🎭 Chapter 11 •

43 6 0
                                    

    Hong Jisoo melangkah keluar daripada bilik sambil mengeringkan rambutnya menggunakan tuala coklat miliknya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Hong Jisoo melangkah keluar daripada bilik sambil mengeringkan rambutnya menggunakan tuala coklat miliknya. Dia meliar di sekeliling mencari keberadaan bapanya.

Sejak dia pulang dari event dinner dua hari lepas, dia tidak berjumpa dengan bapanya sehingga ke hari itu. Jisoo berfikir mungkin bapanya sudah balik ke rumah semula di Los Angeles ataupun berada di pejabat.

Tiba-tiba, perasaan untuk melihat di sekeliling dorm yang dibeli bapanya muncul ; dormnya adalah sebuah apartment lainlah dorm Seungcheol yang merupakan sebuah rumah banglo.

Di dalamnya, terdapat dua kamar utama, dua kamar mandi, ruang tamu dan dapur. Cukuplah seorang atau dua orang dapat tinggal di apartment sebegitu.

Satu kamar utama sudah rasmi menjadi biliknya dan satu lagi kamar untuk tetamu dan tempat menyimpan barang-barang. Dia pun melangkah masuk ke dalam kamar yang kedua itu.

Klak!

Mata Jisoo membulat dengan langkah terhenti terus di hadapan pintu melihat keadaan kamar itu bersepah dengan kotak-kotak sudah jatuh bertaburan. Mejanya juga terbalik.

Namun, ada sesuatu yang mengejutkan dirinya. Ada sepasang kaki yang dia lihat dan seluruh badan lelaki itu tersekat di bawah meja yang terbalik itu. Jisoo pun mendekatinya lalu mengangkat mejanya.

" Appa!! " Jerit Jisoo lalu membetulkan posisi mayat bapanya.

Bapanya sudah mati dibunuh dengan agak kejam ㅡ perutnya seakan ditikam berulang kali serta pada hati dan jantungnya juga. Wajah bapanya penuh luka dan kesan hirisan pisau. Lehernya juga dihiris sehingga terbuka agak besar.

Seluruh badan Jisoo bergetar menangis sambil jasad bapanya dipeluk dengan erat. Dia tidak kisah dengan darah yang sudah mengotori seluruh badannya.

" Appa, siapa yang buat appa macam ni! Kenapa dia sanggup bunuh appa. Appa, bangunlah! " Jerit Jisoo namun tidak berguna. Bapanya sudah mati dibunuh dan dia tidak tahu siapa pembunuh sebenarnya.

(🎭)

" Jisoo-ah! " Seungcheol berlari masuk ke dalamnya sambil matanya meliar mencari figura Jisoo.

Dia panik. Dia risau setelah mendengar suara esakan Jisoo mengujarkan bapanya sudah mati berulang kali. Dia terus datang ke sini seorang diri tanpa membalas soalan dari rakan-rakannya.

Seungcheol perasan semua situasi yang terjadi pada Jeonghan seakan tidak kena namun dia sendiri tidak pasti. Dia segera masuk ke dalam kamar kedua yang menempatkan Jisoo dan mayat bapanya.

[ON-HOLD] The Reality of Penthouse S2 : A Villain. Where stories live. Discover now