerely. " Balas Jeonghan masih cuba menahan tangisnya.

Jisoo pula terdiam tidak berkutik mendengar semua penjelasan daripada Jeonghan.

" Aku nak kau tolong dia pulihkan Chan balik. Dia tak akan balik selagi Chan masih dalam keadaan macam tu dan anggap dia masih ada parents. Jebal, aku rayu sangat-sangat. " Rayu Jeonghan membuatkan Jisoo mengangguk perlahan.

" Kau bawa aku pergi rumah dia dan tunjuk bukti dulu then aku akan tolong kau. Nope, together we help him too. " Balas Jisoo membuatkan Jeonghan akur.

" Sekarang, kenapa dengan Seungcheol? " Soalnya.

" Kau dan aku dalam bahaya. " Balas Jeonghan.

" Wae? " Soal Jisoo masih keliru dengan jawapan itu.

" Seungcheol cuba nak kalahkan kau dan aku dalam pertandingan tu dengan cara kotor tapi kalau dia still kalah, target dia kau dan aku. Tak pasal-pasal, kawan-kawan kita pun kena, Jisoo-ah. Seungcheol dah teruk lagi teruk dari aku. " Balas Jeonghan.

" Jap, aku nak tanya masa kau gaduh dengan dia tadi kau dan Seungcheol ada sebut pasal video. Boleh aku tahu video apa korang maksudkan? " Soal Jisoo lagi.

" Fuck that because I don't want remember that again but the video is about him abused me sexually. " Ujar Jeonghan membuatkan Jisoo ternganga masih tidak percaya perubahan Seungcheol lebih teruk dari yang disangkakan.

" What the fuck but why? " Soalnya ingin tahu.

" Kau ingat orang yang hantar video dekat dalam web sekolah where Seungcheol kissed a girl that looks like me. Dia ingat aku yang hantar tapi bukan. " Balasnya.

[ON-HOLD] The Reality of Penthouse S2 : A Villain. Where stories live. Discover now